VSR HTCC 2012 Szabálykönyv!

VSR Magyar Túra autóbajnokság Race on/Stcc1,2.

Moderátor: BT Tag

Avatar
Gordon24
VSR Szervertag 2018
Hozzászólások: 6235
Csatlakozott: 2009.07.14. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

VSR HTCC 2012 Szabálykönyv!

HozzászólásSzerző: Gordon24 » 2012.05.12. 10:11

VSR Simbin szabálykönyve 2012 májusától lép érvénybe!

Versenyzői licencek megszerzésének feltételei:
- tagdíj megfizetése
- Eredeti szoftverek megléte. Ez steamen ellenőrizhető, így aki a bajnokságban részt akar venni, kötelezően csatlakoznia kell egy meghatározott csoporthoz, hogy a játékok meglétét ellenőrizni tudjuk.
- versenyzőknek a bajnokság megkezdése előtt 1 teszt futamon kötelező részt venniük! Itt döntjük el a versenyző besorolását (TC illetve GP kategória) illetve azt, hogy részt vehet-e a bajnokságban! (a bajnokság elkezdése után a 2. hétvégéig van lehetőség új jelentkezők fogadására. Nekik is kötelező teszt futamon részt venni)

Jelzések és reklámok az autókon:

rajtszámok:
- A rajtszámok az autók oldal üvegein szélvédőin kerülnek elhelyezésre
- a pilóták nevei ez alatt kerülnek feltüntetésre.
Kötelező elemek:
- Szélvédőcsíkon elhelyezett logók (gyári ablak PSD méretéhez igazítottan!)
- rendszámtáblák helyén elhelyezett logók (kiadott logó méretén változtatni nem lehet, ezt az autón található rendszám tábla helyére kell igazítani)
- rajtszám illetve név formátumok megőrzése, és elhelyezésének helye
- Az autókon tilos elhelyezni:
18 + os logót, illetve bármilyen szöveget
Dohány és alkohol reklámot
olyan logókat, amelyet nemzetközi szabályok védenek (f1 stb stb)



Versenyautók :
- a versenyautók a simbin által fejlesztett járművek illetve, a teszteken ezekhez az autókhoz, hasonló sebességű, és képességű autók lehetnek.


Versenykiírás:
- A versenykiírást a verseny megkezdése előtt legalább 2 hónappal köteles kiadni a szervező csapat.
- versenykiíráson módosítani a futamok megkezdéséig van idő, utána csak kivételes esetben a versenyzőknek emailban jelezve, és türelmi időt betartva lehet. (türelmi idő minimum 1 versenyhétvége)

Általános szabályok:
Nevezés:
- a bajnokságra egy versenyző egy autóval nevezhet
- egy csapatban egy típusú autóval lehet versenyezni
- egy csapatban a pilóták indulhatnak külön kategóriában (Tc, GP)
- Nevezésben a pilótáknak kötelező megadni a teljes nevüket, email címüket, az autó tipusát, a rajtszámot, és azt a kategóriát amiben indulni szeretne (természeten ez a teszt futamon dől el)

Büntetések:
Kiszabható büntetések:
- figyelmeztetés (3 figyelmeztetés -10pontos büntetés)
- pont levonásos büntetés
- versenyhétvégéről történő kizárás
- utolsórajthelyes büntetés (program miatt, qualról való kizárás)
A büntetéseket az óvások utáni kivizsgálás során hozza meg a testület, ezek ellen fellebbezni nem lehet!
Nem óvott szabálytalanság esetén, a birói testület felhasználhatja az esetlegesen készült felvételeket, vagy ha egy testületi tag, a versenyben nem ellene elkövetett szabálytalanságot lát. Továbbá a testületnek bármikor joga van a futamok betekintésére, és szúrópróba szerű ellenőrzésére.

Boksz utca és versenypálya használata:
- A boksz utcában a pit limter használata kötelező
- A boksz utca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívűl hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos! Ennek megszegése -5 pontos büntetést von maga után
- a boxból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat átlépni tilos. Ennek a vonalnak az átlépése drive trough büntetést von maga után (a játék miatt, valószínűleg a következő bajnoki fordulón letöltendő)
- edzésen és warmupon a mért kör elrontása, vagy baleset esetén tilos az autóval a falnak hajtani. Ezt -5 pontos büntetéssel bünteti a versenybíróság
- Verseny vége előtt a célvonal átlépése előtt az autót berángatni, illetve szándékosan balesetet okozni tilos. Ennek megszegése kizárást von maga után!
- Olyan esetben amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás, akkor a jelentkezős topikban egy közleményben fixálva lesz a vágás mértéke fotókkal illusztrálva! A versenypályát mind két szélén fehér záróvonal határolja be ennek 4 kerékkel történő elhagyása pálya elhagyásnak minősül. A fehér záróvonalon belül 2 keréknek teljes terjedelmében az aszfalton kell lennie (ugyan így a rázókövön: 2 keréknek teljes terjedelmében a rázókövön kell lenni) Ezt a versenybíróság
1 esetben figyelmeztetéssel
2 esetben 5 pontos büntetéssel
3 esetben 10 pontos büntetéssel
4 esetben 10 pontos büntetéssel következő bajnoki fordulón utolsó rajthelyes büntetéssel
5 esetben a futamról való kizárással bünteti.

kivéve:
Ha a rázókő mögött aszfaltozott bukótér illetve műfű található, ebben az esetben a rázókő méretével szélesedik a pálya!

Vágások ellenőrzése:
-óvások esetén
-Időmérő edzést bármikor vissza nézheti a bírói testület
-Futamokat szúrópróba szerűen


Versenyzők értékelése:
- Az a versenyző értékelhető aki a meghatározott futamtáv minimum 80% át teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
- A csapatokban a 2 legtöbb pontot szerző versenyző kerül értékelésre.
- két kategória indul minden bajnokságban a GP és a TC TC-s pilóta szerezhet pontot a bajnoki táblázatban GP-s pilóta nem szerezhet pontot a TC-s értékelésben.
Kategóriák pontozása:
Pontozás:
- GP: (erősebb kategória) Bajnoki pontok..
• 1: 42pont
• 2: 37pont
• 3: 32pont
• 4: 28pont
• 5: 27pont
• 6: 26pont
• 7: 25pont
• 8: 24pont
• 9: 23pont
• 10: 22pont
• 11: 21pont
• 12: 20pont
• 13: 19pont
• 14: 18pont
• 15: 17pont
• 16: 16pont
• 17: 15pont
• 18: 14pont
• 19: 13pont
• 20: 12pont
• 21: 11pont
• 22: 10pont
• 23: 9pont
• 24: 8pont
• 25: 7pont
• 26: 6pont
• 27: 5pont
• 28: 4pont
• 29: 3pont
• 30: 2pont
• 31: 1pont


A bonusz pontok kiosztásának menete:

A B-szerver első 6 helyezettje kapja meg a bonusz pontokat. Ebben a formában:

• 1: + 9 pont
• 2: + 8 pont
• 3: + 7 pont
• 4: + 6 pont
• 5: + 6 pont
• 7: + 6 pont

A bonusz és a bajnoki ponttáblázatban szereplő pontok össz értéke nem lehet több 15 pontnál..

Egy példa:

A B szerveres pilóta 20 dik helyen fejezi be a futamot, ezért jár:

12 pont + 9 bonusz pont azaz: 21pont. Ebben az esetben is a maximális 15 pontot szerzi meg.

Ez addig zajlik amíg az alap bajnoki pont nem éri el a 15 pontot, onnantól nincs bonusz.


(Ha egy szerver kerül megrendezésre akkor nincs bónusz!!)


- TC: (gyengébb kategória) nem bajnoki pontok
• 1: 25pont
• 2: 20pont
• 3: 16pont
• 4: 13pont
• 5: 11pont
• 6: 10pont
• 7: 9pont
• 8: 8pont
• 9: 7pont
• 10: 6pont
• 11: 5pont
• 12: 4pont
• 13: 3pont
• 14: 2pont
• 15: 1pont



Eredmények kihirdetése:

- A futam után péntek éjfélig van lehetőség az óvások benyújtására! Az óvások és a hivatalos eredmények kiírásának határideje 1 héttel a futam leintése után jár le.


Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:

Rajt utáni első kanyarban történ eseményeket a BT nek kötelező megnézni minden esetben, az itt történ szabálytalanságokat nem kell megóvni!
Rajtbaleset okozása minden esetben -15 pont levonás, és -5 pont szorozva a kilökött versenyzők számával.
Pozíció vesztést okozó lökés kiforgatás : -10 pont szorozva a versenyzők számával
Feltartás, cikázás: Védekezés közben pozíció védés miatt maximum 1 szer lehet irányt váltani, ha a támadó versenyző beszúr, onnantól helyet kell biztosítani neki az előzés befejezéséhez.
Amennyiben ezt a védekező fél megszegi rázár illetve nem hagy helyet a művelet befejezésére a védekező fél kap -10 pontos büntetést.
szerver idő előtti elhagyása problémákat okozhat ezért ez tiltott! -10 pont levonással büntetendő!

Féktáv elmérése, irreális távolságról történő előzési próbálkozás, súlyos szabálytalanságnak minösűl, büntetési tétele -20 pont és -5 pont szorozva a versenyzők számával.
A szabálytalanságok megtorlása -20 pont különösen durva esetben azonnali kizárás.

Versenyből való kizárás:
- lásd „ Boksz utca és versenypálya használata”
- több súlyos szabálytalanság
- -25 pont elérése

Bajnokságból való kizárás, Lincenc megvonása:
- bajnokságban elért 30 pont után a pilóta nem futhat mért kört az időmérő edzésen a következő versenyhétvégén, ha van B szerver azon köteles indulni!
- 40 pontnál maximális büntető súly nem futhat mért kört a következő versenyhétvégén, ha van B szerver azon köteles indulni + a 3-6 kör között köteles egy box utcai áthajtásos büntetést letölteni ennek elmulasztása -10 pont büntetés.
- Bajnokságból 50 büntető pont elérése után kizárjuk a vétkes versenyzőt, ez a Licenc megvonásával is jár, azaz, ha valakinek éves simbin lincence van ezzel ezt elveszti! Új bajnokságban csak licenc megújítással, azaz új tagdíj befizetésével vehet részt!


További büntetési információk:

- Amennyiben a büntetett versenyző egy NEM büntetett versenyzővel megegyező pontszámot kap a futam végén, az illető mögé kerül a végeredményben (pontszámaik megegyeznek, de a jobb helyezést a nem büntetett - vagy enyhébben büntetett - versenyző kapja meg)
- Súlybüntetés az eredeti helyezés alapján kerül megállapításra.
- Az időmérőn elkövetett szabálytalanságért kiszabott büntetés a teljes verseny eredményéből vonódik le




További fontos megjegyzések a versenyekkel kapcsolatban:

- Az időmérő és a verseny alatt a chat opciót mellőzze minden versenyző, ugyanis megzavarhatja a még versenyben lévő többi pilótát! Büntető Pont jár a megszegéséért. (-5)
- A versenypályán kerüljük a tolatási manővert, mert hatványozottan veszélyes, és csak akkor alkalmazzuk, ha másképpen nem tudnánk visszatérni a pályára!
- Kilökés esetén a pozíció visszaadását NE KÍSÉRELJÜK MEG!! MAJD A FUTAM UTÁN RENDEZÉSRE KERÜL A PROBLÉMA!!!
Galambos Péter


TCS #82

Vissza: “VSR HTCC 2012”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég