VSR.hu NASCAR TRUCK Series 2012 - Versenykiírás/Szabályzat

Moderátor: BT Tag

Avatar
morfi
Hozzászólások: 2505
Csatlakozott: 2009.07.14. 15:15
Kapcsolat:

VSR.hu NASCAR TRUCK Series 2012 - Versenykiírás/Szabályzat

HozzászólásSzerző: morfi » 2011.12.04. 03:03

Olvassátok el légyszi. Lényegi változás a vizsgafeladatok, és a pontozási részben, de azért nézzétek át. Ha vmi hiányzik, vagy vmi 2x van benne, szóljatok.

01. Adminok
A bajnokság adminjai:
- Roós András - Szerverkezelés, eligazítás, versenyek lebonyolítása, vizsgáztató
- Dani Bálint - Versenykiírás, Futamösszefoglaló
- Eke Dávid - Setup, tanácsadó, vizsgáztató
- Viski Gábor - Tanácsadó
- Nagy Zsolt - Tanácsadó

Ők intézik a bajnokságot érintő ügyeket. (Szerverkezelés, Futamösszefoglaló cikk, Futamösszefoglaló videók, Versenyek lebonyolítása stb.)

02. Jelentkezés a bajnokságra
Ahhoz hogy valaki indulhasson a bajnokságban, először jelentkeznie kell a megfelelő topicban. A bajnokságban bárki indulhat vizsga nélkül!

03. Chat és Fórum szabályok

A versenyek alatt TILOS a chat használata! Csak a szabadedzéseken, a WarmUp-on, illetve a sárga zászlós periódusok alatt megengedett a chatelés. „Chat-stop”-ot csak BT tag rendelhet el. TILOS a Chat-stop után üzenetet írni, ha ezt valaki megszegi, a BT kivizsgálás után büntetést szab ki rá.

A TeamSpeak használata kötelező, mert a futamok alatt ezen keresztül lehet tartani a rádiókapcsolatot egymással, valamint az esetleges verseny újraindításról is itt lehet első kézből értesülni. A TS beállításairól bővebben a VSR fórumán lehet olvasni.


Sportemberhez illő viselkedés

Nagyon fontos tudni, hogy a liga jó időtöltést kíván nyújtani mindazok számára, akik versenyezni szeretnének nálunk. Viszont mi ezért elvárjuk a résztvevőktől az udvarias és illemtudó viselkedést mind a pályán, mind chatelés, fórumozgatás közben. Arrogáns és kötekedő magatartásnak hosszútávon helye nincs a VSR-ben!
Minden ilyen esetkor, ha egy versenyző, többszöri BT felszólítás után sem moderálja magát, akkor felszólíthatja a BT az adott versenyzőt a szerver elhagyására. Többszöri megismétlődés után az illetékest a BT eltilthatja a VSR futamairól!


04. Versenyek általános lebonyolítása

Futamfeliratkozás: A verseny előtt minden versenyző köteles jelezni indulási szándékát az adott futamon, ennek elmulasztása figyelmeztetéssel jár. Amennyiben egy versenyző ezt 2 egymást követő alkalommal elmulasztja, elvesztheti az autóját. Minden versenyző köteles jelezni indulási/távol maradási szándékát a futamra, ennek elmulasztása, illetve nem betartása figyelmeztetéssel jár.

Teszt: A szerver egész héten 0-24 óráig fut, tehát bármikor lehet tesztelni, amennyiben a szerver nem fut, azt külön jelezzük a fórumtopicban.

Eligazítás: Minden verseny napján a kvalifikáció előtt egy BT tag ismerteti a legfontosabb szabályokat illetve a fontos tudnivalókat. Az eligazításon minden versenyzőnek kötelező részt vennie.

Kvalifikáció: Az időmérő edzésen CHAT és TS stop szabály van érvényben. A kvalifikáción minden pilóta 4 kört tehet meg (1 felvezető, 2 gyors kör, 1 levezető kör), aki ezt túllépi azt a program kizárásban részesíti és csak a mezőny végéről vághat neki a futamnak. A kvalifikáción a szervízsáv betartása nem kötelező!

1. Warm Up: A warm up alatt a pilóták már nem hagyhatják el a szervert. Aki warm up alatt lelép azt a szervergép az utolsó helyre sorolja. Ha valaki a warm up alatt önhibáján kívül lecsatlakozik a szerverről, az az újracsatlakozás után tudassa a BT tagokkal hogy mi történt, hogy visszakaphassa az eredeti rajtpozícióját.

Verseny: Az időmérő edzésen kialakult sorrend adja meg a rajtsorrendet. Az indokolatlan kieséseket vizsgálni fogjuk, emiatt a versenyt csak akkor adjátok fel, ha az autó olyan mértékben sérült, hogy azzal a versenyt már biztonságosan nem lehet folytatni! Azokat a versenyzőket akinek a pingje 150 felett van, az adminok felszólíthatják a szerver elhagyására. A verseny leintése után másik versenyzővel ütközni, illetve a saját autót összetörni TILOS, mivel ez néhány embernél a játék beakadásához vezethet.

START/RESTART

Verseny startja:

A pilóták két sorban foglalják el a rajthelyeket, majd a felvezető autó (Pace Car) után elindulnak. Miután a PC kijön a pitbe továbbra is tartani kell a sebességet és a pozíciót. Nem lehet a sorban előttünk haladó autó mellé menni, de lemaradni sem lehet tőle. A verseny a zöld zászló belengetésére indul (ezt közli a spotterünk is). Csak a zöld után lehet megkezdeni a gyorsítást, a start után csak abban az esetben lehet előzni a vonalig a sorban, amenyibben az előttünk lévő indokalatlanul lassú tempóban megy(ekkor veszélyes a lassítás). Amennyiben a szabály megszegésre kerül, abban az esetben:
- A következő sárgánál longest line büntetés
- Amennyiben nincs utána sárga zászló, akkor 5 másodperces büntetés illetve bónuszpontok megvonása.

RESTART:
Sárga zászlós szakasz után következik. Két soros újra rajt van, mivel ezt a program nem kezeli, a következő képen kell eljárni: A páratlan helyen lévők belső ívre míg a páros helyen lévők külső ívre rendeződnek.

Fontos! A sorban mellettünk lévő versenyzőtől szintén nem lehet lemaradni és így sebességbeli előnyhöz jutni! Rajt-cél vonalig továbbra se lehet soron belül balról előzni, valamint ívet változtatni (pl felső ívről bemenni alsó íven lévő elé)!

Csak a zöld után lehet megkezdeni a gyorsítást, a start után csak abban az esetben lehet előzni a vonalig a sorban, amenyibben az előttünk lévő indokalatlanul lassú tempóban megy(ekkor veszélyes a lassítás). Amennyiben a szabály megszegésre kerül, abban az esetben:
- A következő sárgánál longest line büntetést kap
- Ha már nincs több sárga, utólag +15mpvel büntetjük és elvesszük a bónuszpontjait!

A lekörözött pilóták hátra vannak sorolva az egy körben lévők mögé, mivel ezt a program ismét nem kezeli, így változik a sárga zászlós szabály is!

Verseny vége:

A futam utolsó körét a fehér zászló belengetésével jelzik. A futam végét a kockás zászló jelzi.

Green - white - checkered: ha a verseny vége felé belengetik a sárgát és a sárga zászlós periódus tovább tart mint ahogyan a futamnak eredetileg vége lenne a program megnöveli a verseny távját úgy, hogy a zöld belengetésekor még két kör marad. Zöld - 2 kör, fehér - 1 kör, kockás - futam vége.
A Cup-ban 3 GWC-re van lehetőség, utána sárga alatt is véget érhet a futam. Ha a fehér zászló belengetése után történik baleset, a sárgát már nem lengetik be és zöld alatt fejeződik be a verseny.

ELŐZÉS / LEKÖRÖZÉS

Előzés:

Ha egy autó egyedül halad a pályán saját döntése alapján választhat ívet. Amennyiben valamelyik, vagy mindkét oldalról bármennyire mellé megy egy vagy több autó annak helyet kell hagyni azon az oldalon. A spotter folyamatosan tájékoztat mindenkit az adott helyzetről, ennek megfelelően kell vezetni.
3wide esetén a pozíciónkat is közli, ennek megfelelően kell helyet, vagy helyeket hagyni (pl 3wide-nál ha belül vagyunk kívül 2 autónyi helyet kell hagyni, stb).
Mindez nemcsak oválra, roadra is vonatkozik.
Balesetnél mindig az a versenyző a felelős aki nem tartja az ívet.

Lekörözés:

Oválon ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá mint az előzésre, roadon viszont van kék zászlós szabály, a lekörözöttnek el kell engednie a gyorsabb autót.

BUMP DRAFT

Általában RP pályákon (Daytona, Talladega) alkalmazzák. A hátul lévő autó szélárnyékban felgyorsulva meglöki az előtte haladót, segítve ezzel annak (és egyúttal magának is) a gyorsabb haladásban. Teljesen szabályos, ugyanakkor figyelni kell arra, hogy keresztmozgásnál (pl sávváltáskor) vagy nagy sebesség különbségnél ne alkalmazzuk, mert az balesetveszélyes. Kanyarban, illetve a sor közepén tilos a bump draft, büntetést von maga után.

SÁRGA ZÁSZLÓ

A NASCAR-ban csak egész pályás sárga van, tehát a pálya bármely részén történik baleset azonnal belengetik a sárgát, és bejön a PaceCar (felvezető autó, továbbiakban PC). Sárga után már nincs pozícióharc. Fokozatosan el kell venni a gázt (nem szabad hirtelen fékezéssel balesetveszélyt okozni), és tartani kell a pozíciót míg a versenyben vezető pilóta meg nem érkezik a PC mögé.
Ha a sorrend rendeződött a következő körben a vezető körben lévők mehetnek pitelni, az utána következő körben pedig az összes lekörözött pilótának be kell hajtania a PITbe. Fontos, hogy nem kötelező megállni elég csak áthajtani! Erre azért van szükség, hogy a lekörözött pilóták a mezőny végére kerüljenek a restartoknál.

Szabály pontosítás:
Ha valaki (elsővel egy körben lévő) később megy ki a PITben (pl a lékörözőtekkel együtt) be fog kerülni a lekörözöttek közé, vagyis elveszíti azt az előnyét, hogy a lekörözőtek elé soroljuk.

Lucky dog:

Sárga alatt a legjobb helyen lévő lekörözött versenyző elhaladhat a PC mellett, és visszavéve a körét beállhat a külső sorba, amennyiben 1 körnél nem nagyobb a hátránya. Erra a manőverre a program ad utasítást a megfelelő időben (Amikor a vezető körben lévők a pitbe hajtanak ő kint marad a PC mögött, majd azt megelőzve körbemegy a pályán, és a lekörözöttekkel mehet a pitbe. Utána beállhat a külső sorba a vezető körben lévők mögé.). Az utolsó 10 körben nincs Lucky Dog

PIT

Sárga alatt a program utasításai szerint lehet a pitbe menni, zöld alatt pedig saját döntésünk alapján bármikor. A szervíz utak használata kötelező.
Az autókban nincs pit limiter, de tartani kell a pitben előírt sebességet. Ha ezt valaki átlépi a program automatikusan büntet.
A pitben a pit wall mellett van az a sáv ahol az autók kerékcseréjét, tankolását és az apróbb javításokat, esetleges beállítás módosításokat elvégzik (pit box). Ezután van egy szélesebb sáv, ahol beállás előtt lassítani, kiállás után gyorsítani lehet a pit sebességre. Az ezután következő egy autónyi sáv használható haladásra. A beállást csak kb 2-3 hellyel előbb lehet megkezdeni mint ahol a saját pit boxunk van. Ha elhagytuk a pit boxot, és elértük a pit sebességet újra vissza kell menni a haladásra fenntartott sávba, ha ott éppen nincs senki. Ha ott már van autó akkor lehet bentebb is menni, de lehetőleg minél nagyobb helyet hagyni a pit boxból később kiálló autóknak.
Ezekre azért van szükség, hogy az autók lehetőleg ne keresztezzék egymás útját.
Amennyiben valaki a sárga beintése után kénytelen bejönni az akkor még zárt pitbe (kevés az üzemanyag, vagy a sérült autóval nem lehetne megtenni mégegy kört), a program automatikusan kiszabja a longest line penalty-t, ami azt jelenti, hogy restartnál a hosszabb sor végére kell állnia.


05. Pontozás frissítve 2011.02.16

Pontozási rendszer:
1.: 43 pont
2.: 42 pont
3.: 41 pont
4.: 40 pont
5.: 39 pont
6.: 38 pont
7.: 37 pont
8.: 36 pont
9.: 35 pont
10.: 34 pont
11.: 33 pont
12.: 32 pont
13.: 31 pont
14.: 30 pont
15.: 29 pont
16.: 28 pont
17.: 27 pont
18.: 26 pont
19.: 25 pont
20.: 24 pont
21.: 23 pont
22.: 22 pont
23.: 21 pont
24.: 20 pont
25.: 19 pont
26.: 18 pont
27.: 17 pont
28.: 16 pont
29.: 15 pont
30.: 14 pont
31.: 13 pont
32.: 12 pont
33.: 11 pont
34.: 10 pont
35.: 9 pont
36.: 8 pont
37.: 7 pont
38.: 6 pont
39.: 5 pont
40.: 4 pont
41.: 3 pont
42.: 2 pont
43.: 1 pont

+1 pontot kap aki a futamon vezet legalább 1 kört
+1 pontot kap aki a legtöbb kört vezeti a futamon.
+3 pontot kap a futamgyőztes

FONTOS! AKI NEM TELJESÍTI A FUTAM 75 %-ÁT AZ A KÖVETKEZŐKÉPP KAPJA MEG A PONTSZÁMOKAT:
Első kieső - 1pont
Második kieső - 2pont
Harmadik kieső - 3pont

06. Versenykörülmények

Időrend:
Tesztnap / Testday: Péntek - 19:00
Versenynap / Race day: Vasárnap
Eligazízás / Briefing: 16:45
Időmérő / Qual.: 16:50 - 16:55
Bemelegítés / Warm up: 16:55 - 17:00
Verseny / Race: 17:00 - Valós versenytáv 50%-a

Versenykörülmények:
Versenytáv: Az Eredeti 50%-a
Időgyorsítás: 2x
Gumikopás: Normál
Üzemanyag fogyasztás: Normál
Mechanikai hibák: Normál
Időjárás: száraz
Autósérülés: 75%
Megengedett segítségek: Kuplung
Zászló szabályok: Teljes
07. Versenynaptár
2012.03.03 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Phoenix
2012.03.10 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Las Vegas
2012.03.31 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Dover
2012.04.14 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Texas
2012.05.05 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Darlington
2012.05.19 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Charlotte
2012.05.26 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Michigan
2012.06.09 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Kentucky
2012.06.17 | Vasárnap | VSR.hu TRUCK Series | Daytona
2012.07.01 | Vasárnap | VSR.hu TRUCK Series | Bristol
2012.07.15 | Vasárnap | VSR.hu TRUCK Series | Martinsville
2012.07.29 | Vasárnap | VSR.hu TRUCK Series | Talladega
2012.08.12 | Vasárnap | VSR.hu TRUCK Series | Iowa
2012.09.15 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Chicago
2012.09.22 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Loudon
2012.11.10 | Szombat | VSR.hu TRUCK Series | Homestead

08. Vezetési szabályok

Spotter használata / ívtartás
Minden versenyzőnek kötelező a spotter használata. Ezt az rfactorban, az audio beállításoknál lehet konfigurálni.
ajánlott beállítás:
Spotter detail: Full / teljes
Spotter Lap Times: Never / soha
Spotter volume: ezt úgy állítsátok be, hogy a motorhang és a ts mellett is jól halható legyen.

A spotter segít a pályán a balesetek elkerülésében. Folyamatosan mondja, hogy hol illetve mennyi autó van melleted. Amennyiben a spotter szól, hogy egy autó melletted van onnantól köteles vagy neki legalább 1 autó helyet hagyni. Balesetnél az a versenyző a hibás aki nem tartja az ívet.

Tükrök használata:
Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. Olyan külső nézet használata TILOS amelyiknél nem látszanak a tükrök!!!

Védekezés:
A védekező versenyzőnek nagy a felelőssége. Verseny közben irreálisan hosszú féktávat nem vehet a mögötte autózó kárára! A blokkolás nem tilos a NASCARban, azonban elkésett blokkolás esetében a blokkoló fél ne lepődjön meg azon ha a falban végzi. Az előző esetek értelmében a kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.

Lekörözés:
KÉK ZÁSZLÓ jelentése: A NASCARban nincs kék zászló, a lekörözendő versenyzőnek nem kötelező elengednie a mögötte lévőt, azonban blokkolnia őt nem szabad! Amennyiben a lekörözendő versenyző mégis úgy dönt, hogy elengedi a mögötte jövő versenyzőt, azt csakis biztonságos helyen, illetve kis gázelvétellel tegye, ugyanis az indokolatlan nagy lassítás könnyen balesethez vezethez.

09. NASCAR speciális szabályok

LuckyDog avagy a Szerencsés Kutya szabály: A legjobb helyen álló lekörözött visszaveheti a körét, vagyis amikor beintik a sárgát akkor elmehet a mezőny mellet, és beállhat a sor végére.

Green White Checkered Finish: Ha sárga alatt lenne vége a versenynek akkor a verseny táv annyival nő hogy amikor kimegy a PaceCar akkor még legyen két kör zöld alatt. Ha esetleg megint sárga lenne mielőtt az első megkapja a fehér zászlót(utolsó kört jelző zászló) akkor ismétlődik a folyamat. Az utolsó körben nincs sárga zászló!
Sárga alatti PITelések!
Amikor beintik a sárgát akkor a PIT bejárata bezárul. Aki bent van a PITben az elvégezheti a kerékcserét és a tankolást és visszajöhet a pályára, vagyis a kijárat nincs zárva csak a bejárat.
Sárga alatt először az elsővel egy körben lévőknek nyit ki a PIT, rákövetkező körben pedig mindenkinek kinyitják a PITet.

NASCAR vezetés morál, és technika!
Rajtolásnál mindenki kettes sebességi fokozatban legyen, így elkerülhető akármilyen megpördülés. Ovál pályákon végig negyedik fokozatot használjátok, felesleges kanyarban lekapcsolni hármasba
1. nem gyorsabb
2. balesett veszélyes
3. elfüstöl a motor.
Előzések: Nem csak a belső ív létezik, a külső íven 2-3kör alatt meg lehet előzni a másikat!
Ütközések: A kisebb összeérések bőven beleférnek, mint a "kilincs a kilincsen" való fordulás is, de a kilökések, a másikba való belemenés a NASCARban is tilos!

Pálya típusok
Short:
1 mérföldnél rövidebb pályák
Speedway:
1 mérföldnél hosszabb de két mérföldnél rövidebb pályák.
Superspeedway:
2 mérföldnél hosszabb pályák.
RP:
Daytona és Talladega tartozik ide
Road:
Épített és utcai versenypályák tartoznak ide.

11. Technikai problémák

Az internetes játék együtt járhat a programakadozással is. Ezért aki indulni szeretne annak stabil internet kapcsolattal kell rendelkeznie.

Laggolás

Amennyiben probléma adódik a versenyző internet kapcsolatával, lagolással járhat, ez esetekben csak is ő vonható felelősségre a lagolás miatt bekövetkezett balesetekért.

Ha az edzések során valakinek magas a pingje, vagy lagol, akkor a BT felszólíthatja internet kapcsolatának ellenőrzésére és megkérheti a BT a szerver elhagyására is. Amennyiben az újra csatlakozás sem oldotta meg a problémát a BT eltanácsolhatja az adott futamról, a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében!

Akadozás

Nem mindig az internet kapcsolat okozza a játék akadozását. Az eltúlzott grafikai beállítás is okozhatja a jelenséget. Ennek kezelésére csökkenteni kell a grafikai beállításokat.

Szerver problémák

Ahogy az internet kapcsolattal úgy a szerverrel is felmerülhetnek bizonyos problémák.
Fontos hogy a replay-nek mindig a szerveren kell épnek maradnia, hiszen a BT döntések a szerver replay alapján fognak megtörténni.

Mod, pálya hibák

Amennyiben valamelyik versenyző hibát észlel az adott modban vagy a pályában, azt mielőbb jeleznie kell a BT felé.


----------------------------------------------------------------

A Bírói Testület a változtatás jogát fenntartja. Ha valami nem tiszta a szabályzattal kapcsolatban, vagy hibát találtok benne azt a NASCAR társalgóban jelezzétek a BT felé. A szabályzat nem ismerete nem mentesít!
Andras Roos

5x VSR bajnok(2008 SuperLeague, 2009 Clio, 2010 Porsche, 2010 F1, 2011 NASCAR)

Moreinnyó...
Two Words for you! SUCK IT!

Vissza: “NASCAR TRUCK Series”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég