Élményautózás az EuroRingen, Dani Bálint beszámolója!

Meg volt, letudtuk. Túl vannak a Seat Leon Eurocup és a Formula Masters bajnokai a tesztvezetésen, melyre az Euroringen került sor. Báldi Gergő és Csuti Zoltán nagyon szépen helyt álltak és büszkén távozhattunk a pályáról. Részletekért kattints tovább!

Reggel 9:30-kor indult útjára a társaság az Aréna Pláza mellől. Már az indulás sem volt zökkenőmentes (szó szerint) Báldi Gergő sajátos módon parkolt le, aminek majdnem az autó látta a kárát, de szerencsére indulhatott a kb. 1 órás autóút Dabas felé. Útközben remek hangulat uralkodott, majd kicsvel több, mint 1 óra utazás után dübörgő zene mellett megérkeztünk a pályához. Csutiék már ott vártak ránk (egy jó 40perccel a megbeszélt időpont előtt odaértek) és beparkoltunk a box mögé. Kicsit várakoztunk Egon úrra, mert épp valaki mást vitt körbe a pályán. Majd megérkezett a boxba és egyből oda is jött hozzánk. Bemutatkozott mindenki, majd egy alapos tájékoztatás hangzott el az autóról és a pálya használatáról.

Jó tanácsok és apróságok Burkus Egontól.

 

Kiváltották a fiúk a karszalagokat, ami 2×30 perces körözést jelentett nekik. Az első fél órát a pályával való ismerkedés töltötte ki, először az anyós ülésről nézhették az eseményeket mind a ketten, majd odaültek a volán mögé. Nagyon készültek, lehetett látni az arckifejezésükün. Az üléspróba után a pitwall-on még néztük kicsit az 1.6-os Suzukikat, majd Báldi végre elindulhatott az 1.3-as autóval. Toldi Balázs a régi időket idézte és manuálisan mértük az időket a boxfalon.

1614231_898071486877334_2142498763574652936_o
Csuti bal oldalon, Báldi jobb oldalon. Koncentrálás.

 

Első körben látszott, hogy odafigyelt Báldi a jó szavakra, Varga Péter szavaival élve, tisztelte az első kanyart. Szépen fokozatosan, egyre merészebb féktávokat láthattunk Bálditól, egyszer az első kanyarban be is szitált az autója, de ügyesen korrigálta a hibát. Összességében látszott az óvatosság az egész etapon, végül 1 perc 33 másodperccel végzett Gergő, ami nagyon jó, ha megnézzük, hogy egyikük sem ült még ilyen autóban. Gergő elmondása szerint sok maradt az egyik körében, egy rossz váltás miatt azonban nem jött össze a nagy idő. Csuti következett.

140-150 km/h volt a legnagyobb sebességük.

A Bálditól kapott rövid instrukciók nagyon jól beváltak, nála is lehetett érzékelni az odafigyelést féktávokon, amik kritikusak ezzel a kocsival. A váltásokkal ő is megküzdött az elején, aztán viszont szépen hasított a pályán és vártuk Bazsi visszajelzését az időről. 32.3 mondta Balázs és ekkor mindenki nagyot nézett, nagyon szép kört repesztett Csuti, hiszen Egon a pályabejáráson 30-as időket futott, így kb 2 mp-s hátrányról beszélhetünk, ami tényleg fantasztikus eredmény első nekifutásra. Zoli is megérkezett a boxba, majd Egon elmondta, hogy ha indulnának a kupában, biztos, hogy nagyon hamar elől találnák magukat. Jó volt ezeket hallani, aztán készültünk a második etapra, mondván maradt még fél óránk. Na ez nem így történt, viszont a maradék időben engedélyt kaptunk a pályára hajtani a saját járgányainkkal. Na nekünk sem kellett több, kiváltottuk az utas karszalagot, nagy nehezen kitöltöttük a papírokat és mehettünk is. Sajnos csak előre lehetett utast ültetni, így cserélgetni kellett egy kör után a boxban, hogy beleférjünk az időnkbe. Lefutottuk a maradék benzinünket is, így már csak annyi maradt, hogy hazaérjünk. A hazaúton is jó volt a hangulat, bár egy kicsit szomorúak voltunk, hogy ilyen hamar eltelt ez a nap. Délután 3 és 4 között értünk vissza Budapestre, majd onnan mindenki amerre látott.

“Elégedett vásárlók”

Köszönjük a lehetőséget a Formula.hu magazinnak valamint természetesen a GFS OXXO Energy Teamnek is. Maradandó élmény volt ez a srácoknak és talán egyszer majd éles versenyen is meghajthatják az autót, minden esetre a kezdet nagyon biztató volt.

 

További képek Varga Péter jóvoltából a VSR Facebook oldalán!