Szabályzat

Moderátor: BT Tag

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 7469
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Szabályzat

HozzászólásSzerző: danikosz » 2013.01.27. 18:56

VSR Simbin szabálykönyve 2013. Márciustól lép érvénybe!

Nevezési és indulási feltételek
Versenyzői licencek megszerzésének feltételei:
- Eredeti szoftverek megléte. Ez steamen ellenőrizhető.
- Csak olyan patch-ek engedélyezettek, amelyek nincsenek hatással az autók teljesítményére és menettulajdonságaira.
- Minden új versenyzőknek a bajnokság megkezdése előtt 1 teszt futamon kötelező részt venniük, ahol eldönti a Bírói Testület, hogy részt vehet-e a bajnokságban!

Festések:
- A rajtszámok az autók oldal üvegein szélvédőin kerülnek elhelyezésre
- A pilóták nevei ez alatt kerülnek feltüntetésre
Kötelező elemek:
- Szélvédőcsíkon elhelyezett logók (gyári ablak PSD méretéhez igazítottan!)
- Rendszámtáblák helyén elhelyezett logók (kiadott logó méretén változtatni nem lehet, ezt az autón található rendszám tábla helyére kell igazítani)
- Rajtszám, illetve név formátumok megőrzése, és elhelyezésének helye
- Az autókon tilos elhelyezni:
~ 18 + os logót, illetve bármilyen szöveget
~ Dohány és alkohol reklámot
~ Olyan logókat, amelyet nemzetközi szabályok védenek (F1, stb.)

A Bajnokság és a futamok lebonyolítása
A versenyek változó időjárással zajlanak. A gumikopás és az üzemanyag fogyasztás mértéke normál. A mechanikai sérülések mértéke normál. A segítségek közül csak az „automata kuplung” engedélyezett. Nincs kötelező nézet.
Az összes zászló szabály érvényben van

Versenykiírás:
- A versenykiírást a verseny megkezdése előtt legalább 5 héttel köteles kiadni a szervező csapat.
- Versenykiíráson módosítani a futamok megkezdéséig van idő, utána csak kivételes esetben a versenyzőknek e-mailben jelezve, és türelmi időt betartva lehet (türelmi idő minimum 1 hét).

Nevezés:
- A bajnokságra egy versenyző egy autóval nevezhet
- Egy csapatban egy típusú autóval lehet versenyezni
- Nevezésben a pilótáknak kötelező megadni a teljes nevüket, e-mail címüket, az autó típusát, a rajtszámot


Versenyzők értékelése:
- Az a versenyző értékelhető, aki a meghatározott futamtáv minimum 80%-t teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
- A csapatokban a 2 legtöbb pontot szerző versenyző kerül értékelésre.
- A legjobb B szerveres pilóta az A-s utolsó célba érő pilóta után ér be.

Pontozás:

A szerver
Pontozás:
• 1: 80pont
• 2: 75pont
• 3: 71pont
• 4: 67pont
• 5: 63pont
• 6: 60pont
• 7: 58pont
• 8: 56pont
• 9: 54pont
• 10: 52pont
• 11: 50pont
• 12: 49pont
• 13: 48pont
• 14: 47pont
• 15: 46pont
• 16: 45pont
• 17: 44pont
• 18: 43pont
• 19: 42pont
• 20: 41pont
• 21: 40pont
• 22: 39pont
• 23: 38pont
• 24: 37pont
• 25: 36pont
• 26: 35pont
• 27: 34pont
• 28: 33pont
• 29: 32pont
• 30: 31pont
• 31: 30pont
• 32: 29pont
• 33: 28pont
• 34: 27pont
• 35: 26pont
• 36: 25pont
• 37: 24pont
• 38: 23pont
• 39: 22pont
• 40: 21pont
• 41: 20pont
• 42: 19pont
• 43: 18pont
• 44: 17pont
• 45: 16pont
• 46: 15pont
• 47: 14pont
• 48: 13pont
• 49: 12pont
• 50: 11pont
• 51: 10pont
• 52: 9pont
• 53: 8pont
• 54: 7pont
• 55: 6pont
• 56: 5pont
• 57: 4pont
• 58: 3pont
• 59: 2pont
• 60: 1pont

B szerveren a versenyhétvége 3 legtöbb pontot gyűjtött pilótája a következő versenyhétvégén az A szerverre kerül. Így lehetősége van az A szerveren maradásra. Az A szerver utolsó 3 így B szerverre kerül a következő hétvégén. Ha van C szerver akkor a B - C között ugyan ez a szabály érvényesül. A B-szerver első helyezettje az A-szerver utolsó célba érkezője után ér be!


Eredmények kihirdetése:
- A futam után péntek éjfélig van lehetőség az óvások benyújtására! Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerül kiírásra.



Bokszutca és versenypálya használata:
- A boxutcában a pit limiter használata kötelező az időmérő edzésen ,bemelegítő edzésen és a versenyen.
- A bokszutca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos! Ennek megszegése -5 pontos büntetést von maga után.
- A boxból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat átlépni tilos és balesetveszélyes. Ennek a vonalnak az átlépése figyelmeztetést von maga után
- Edzéseken a mért kör elrontása után, vagy baleset esetén tilos direkt az autóval a falnak hajtani. Ezt büntetheti a versenybíróság.
- Verseny végénél a célvonal átlépése előtt az autót berángatni tilos.
- Szándékosan balesetet okozni tilos! Ennek megszegése súlyos büntetést von maga után!
- Olyan esetben, amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás/szélesítés, akkor a futamra jelentkezős topikban egy közleményben fixálva lesz a vágás/szélesítés mértéke, fotókkal illusztrálva!

- A versenypályát mindkét szélén fehér, folytonos záróvonal határolja be. A fehér záróvonalon belül minimum 2 keréknek teljes felületével az aszfalton kell lennie. Abban az esetben, hogy ha csak 1 kerék, vagy 1 kerék sincs a vonalon belül az szabálytalannak minősül és a BT büntetni fogja.
Rázókövek teljes szélességét ki lehet használni, viszont arról lelógni már tilos!
Olyan pályák esetében ahol az autó 4 kerékkel ráfér a rázókőre ( futam jelentkezés -> képpel illusztrálva) nem szabálytalan a fehér vonal átlépése. A rázókőről lelógni tilos!
Kérdéses kanyarok esetén a futam jelentkező topicban kérdezzenek a pilóták.
Ennek be nem tartását a versenybíróság :
~ 1 esetben figyelmeztetéssel
~ 2 esetben 5 pontos büntetéssel
~ 3 esetben 10 pontos büntetéssel
~ 4 esetben 10 pontos büntetéssel következő bajnoki fordulón utolsó rajthelyes büntetéssel
~ 5 esetben a futamról való kizárással bünteti.


Vágások ellenőrzése:
- Óvások esetén (beadási határidő futamot követő péntek éjfél)
- Időmérő edzést bármikor visszanézheti a Bírói Testület
- Futamon a versenyzőket szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a Bírói Testület

Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:
- Tilos bele menni kockázatos manőverekbe. 3-4 autó távolságból való előzés baleset veszélyes és baleset esetén halmozottan büntetendő! A felelősség nagy része a támadó felen van.
- Versenyzőtársak veszélyeztetése tilos és szabálytalan, büntetést von maga után.
- A lassabb pilóták fair keretek között harcolhatnak a gyorsabbak,de blokkolni tilos!
Amit szigorúan tilos: Cikázni a másik előtt, blokkolni, leszorítani az útról. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ha baleset történik akkor a hibás nem biztos, hogy a támadó fél lesz. Ha az ellenfél kifékez, ne húzz rá, hiszen a következő kanyarban te leszel kedvező helyzetben.
- Rajt utáni első kanyarban történt eseményeket a Bírói Testületnek kötelező megnézni minden esetben, az itt történt szabálytalanságokat nem kötelező megóvni!
- Rajtbaleset okozása minden esetben -15 pont levonás, és -5 pont szorozva a kilökött versenyzők számával.
- Pozícióvesztést okozó lökés, kiforgatás: -10 pont szorozva a versenyzők számával
- Védekezés közben pozícióvédés miatt maximum 1 szer lehet irányt váltani, ha a támadó versenyző beszúr, onnantól helyet kell biztosítani neki az előzés befejezéséhez.
Amennyiben ezt a védekező fél megszegi (rázár), illetve nem hagy helyet a művelet befejezésére, a védekező fél kap -10 pontos büntetést.
- A szerver idő előtti elhagyása problémákat okozhat ezért ez tiltott! -10 pont levonással büntetendő!
- Féktáv elmérése, irreális távolságról történő előzési próbálkozás súlyos szabálytalanságnak minősül, büntetési tétele akár -20 pont is lehet, és -5 pont szorozva a versenyzők számával.
A szabálytalanságok megtorlása -20 pont, különösen durva esetben azonnali kizárást jelent.


Büntetések:
Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő péntek éjfélig. A büntetéseket az óvások utáni kivizsgálás során hozza meg a testület, ezek ellen fellebbezni nem lehet!
Nem óvott szabálytalanság esetén, a Bírói Testület felhasználhatja az esetlegesen készült felvételeket, vagy ha egy testületi tag, a versenyben nem ellene elkövetett szabálytalanságot lát. Továbbá a testületnek bármikor joga van a futamok betekintésére, és szúrópróbaszerű ellenőrzésére.

Kiszabható büntetések:
- Figyelmeztetés (3 figyelmeztetés -> -10 pontos büntetés)
- Pontlevonásos büntetés (óvás beadási határideje a futamot követő péntek éjfél)
- Versenyhétvégéről történő kizárás
- Utolsó rajthelyes büntetés (program miatt, időmérőről való kizárás)
- Bajnokságból való kizárás

Bajnokságból való kizárás:
- Lásd „ Bokszutca és versenypálya használata”
- Több, súlyos szabálytalanság
- 50 büntetőpont elérése

Bajnokságból való kizárás, Lincenc megvonása:
Bajnokságban elért 30 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégén. Ha van B szerver, akkor azon köteles indulni!
40 büntetőpontnál maximális büntetősúllyal vehet részt a versenyhétvégén. Nem futhat mért kört a következő versenyhétvége időmérő edzésén.Ha van B szerver, akkor azon köteles indulni. Az első futam 3. és 6. köre között köteles egy boxutcai áthajtásos büntetést letölteni; ennek elmulasztása -10 pontbüntetés.
Bajnokságból 50 büntetőpont elérése után kizárjuk a vétkes versenyzőt, ez a licenc megvonásával is jár, azaz ha valakinek éves Simbin lincence van, ezzel ezt elveszti! Új bajnokságban csak licenc megújítással, azaz új tagdíj befizetésével vehet részt!


További büntetési információk:

- Amennyiben a büntetett versenyző egy NEM büntetett versenyzővel megegyező pontszámot kap a futam végén, az illető mögé kerül a végeredményben (pontszámaik megegyeznek, de a jobb helyezést a nem büntetett - vagy enyhébben büntetett - versenyző kapja meg)
- Az időmérőn elkövetett szabálytalanságért kiszabott büntetés a teljes verseny eredményéből vonódik le
- Az időmérő és a verseny alatt a chat használatáért -5 pontos büntetés jár, ugyanis megzavarhatja a még versenyben lévő többi pilótát!
- Kilökés esetén ne alkalmazzuk a pozíció visszaadását mivel baleset veszélyes is lehet a bevárás!!

Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg minden esetben.
Molnár Dániel #99

Vissza: “VSR ATCC 2013”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég