VSR WTCC 2012 - Szabályzat

Moderátor: BT Tag

MetaC
Hozzászólások: 1203
Csatlakozott: 2009.07.23. 08:09
Teljes név: Szűcs Máté
Tartózkodási hely: Miskolc
Kapcsolat:

VSR WTCC 2012 - Szabályzat

HozzászólásSzerző: MetaC » 2012.05.30. 11:12

SZABÁLYZAT

01. Adminok
A bajnokság vezetői Dani Bálint, Nagy Zsolt, Báldi Gergő, Szűcs Máté és Varga Péter.

02. Jelentkezés a bajnokságra
Ahhoz hogy valaki indulhasson a bajnokságban, először jelentkeznie kell a megfelelő topicban. Ezután, ha még nem rendelkezik indulási engedéllyel, teljesítenie kell a vizsgafeladatokat, ami után megkaphatja az indulási jogot.


02. Vizsgafeladatok

1. A vizsgázónak teljesítenie kell 7 kört a Hotlaps leggyorsabb idejéhez képest 107%-on belül.
2. A vizsgázónak teljesítenie kell néhány kört (vizsgáztatók szabják meg) versenyhelyzetben a vizsgáztatók ellen. Eközben a feladat közben a vizsgáztatók mondani fogják az utasításokat, tehát vizsga közben KÖTELEZŐ a Team Speak használata.
3. A vizsgázónak teljesítenie kell a tesztfutamok teljes távját baleset okozása nélkül!

03. Chat és Fórum szabályok

A versenyek alatt TILOS a chat használata! Csak a szabadedzéseken, ill. a WarmUp-on megengedett a chatelés. „Chat-stop”-ot csak BT tag rendelhet el. TILOS a Chat-stop után üzenetet írni, ha ezt valaki megszegi, a BT kivizsgálás után büntetést szab ki rá.

A TeamSpeak használata kötelező, mert a futamok alatt ezen keresztül lehet tartani a rádiókapcsolatot elsősorban a csapattárssal, de a BT tagokkal is. Valamint az esetleges verseny újraindításról is itt lehet első kézből értesülni. A TS beállításairól bővebben a VSR fórumán lehet olvasni.


Sportemberhez illő viselkedés

Nagyon fontos tudni, hogy a liga jó időtöltést kíván nyújtani mindazok számára, akik versenyezni szeretnének nálunk. Viszont mi ezért elvárjuk a résztvevőktől az udvarias és illemtudó viselkedést mind a pályán, mind chatelés, fórumozgatás közben. Arrogáns és kötekedő magatartásnak hosszútávon helye nincs a VSR-ben!
Minden ilyen esetkor, ha egy versenyző, többszöri BT felszólítás után sem moderálja magát, akkor felszólíthatja a BT az adott versenyzőt a szerver elhagyására. Többszöri megismétlődés után az illetékest a BT eltilthatja a VSR futamairól!


04.1 Versenyek általános lebonyolítása

Futamfeliratkozás: A verseny előtt minden versenyző köteles jelezni indulási / távol maradási szándékát az adott futamon, ennek elmulasztása figyelmeztetéssel jár.

Teszt: A szerver egész héten 0-24 óráig fut. A versenyek hetente kerülnek megrendezésre, ennyi idejük van a pilótáknak a felkészülésre.
Amennyiben a futam két szerveren van megtartva, a hotlaps alapján kerülnek a versenyzők az egyes szerverekre.


Kvalifikáció: Az időmérésen, úgy mint a versenyen is, CHATSTOP szabály van érvényben. A kvalifikáció két részből áll. Az első része 20 perces, itt minden versenyző kint lehet a pályán, és küzdhet azért, hogy bekerüljön a Q2-be. A Q2be csak a Q1 első 12 helyezettje jut tovább, így csak ők tartózkodhatnak a pályán. Aki mégis kimegy a pályára a Q2-ben, úgy hogy nem került be a legjobb 12 közé, az büntetésre számíthat!

Warm Up: A warm up alatt a pilóták már nem hagyhatják el a szervert. Aki warm up alatt lelép, azt a szervergép az utolsó helyre sorolja. Ha valaki a warm up alatt önhibáján kívül lecsatlakozik a szerverről, az, az újracsatlakozás után tudassa a BT tagokkal hogy mi történt, hogy visszakaphassa az eredeti rajtpozícióját.

1. verseny: Az időmérő edzésen kialakult sorrend adja meg a rajtsorrendet. Az 1. versenyen a rajt, az gördülő rajt. A felvezető kör kezdetén a gumimelegítés engedélyezett, de a pálya közepétől a rajtformáció tartása KÖTELEZŐ! Aki nem tartja a formációt, az büntetésre számíthat. A rajtra engedélyt a zöld zászló adja meg. Amint megkapják a versenyzők a zöld zászlót, onnantól gyorsíthatnak, de előzni csak a célvonal utána szabad! Pontokat csak azok a pilóták kaphatnak, akik a verseny 75%-át teljesítették! Az indokolatlan kieséseket vizsgálni fogjuk, emiatt a versenyt csak akkor adjátok fel, ha az autó olyan mértékben sérült, hogy azzal a versenyt már biztonságosan nem lehet folytatni! Azokat a versenyzőket, akinek a pingje 150 felett van, az adminok felszólíthatják a szerver elhagyására.
A verseny leintése után másik versenyzővel ütközni, illetve a saját autót összetörni SZIGORÚAN TILOS, mivel ez néhány embernél a játék beakadásához vezethet.

2. verseny A második versenyre a szabályok ugyanazok, mint az első versenyre. Itt is a versenyzők a kvalifikáción elért helyezés alapján állnak fel a rajtrácsra, annyi különbséggel, hogy az első tíz helyezett fordított sorrendben, a mezőny többi része pedig a kvalifikáción elért eredménye alapján foglalhatja el a rajtrácsot. Ez a rajt állórajtos, tehát a felvezető kör befejezése után fel kell sorakozni a rajthelyünkre és onnan kell várni a lámpák kialvását.

04.2 Handicap rendszer
Az egész versenyhétvégére kiterjedő súlyüntetés-rendszer:
(a súlybüntetés versenyzőket érint, nem csapatokat vagy gyártókat)

Bajnokság állása alapján:
1. 30kg
2. 25kg
3. 20kg
4. 15kg
5. 15kg
6. 10kg
7. 10kg
8. 5kg
9. 5kg
10. 5kg

Plusz az előző fordulóban szerzett pontszám alapján:
1. 30kg
2. 25kg
3. 20kg
4. 15kg
5. 15kg
6. 10kg
7. 10kg
8. 5kg
9. 5kg
10. 5kg

(Tehát egy versenyhétvégére a maximális súly 60kg.)

Abban az esetben ha egy adott versenyző nem vesz részt egy versenyhétvégén, akkor az arra a fordulóra kapott súlybüntetést a következő fordulón (amin részt vesz) kapja meg.

05. Pontozás

Pontozási rendszer:
1. 45p.
2. 40p.
3. 36p.
4. 33p.
5. 31p.
6. 29p.
7. 27p.
8. 25p.
9. 23p.
10. 21p.
11. 20p.
12. 19p.
13. 18p.
14. 17p.
15. 16p.
16. 15p.
17. 14p.
18. 13p.
19. 12p.
20. 11p.
21. 10p.
22. 9p.
23. 8p.
24. 7p.
25. 6p.
26. 5p.
27. 4p.
28. 3p.
29. 2p.
30. 1p.

Kvalifikáció pontozása:
1. hely: +5pont
2. hely: +4pont
3. hely: +3pont
4. hely: +2pont
5. hely: +1pont

A leggyorsabb körért +1pont jár.

Csapatpontverseny:
A csapatbajnoki értékelésbe mindig a csapatból az adott futamon a két legjobb helyet elérő versenyző pontjai számítanak be.

Pontot csak az kaphat aki legalább a futam 75%-át teljesíti!

06. Versenykörülmények

Versenytáv: A valódi versenytáv 100%-a
Gumikopás: normál
Üzemanyag fogyasztás: normál
Időjárás: száraz
Autósérülés: 75%
Megengedett segítségek: Kuplung ( F11 )
Zászlószabályok: Teljes (SC inaktív)
Nézet: szabad kamera nézet
Mechanikai meghibásodás: Normál

07. Versenynaptár


2012.06.20. - Monza
2012.06.27. - Valencia
2012.07.04. - Marrakech
2012.07.11. - Slovakiaring
2012.07.18. - Hungaroring
2012.07.25. - Salzburgring
2012.08.01. - Algarve
2012.08.08. - Curitiba
2012.08.15. - Sonoma
2012.08.22. - Suzuka
2012.08.29. - Macau

*Futameldobás: Minden versenyző leggyengébb versenyhétvégéje nullázódik a szezon végén!

Minden versenyhétvégén két futam kerül megrendezésre.

08. Vezetési szabályok

Minden verseny előtt a BT egy eligazítást tart a TeamSpeaken, ahol jelzik az adott pályán büntetendő vágásokat, pálya-kiszélesítéseket, amikre jobban oda kell figyelni, vagy aminek büntetése eltér az alapszabályban foglaltaktól. Természetesen az alapszabályokat mindig szem előtt kell tartani, az eligazítás mellett is ezek a szabályok érvényesek.

Pályaelhagyás, kanyar/sikán levágások:
A pálya szélét jelző vonalon és a kerékvető külső felén túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a megelőzött versenyzőt, ellenben büntetés sújtja. Mind az időmérők, mind a versenyek alatt minimum 2 keréknek a pálya aszfaltján kell lennie, illetve ha a rázókő mögött műfű található akkor minimum 2 keréknek a rázókövön kell lennie, különben az adott köridejét a BT elveheti a versenyzőnek, a futam alatt elkövetett vágásért, pedig idő/pont büntetést kaphat. TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat! Ha valaki baleset elkerülése illetve kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az természetesen nem számít vágásnak!

- Időmérésen
Az időmérő edzésen futott köröket a BT visszanézi. Aki vágott a gyors körén, vagy lecsúszott az ívről, vegyen vissza a gázból és fusson új gyors kört.

- Versenyen
Verseny folyamán, minden olyan előzés szabálytalan, amely során akár a védekező, akár a támadó fél nincs min. 2 kerékkel az aszfaltcsíkon, vagy műfű esetén, a rázókövön. Ilyen eset után a vétkes fél köteles maga elé engedni a vétlen félt. Amennyiben az egyik fél a másikat rákényszeríti a pálya elhagyására, az már kiszorításnak minősül. Óvás lehetséges ilyen esetekre, illetve sorozatos kanyar, sikán levágásokra, a BT a büntetőrendszer alapján határozza meg a büntetés mértékét.
A versenyen a folyamatos fényszóróhasználat TILOS, és büntetést von maga után.


Tükrök használata:
Tükrök használata kötelező, hiszen ezek nélkül elég nehéz megítélni a hátul lévő helyzetét. Olyan külső nézet használata TILOS amelyiknél nem látszanak a tükrök!


Védekezés:
A védekező versenyzőnek nagy a felelőssége. Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Az előző esetek értelmében, a kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.

Cikázás, Kiszorítás:
TILOS A CIKÁZÁS!


A védekező, (A) versenyző helyének megtartására, az előzni akaró (B) versenyzőt a következő képpen tarthatja vissza: (B) versenyző balról próbál előzni (A) versenyző kihúzódik balra (nem hírtelen!), védve a pozícióját, ekkor (B) versenyző jobbról próbál előzni (A) versenyző visszahúzódik jobbra (visszavédekezve), ekkor ha (B) versenyző ismét balról próbálkozik, már (A) versenyzőnek helyet kell biztosítania az előzési manőver befejezéséhez, mert ha ismételten kihúzódik balra védekezni, akkor ez már cikázásnak számít és büntetést von maga után!

Ha már a támadó versenyző a védekező mellé ért akár orrhosszal is, egyikük se szoríthatja le szándékosan a másikat. Minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos!

Lekörözés:
A KÉK ZÁSZLÓ jelentése: Éppen leköröző autó(k) közeledik mögötted, készülj fel az elengedésükre!
Az elengedés elsődleges célja a gyorsabb pilóta elengedése, a második lehet csak a minimális idővesztés!
Ezt a manővert sokféle módon végre lehet hajtani viszonylag kevés időveszteséggel:
- egyenesben kigyorsításkor vagy fékút előtti félrehúzódással
- lassú kanyarban félrehúzódással

Mindig jelezzük előre az elengedés szándékát egyenesben a pálya szélére húzódással!
Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor ez esetben figyelmeztetést kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor súlyosabb büntetésre: diszkvalifikációra, esetleg eltiltásra számíthat!

Tipikus eset a Liuzzi-Kimi effektus: A lekörözendő versenyzőnek TILOS!!! indokolatlanul ráfékeznie a lekörözés alatt!
A leköröző versenyzőnek helyet kell hagynia a lassabb autó számára is, nem szoríthatja le a pályáról!

Formációs kör alatti viselkedés:
A formációs kör a rajt előtt megtett teljes bemelegítő kör, ami a rajttal, illetve rajtfelállással ér véget. Aki erre nem jön ki a bokszból az a boxutcából kénytelen elrajtolni.
A formációs kör kezdetét a számítógép jelzi, ekkor mérsékelt tempóban el kell indulni. Az első kanyarig fel kell venni a formációt, azaz abban a sorrendben kell az első kanyarból kijönni, ami az időmérő eredménye volt, ezt egyes sorban a kör végéig meg kell tartani. Az élen haladó versenyző diktálja a tempót, akinek kötelező egy egyenletes tempót diktálni. Minden autónak tartania kell a formációt, előzni TILOS, amennyiben egy autó több mint 4 autó távolságra lemarad az előtte haladótól, akkor az szabadon megelőzhető.
Aki a formációs kör alatt olyan manővert csinál, hogy azzal veszélyezteti a mögötte vagy előtte haladót büntetésben fog részesülni. Ugyan csak büntetést fog kapni az a versenyző, aki a sebesség korlátozást megszegi.

Mindenki fokozottan figyeljen az előtte haladó mozgására. Tartsunk megfelelő távolságot és lehetőség szerint ne ugyan azon a vonalvezetésen menjünk, így elkerülhetjük az ütközéseket.

Egyéb:

TILOS a pályán menetiránnyal szemben haladni és TILOS kicsúszás után másokat veszélyeztetve visszatérni a pályára! TILOS a boxutcában több helyet visszatolatni és TILOS a boxutcában előzni (csak akkor megengedett, ha a megelőzni kívánt autó bizonyíthatóan műszaki okok miatt lassult le)! TILOS a boxkijárati vonalat átlépni és TILOS a boxutcában másokat szándékosan feltartani!

Műszaki hibás, sérült autó:

2010.09.09 A sérült autó senkit nem jogosít fel, hogy erre hivatkozva pályaátvágással közelítse meg a box utcát. Amennyiben a pilóta ezt a szabályt súlyosan megszegi(több kanyart is levág), abban az esetben a Bírói Testület kizárással sújtja az érintett pilótát. A pilótát a kanyar levágása akkor mentheti fel szabálysértése alól, ha mögötte több autó jön és az a biztonságos ha lerövidíti a kanyart, de ebben az esetben is a pilótának a sérült autójához mért, visszavett tempóban kell közlekednie a pályán.

Tolás - bump draftolás

A tolás engedélyezett a bajnokságban.

09. Technikai problémák

Az internetes játék együtt járhat a programakadozással is. Ezért aki indulni szeretne annak stabil internet kapcsolattal kell rendelkeznie.

Lagolás

Amennyiben probléma adódik a versenyző internet kapcsolatával, lagolással járhat, ez esetekben csak is ő vonható felelősségre a lagolás miatt bekövetkezett balesetekért.

Ha az edzések során valakinek magas a pingje, vagy lagol, akkor a BT felszólíthatja internet kapcsolatának ellenőrzésére és megkérheti a BT a szerver elhagyására is. Amennyiben az újra csatlakozás sem oldotta meg a problémát a BT eltanácsolhatja az adott futamról, a zökkenőmentes lebonyolítás érdekében!

Akadozás

Nem mindig az internet kapcsolat okozza a játék akadozását. Az eltúlzott grafikai beállítás is okozhatja a jelenséget. Ennek kezelésére csökkenteni kell a grafikai beállításokat.

Szerver problémák

Ahogy az internet kapcsolattal úgy a szerverrel is felmerülhetnek bizonyos problémák.
Fontos hogy a replay-nek mindig a szerveren kell épnek maradnia, hiszen a BT döntések a szerver replay alapján fognak megtörténni.

Mod, pálya hibák

Amennyiben valamelyik versenyző hibát észlel az adott modban vagy a pályában, azt mielőbb jeleznie kell a BT felé.


Büntetési alapelvek:

Alább felsorolom a BT által, 2012-ben elfogadott és használt büntetés rendszert.
Ettől a BT bármikor eltérhet, ha arra komoly indoka van, ilyen lehet lag, akadozás miatti nehézkes elemzés, illetve ha egy versenyző kiesett a versenyből, vagy ő maga is komoly sérüléseket szerez vagy hátrányba kerül egy bizonyos szabálytalanság elkövetésénél.


VSR 2012 büntetőrendszer túraautó bajnokságokhoz:
A BT az adott fordulók után mindig visszanézni az összes versenyző időmérő körét, illetve a log fájl által rögzített, versenyeken történt incidenseket.



Figyelmeztetés:

- Futamra való jelentkezés elmulasztása.
- 10 másodperces időbüntetés esetén, amennyiben a versenyző kiesett. (1 figyelmeztetés)
- 25 másodperces időbüntetés esetén, amennyiben a versenyző kiesett. (2 figyelmeztetés)
- Kisebb szabálytalanságok esetén.
- Leintés után történő baleset okozásáért. (1 forduló alatt ezért a szabálytalanságért legfeljebb 1 figyelmeztetés osztható ki.)

(A figyelmeztetések két forduló után elévülnek, amennyiben azalatt az idő alatt az adott versenyző nem szerez további figyelmeztetést.)


10 másodperces időbüntetés:

- Pozícióvesztést okozó lökés, ráhúzás, kiszorítás.
- Kiforgatás
- Feltartás esetén a vétkes versenyző*
- Boksz utca szabálytalan elhagyása (fehér vonal átlépése, mások veszélyeztetése)

25 másodperces időbüntetés
- Olyan ütközés, ami által a vétlen versenyző autója láthatóan, komolyan sérül.


Verseny diszkvalifikáció (DQ)*:

- Rajtbaleset okozása
- Többszörös súlyos, egyértelműen szándékos szabálysértés
- Több durva vágás

*A BT határozhat úgy is, hogy a diszkvalifikált versenyzőt a következő versenyen csak az utolsó helyről engedi indulni. Ez olyan esetben fordulhat elő, amikor a DQ-t kapó versenyző nem fejezi be a futamot, vagy nagy hátrányban, pontot nem érő helyen ér be.

Bajnokságból való kizárás (BDQ):

- Amennyiben egy versenyző 3 DQ-t összegyűjt, kizárásra kerül a bajnokságból.
- Trágár beszéd, sértő magatartás esetén, először a versenyző figyelmeztetésben, második alkalommal a bajnokságból való kizárással „gazdagodik.”



Fokozottan kerülendő, óvás esetén vizsgált szabálytalanságok:

- Veszélyes visszatérés a pályára (következmények nélkül)
- Unfair versenyzés
- Nem megfelelő, sportszerűtlen magatartás vagy bármilyen veszélyes megmozdulás, ami kellő figyelemmel elkerülhető lenne

Több figyelmeztetés után járó büntetés:
- 2 figyelmeztetés / 5 rajthelyes büntetés a következő futamon
- 3 figyelmeztetés / 10 rajthelyes büntetés a következő futamon
- 4 figyelmeztetés / Utolsó rajthelyes büntetés a következő futamon

Idömérőn:

A kvalifikációt a BT visszanézi. Ha valaki vágott a leggyorsabb körén akkor megnézzük a leggyorsabb szabályos körét és ha azzal az idővel is ugyanabban a pozícióban végzett volna mint a vágott idejével akkor, az nem kap büntetést.
Ha pedig a leggyorsabb szabályos körével hátrább végzett volna a kvalifikáción, akkor
- ha 1 hellyel végzett volna hátrább +2 rajthelyes büntetés a következő futamon
- ha 2 hellyel végzett volna hátrébb +5 rajthelyes büntetés a következő futamon
- ha 3 vagy több hellyel, akkor +10 rajthelyes büntetés a következő futamon
Durva vágás esetén a BT a vétkes versenyzőt a futamból kizárhatja!

*A Q2-ben a kiadható maximum büntetés 10 rajthelyes büntetés.

A BT a büntetéseket saját belátása szerint súlyosbíthatja, illetve enyhítheti!
Kép

Vissza: “WTCC 2012”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég