Társalgó

VSR Magyar Túraautó Bajnokság
A győztesek kupákat,érmeket és egyéb nyereményeket kapnak! Ha szereted a WTCC-t, itt a helyed!

Moderátor: BT Tag

Avatar
komlosip
Hozzászólások: 345
Csatlakozott: 2014.01.06. 14:57
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: komlosip » 2015.01.20. 22:12

Stevo írta:Hihetetlen ami megint történt a futamon, sajnos. Egy futammal ezelőtt írtam, hogy ne ilyenek döntsék már el a bajnokság kimenetelét. Ennyivel megtisztelhettük volna igazán egymást!
Mea culpa. Nincs mentségem, elrontottam. :oops:
Komlósi Péter alias KP. #22

Juhász Csaba
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2013.02.23. 19:10
Teljes név: Juhász Csaba

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Juhász Csaba » 2015.01.20. 22:31

Ákos np, ezek a kis koccok benne vannak. De az hogy egyes emberek úgy tudnak csak előzni hogy kilökik a másikat, leszorítják a fűre-sóderbe... vicc ez a bajnoki el kellene gondolkodni!
Juhász Csaba #258

Avatar
weres6
Hozzászólások: 3344
Csatlakozott: 2009.08.05. 16:44
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: weres6 » 2015.01.20. 23:09

GergoToth85 írta: A volvos Akost szepen beraktak a boxba, remelem a BT kulon figyelmet szentel ennek az esetnek
Látom pont mögöttem jöttél...

http://youtu.be/Lr5Y1YHGbWs

Őszintén szólva én sem hittem el. :shock:
Rosszabb pablik futamokon is ritkán tapasztalni ilyet. Már az is durva volt, hogy mellé érek korábban és leszorít, ahelyett hogy maradna a pálya bal oldalán és a következő kanyarra koncentrálna. Látszik, hogy mind2 kanyart legbelül akarta bevenni, miközben ott vagyok mellette, aminek amúgy sem sok értelme van, hiszen időben is többet bukik rajta ... Aztán jött egy rám húzás, majd még egy és sikerült is a lényeg.....végül is nem tudtam megelőzni, hiszen beütött a boxba. :o
Ennyire fontos lenne egy pozíció, hogy mindenáron megvédjük? Nem is merem minősíteni ezt a fajta versenyzést...
Veres Ákos

Avatar
komlosip
Hozzászólások: 345
Csatlakozott: 2014.01.06. 14:57
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: komlosip » 2015.01.20. 23:24

Gordon24 írta:Komlosi Peti! Ezer bocs! Nagyon elbasztam! Sorry! Meg akartam előzni Kun Ákos-t de nem tudom mi a fene volt úgy elcsúszott mint a szar.. Semmit nem tudtam csinálni. Ne haragúdj tényleg! Sorry..
Benne van, nem haragszom. Az volt a külön pechem, hogy ezzel visszaestem a 23. helyre, és nagyon nehéz volt előre jönni.

Kegyetlen nehéz volt ezen a pályán előzni, Monaco piskóta ehhez képest. Nem volt szélárnyék egyáltalán. Hiába voltál akár 1-2mp-cel gyorsabb az előtted levőnél, csak akkor tudtál előzni, ha hibázott. A másik lehetőség a kockáztatás volt, azért volt ezen a futamon a szokásosnál is több csihi-puhi.
Komlósi Péter alias KP. #22

Avatar
Gordon24
VSR Szervertag 2018
Hozzászólások: 6235
Csatlakozott: 2009.07.14. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Gordon24 » 2015.01.20. 23:30

komlosip írta:
Gordon24 írta:Komlosi Peti! Ezer bocs! Nagyon elbasztam! Sorry! Meg akartam előzni Kun Ákos-t de nem tudom mi a fene volt úgy elcsúszott mint a szar.. Semmit nem tudtam csinálni. Ne haragúdj tényleg! Sorry..
Benne van, nem haragszom. Az volt a külön pechem, hogy ezzel visszaestem a 23. helyre, és nagyon nehéz volt előre jönni.

Kegyetlen nehéz volt ezen a pályán előzni, Monaco piskóta ehhez képest. Nem volt szélárnyék egyáltalán. Hiába voltál akár 1-2mp-cel gyorsabb az előtted levőnél, csak akkor tudtál előzni, ha hibázott. A másik lehetőség a kockáztatás volt, azért volt ezen a futamon a szokásosnál is több csihi-puhi.

Jaja! Meg nagyon egyben marad egy ilyen pályán a mezőny igy sokkal több a hiba könyebben el száll az agyad stb. Minden esetre hülyeség volt, de elsőre jó ötletnek tűnt. :-D még1x bocs. :-(
Galambos Péter


TCS #82

Akos1985
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2010.06.30. 12:04
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Akos1985 » 2015.01.21. 19:20

Juhász Csaba írta:Ákos np, ezek a kis koccok benne vannak. De az hogy egyes emberek úgy tudnak csak előzni hogy kilökik a másikat, leszorítják a fűre-sóderbe... vicc ez a bajnoki el kellene gondolkodni!
Köszönöm a megértésed! Jó csata volt élveztem! :)
Amúgy osztom a véleményed! Nálam a leszorítás és a rajtam való fordulás a divat. Kanyarban ha nincsen helye és mellette vagyok, akkor még rá tesz egy lapáttal. Egyben hozzá is teszem, hogy vannak jó páran ezek ellenére, akikkel kimondottan élmény a csata!
Kun Ákos - Spirit of Balaton Motorsport

Juhász Csaba
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2013.02.23. 19:10
Teljes név: Juhász Csaba

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Juhász Csaba » 2015.01.21. 19:49

Akos1985 írta:
Juhász Csaba írta:Ákos np, ezek a kis koccok benne vannak. De az hogy egyes emberek úgy tudnak csak előzni hogy kilökik a másikat, leszorítják a fűre-sóderbe... vicc ez a bajnoki el kellene gondolkodni!
Köszönöm a megértésed! Jó csata volt élveztem! :)
Amúgy osztom a véleményed! Nálam a leszorítás és a rajtam való fordulás a divat. Kanyarban ha nincsen helye és mellette vagyok, akkor még rá tesz egy lapáttal. Egyben hozzá is teszem, hogy vannak jó páran ezek ellenére, akikkel kimondottan élmény a csata!
ha jól emlékszem téged is kitettek utolsó előtti jobbosban a sóderba. Nem akarok lázítani senkit de az óvás topik péntek éjfélig nyitva van. :)
Juhász Csaba #258

Avatar
Lacsika
Hozzászólások: 1775
Csatlakozott: 2013.02.10. 15:16
Teljes név: Nagy László
Tartózkodási hely: Paks

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Lacsika » 2015.01.21. 21:58

Dudasbence írta:A szerver
R2:958-970
P2-3
Nagy László féktávon hátulról meglökött.
Sokkal hosszabb féktávot akarsz venni, ezzel jó, hogy megzavarsz, és nem tudom lereagálni.
Dudasbence írta: Majd kanyar megint belém és pozíciót veszítettem.
Nem hagysz helyet annak aki melletted van és lepattansz.

Természetesen ez az Én véleményem, de a BT majd eldönti.
sponsored by WEBaffACTIVE
http://www.webaffactive.com

Teammates: Cs. Juhasz; M. Szucs

Avatar
georgevics
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2014.11.02. 13:12
Teljes név: GYÖRGY GÁBOR

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: georgevics » 2015.01.22. 14:06

weres6 írta:
GergoToth85 írta: A volvos Akost szepen beraktak a boxba, remelem a BT kulon figyelmet szentel ennek az esetnek
Látom pont mögöttem jöttél...

http://youtu.be/Lr5Y1YHGbWs

Őszintén szólva én sem hittem el. :shock:
Rosszabb pablik futamokon is ritkán tapasztalni ilyet. Már az is durva volt, hogy mellé érek korábban és leszorít, ahelyett hogy maradna a pálya bal oldalán és a következő kanyarra koncentrálna. Látszik, hogy mind2 kanyart legbelül akarta bevenni, miközben ott vagyok mellette, aminek amúgy sem sok értelme van, hiszen időben is többet bukik rajta ... Aztán jött egy rám húzás, majd még egy és sikerült is a lényeg.....végül is nem tudtam megelőzni, hiszen beütött a boxba. :o
Ennyire fontos lenne egy pozíció, hogy mindenáron megvédjük? Nem is merem minősíteni ezt a fajta versenyzést...

Sziasztok!
Sajnos én voltam aki a másik résztvevője voltam ennek az esetnek, és szeretném előre bocsájtani, hogy semmi szándékosság nem volt benne, akármennyire hihetetlen. Ákos, amikor mellém értél én épp próbáltam összeszedni össze magam mert megcsúsztam a balosban, és valóban kevés hely maradt Neked így kicsit összekoccantunk. Lehet látni, hogy rögtön balra húztam, ahogy észleltem az ütközést. A következő jobbost viszont már az ívemen szerettem volna venni, ezt valóban másoknak kell eldönteni, hogy az ráhúzás volt, vagy ott már Te voltál kicsit agresszív. Miután kilöktél kacsázva visszatámolyogtam és igyekeztem balra helyezkedni, és nem érzem azt, hogy leszorítottalak volna, ugyanis bőven volt hely szerintem Neked is. Az utána következő két ütközés között én nem tettem kormánymozdulatot feléd, vagyis abszolút nem szándékosan tettelek ki, a boxutcába meg kiváltképp nem, úgyhogy szeretnék elnézést kérni, nem szerettem volna tönkretenni a versenyedet.... bár nem érzem magam 100%-ban hibásnak, de valóban majd eldöntik, és azt fogom elfogadni természetesen.
13.helyen rajtoltam az első futamon, és sajnos a rajt utáni baleset miatt a 30.-re estem vissza, vagyis én onnan folytattam, de nem hiszem, hogy azért mert a 23. helyért csatáztunk, nem lehet pozíciókért küzdeni. Főleg úgy, hogy utána a 16. helyért mentem, csak jött mögöttem a Téged nagyon megértő Tóth Gergő, akihez nekem is lenne egy észrevételem, ha már oly nagyon egyetért a dolgokkal...
Race2: 858... Gergő, biztos emlékszel, gondolom ott is én voltam a hunyó... tolatva neked hajthattam...
Szóval Ákos még egyszer elnézést, sajnos a rutintalanságom is benne volt ebben, de megpróbálok legközelebb mindenképp jobban odafigyelni, remélem velem is ezt teszik majd :-)))

üdv. György Gábor
György Gábor

Avatar
weres6
Hozzászólások: 3344
Csatlakozott: 2009.08.05. 16:44
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: weres6 » 2015.01.22. 14:43

georgevics írta: Sziasztok!
Sajnos én voltam aki a másik résztvevője voltam ennek az esetnek, és szeretném előre bocsájtani, hogy semmi szándékosság nem volt benne, akármennyire hihetetlen. Ákos, amikor mellém értél én épp próbáltam összeszedni össze magam mert megcsúsztam a balosban, és valóban kevés hely maradt Neked így kicsit összekoccantunk. Lehet látni, hogy rögtön balra húztam, ahogy észleltem az ütközést. A következő jobbost viszont már az ívemen szerettem volna venni, ezt valóban másoknak kell eldönteni, hogy az ráhúzás volt, vagy ott már Te voltál kicsit agresszív. Miután kilöktél kacsázva visszatámolyogtam és igyekeztem balra helyezkedni, és nem érzem azt, hogy leszorítottalak volna, ugyanis bőven volt hely szerintem Neked is. Az utána következő két ütközés között én nem tettem kormánymozdulatot feléd, vagyis abszolút nem szándékosan tettelek ki, a boxutcába meg kiváltképp nem, úgyhogy szeretnék elnézést kérni, nem szerettem volna tönkretenni a versenyedet.... bár nem érzem magam 100%-ban hibásnak, de valóban majd eldöntik, és azt fogom elfogadni természetesen.
13.helyen rajtoltam az első futamon, és sajnos a rajt utáni baleset miatt a 30.-re estem vissza, vagyis én onnan folytattam, de nem hiszem, hogy azért mert a 23. helyért csatáztunk, nem lehet pozíciókért küzdeni. Főleg úgy, hogy utána a 16. helyért mentem, csak jött mögöttem a Téged nagyon megértő Tóth Gergő, akihez nekem is lenne egy észrevételem, ha már oly nagyon egyetért a dolgokkal...

Szóval Ákos még egyszer elnézést, sajnos a rutintalanságom is benne volt ebben, de megpróbálok legközelebb mindenképp jobban odafigyelni, remélem velem is ezt teszik majd :-)))

üdv. György Gábor
Szia!
Miután összeszedted a kocsit és észlelted, hogy jobbra vagyok melletted, nem húzódtál annyit balra, hogy ideálisan tudjunk fordulni. Én nem raktalak ki, csak mivel folyamatosan közel jöttél és rám húztad a kocsit, így te csúsztál meg kanyar előtt, én egyenesen mentem melletted. Azt vártam mikor húzódsz balra, hogy rá tudjunk fordulni a jobbosra kéz a kézben. Mivel melletted voltam, nem is tudtalak volna egyenesen kilökni, az fizikai képtelenség. Eleve egy olyan közepesen gyors kanyarban nemigen lehet legbelül fordulni ketten, nekem éppen sikerült, csodálkoztam is. Az, hogy az íveden szeretted volna azt venni a kicsúszás előtt...hát hogy is mondjam, ha én vagyok legbelül melletted, akkor nem tudlak átugrani, hogy a pálya másik oldalán legyek kívül, mert te belül akartál lenni, de hát én ott voltam. Érted. Van belül meg kívül, meg középen. Na ott csak belül volt éppen, pedig annyi hely volt a pályán, de rajtam keresztül ne akarjál belülre kerülni, mert olyat nem lehet csak a másikat leszorítva/kiütve.
Miután visszatértél a pályára, a pálya jobb oldalára húztad a kocsid, én lassítottam is és közben mentem belülre téged kikerülve, majd te átváltottál belülre, amivel koccantunk és megütötted az első kerekeket, amik aztán kaptak még egyet. Szintén ugyanaz volt a szitu és kérlek ezt értsd meg! Ha valaki belül van melletted, akkor ne akarj te is belül lenni vagy még beljebb, mint ő, hiszen a másik oldalon ott van 2-3 autónyi hely és ráadásul a tempókülönbségből adódóan azt a pozíciót már kb buktad a következő kanyarig. Ott viszont vissza tudsz támadni, hiszen a legtöbben hagynak helyet maguk mellett és lehet a külső íven jobban tudsz kigyorsítani, vagy elmérem a féktávot és lecsúszok és szintén visszanyerted a pozíciódat.
Szóval csak annyi az egész lényege, hogy lehessen egymás mellett közlekedni egészséges fair kereteken belül. Levédeni egy ívet meg úgy lehet, ha akkor választod meg, mielőtt melléd ér valaki. Úgy a hátulról jövő tud alkalmazkodni és a másik ívre menni. De ha már melletted van szerencsétlen, akkor szabálytalanul tereled még beljebb a rázóra vagy homokba és nem tud mit tenni, csak szeretne a pályán maradni. Ráadásul ha úgy húzod rá valakire fedésben melletted ívváltásilag, hogy nem veszi el a gázt és ezáltal kiforgat, akkor nem ő a hibás, hanem te.
Mivel még nem találkoztunk azelőtt a pályán, így nem ismertem a szokásaidat. Magamból kiindulva nem is gondoltam, hogy ilyen szitu kialakulhat. Én ha belassulok, akkor nem rángatom az autót más elé vagy másra rá, hanem benyelem, hogy rontottam és a lendületből jövőt nem akadályozom vagy lököm ki.
Persze lehet és kell is egészséges kereteken belül küzdeni a pozíciókért bárhol is van az ember. De sokszor túl keményen mentél mással szemben is és, ha nincs bennük annyi jó indulat, hogy elveszik a gázt vagy hagynak helyet neked belül, akkor jó párszor lerepültél volna a pályáról. Nem vagy lassú versenyző, szóval nem is lenne gondod a pozíciók megszerzésével. Csupán finomabban és kiszámíthatóbban kellene közlekedned és akkor nincs gond.

Remélem, hogy nem volt szándékos egyik eset sem, az meg, hogy a boxutca falában kötöttem ki belülről...mások szempontjából szerencsés, mert ha nincs ott a fal, akkor 2-3 autót ütöttem volna ki az utolsó kanyarban, és akkor nem csak én lettem volna morcos.

Tisztelettel köszöntem!
Veres Ákos

Avatar
georgevics
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2014.11.02. 13:12
Teljes név: GYÖRGY GÁBOR

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: georgevics » 2015.01.22. 18:40

weres6 írta:
georgevics írta: Sziasztok!
Sajnos én voltam aki a másik résztvevője voltam ennek az esetnek, és szeretném előre bocsájtani, hogy semmi szándékosság nem volt benne, akármennyire hihetetlen. Ákos, amikor mellém értél én épp próbáltam összeszedni össze magam mert megcsúsztam a balosban, és valóban kevés hely maradt Neked így kicsit összekoccantunk. Lehet látni, hogy rögtön balra húztam, ahogy észleltem az ütközést. A következő jobbost viszont már az ívemen szerettem volna venni, ezt valóban másoknak kell eldönteni, hogy az ráhúzás volt, vagy ott már Te voltál kicsit agresszív. Miután kilöktél kacsázva visszatámolyogtam és igyekeztem balra helyezkedni, és nem érzem azt, hogy leszorítottalak volna, ugyanis bőven volt hely szerintem Neked is. Az utána következő két ütközés között én nem tettem kormánymozdulatot feléd, vagyis abszolút nem szándékosan tettelek ki, a boxutcába meg kiváltképp nem, úgyhogy szeretnék elnézést kérni, nem szerettem volna tönkretenni a versenyedet.... bár nem érzem magam 100%-ban hibásnak, de valóban majd eldöntik, és azt fogom elfogadni természetesen.
13.helyen rajtoltam az első futamon, és sajnos a rajt utáni baleset miatt a 30.-re estem vissza, vagyis én onnan folytattam, de nem hiszem, hogy azért mert a 23. helyért csatáztunk, nem lehet pozíciókért küzdeni. Főleg úgy, hogy utána a 16. helyért mentem, csak jött mögöttem a Téged nagyon megértő Tóth Gergő, akihez nekem is lenne egy észrevételem, ha már oly nagyon egyetért a dolgokkal...

Szóval Ákos még egyszer elnézést, sajnos a rutintalanságom is benne volt ebben, de megpróbálok legközelebb mindenképp jobban odafigyelni, remélem velem is ezt teszik majd :-)))

üdv. György Gábor
Szia!
Miután összeszedted a kocsit és észlelted, hogy jobbra vagyok melletted, nem húzódtál annyit balra, hogy ideálisan tudjunk fordulni. Én nem raktalak ki, csak mivel folyamatosan közel jöttél és rám húztad a kocsit, így te csúsztál meg kanyar előtt, én egyenesen mentem melletted. Azt vártam mikor húzódsz balra, hogy rá tudjunk fordulni a jobbosra kéz a kézben. Mivel melletted voltam, nem is tudtalak volna egyenesen kilökni, az fizikai képtelenség. Eleve egy olyan közepesen gyors kanyarban nemigen lehet legbelül fordulni ketten, nekem éppen sikerült, csodálkoztam is. Az, hogy az íveden szeretted volna azt venni a kicsúszás előtt...hát hogy is mondjam, ha én vagyok legbelül melletted, akkor nem tudlak átugrani, hogy a pálya másik oldalán legyek kívül, mert te belül akartál lenni, de hát én ott voltam. Érted. Van belül meg kívül, meg középen. Na ott csak belül volt éppen, pedig annyi hely volt a pályán, de rajtam keresztül ne akarjál belülre kerülni, mert olyat nem lehet csak a másikat leszorítva/kiütve.
Miután visszatértél a pályára, a pálya jobb oldalára húztad a kocsid, én lassítottam is és közben mentem belülre téged kikerülve, majd te átváltottál belülre, amivel koccantunk és megütötted az első kerekeket, amik aztán kaptak még egyet. Szintén ugyanaz volt a szitu és kérlek ezt értsd meg! Ha valaki belül van melletted, akkor ne akarj te is belül lenni vagy még beljebb, mint ő, hiszen a másik oldalon ott van 2-3 autónyi hely és ráadásul a tempókülönbségből adódóan azt a pozíciót már kb buktad a következő kanyarig. Ott viszont vissza tudsz támadni, hiszen a legtöbben hagynak helyet maguk mellett és lehet a külső íven jobban tudsz kigyorsítani, vagy elmérem a féktávot és lecsúszok és szintén visszanyerted a pozíciódat.
Szóval csak annyi az egész lényege, hogy lehessen egymás mellett közlekedni egészséges fair kereteken belül. Levédeni egy ívet meg úgy lehet, ha akkor választod meg, mielőtt melléd ér valaki. Úgy a hátulról jövő tud alkalmazkodni és a másik ívre menni. De ha már melletted van szerencsétlen, akkor szabálytalanul tereled még beljebb a rázóra vagy homokba és nem tud mit tenni, csak szeretne a pályán maradni. Ráadásul ha úgy húzod rá valakire fedésben melletted ívváltásilag, hogy nem veszi el a gázt és ezáltal kiforgat, akkor nem ő a hibás, hanem te.
Mivel még nem találkoztunk azelőtt a pályán, így nem ismertem a szokásaidat. Magamból kiindulva nem is gondoltam, hogy ilyen szitu kialakulhat. Én ha belassulok, akkor nem rángatom az autót más elé vagy másra rá, hanem benyelem, hogy rontottam és a lendületből jövőt nem akadályozom vagy lököm ki.
Persze lehet és kell is egészséges kereteken belül küzdeni a pozíciókért bárhol is van az ember. De sokszor túl keményen mentél mással szemben is és, ha nincs bennük annyi jó indulat, hogy elveszik a gázt vagy hagynak helyet neked belül, akkor jó párszor lerepültél volna a pályáról. Nem vagy lassú versenyző, szóval nem is lenne gondod a pozíciók megszerzésével. Csupán finomabban és kiszámíthatóbban kellene közlekedned és akkor nincs gond.

Remélem, hogy nem volt szándékos egyik eset sem, az meg, hogy a boxutca falában kötöttem ki belülről...mások szempontjából szerencsés, mert ha nincs ott a fal, akkor 2-3 autót ütöttem volna ki az utolsó kanyarban, és akkor nem csak én lettem volna morcos.

Tisztelettel köszöntem!

Szia Ákos!

Köszönöm, hogy reagáltál, és nagyon korrekt módon mondtad el a véleményedet, amit be kell lássak nagyon sok mindenben igazat kell adjak.
Legfőképp abban, hogy jobban tiszteletben kell tartani a másik versenyző pozícióját a csata közben ( a csata szó nem megfelelő, de most jobb nem jutott eszembe... ).
Mikor megcsúsztam valóban számítom kellett volna jobban, hogy mellém érsz, ezt elmulasztottam, de végül nem ez lett az igazán végzetes, hanem sajnos a boxutca előtti egyenes.
Az előtte lévő jobbos előtt nem magamtól csúsztam meg, hanem összeértünk és itt azért lenne egy kérdésem, ami az igazi versenyzésben is nagyon sokszor vitatéma...
Mennyivel kell a másik mellé beérnie az egyik autónak ahhoz, hogy ott tarthassa a belső íven és a külsőről érkező manőver ráhúzásnak minősüljön, mint ahogy mondtad, hogy Rád húztam. Mivel nem látok hátra-oldalra, nem tudom mennyivel vagy mellettem, max. sejthetem. Mert mikor egy hangyányit összeértünk a kocsid eleje az én hátsó ajtómnál volt, persze nekem volt nagyobb lutri, mint ahogy lett is. Mivel kezdő vagyok itt, szeretném tudni ezeket hogyan alkalmazzátok. Mert néha úgy érzem, hogy elöl menve nekem kell figyelnem a mögöttem lévőre, ami szép és jó, csak erre képtelen vagyok minden esetben. Vagyis hagyjak bőven helyet, hátha támad a mögöttem lévő...
És tényleg nem vitatkozni szeretnék, de nagyon érdekel. Semmiképp nem szeretném ha egy idióta agresszív versenyzőnek tartanátok, ezért is szeretném ezeket megtudni...
Ami az egyenesben történt, nos valóban lehet mondani, hogy nem ezt hívják egyenes közlekedésnek, de akkor segíts kérlek...
Az szabálytalan ha valaki tereli a másikat egy rosszabb ívre, úgy hogy azért hagy helyet? Mert én valóban szerettelek volna bent tartani, Te meg szerettél volna kifelé jönni, így várható volt a kilincselés. Egymás felé közeledtünk, tehát nem csak én feléd, bár valóban az enyém volt a látványosabb. Vagyis én nem a pályáról szerettelek volna leszorítani, hanem a rosszabb ívre. Szerintem nincs előírva, hogy a kanyart csak a legoptimálisabb nyomvonalon közelíthetjük meg... De lehet, hogy ezzel a véleményemmel nagyon egyedül vagyok köztetek...
Az pedig, hogy ha nem esel be a boxutcába akkor másokat is kiüthettünk volna..- nos, én mire a kanyarba értem senki nem volt ott, max. ketten valóban a sóderben, de nem miattunk... Szerintem kilincselve elfordultunk volna...
Még egyszer elnézést, biztos, hogy jobban fogok figyelni... 45 éves vagyok, 8 évet versenyszerűen gokartoztam, az utóbbi időben Suzukizok, hát igen, valahol itt lehet a hiba nálam, hiszen én az ilyen szitukat tömegével élem meg élesben :-))) Igyekezni fogok, hogy elsajátítsam az itteni sajátosságokat, és ne okozzak több ilyen jellegű problémát, mert egyébként nagyon jó ez a bajnokság, nem szeretném szaporítani a problémás eseteket... ( ... azért a R2: 858-ast nézd meg légy szíves ha lesz időd, na olyan nincs a rendes versenyen... )

Üdv. Gábor
György Gábor

latoo
Hozzászólások: 163
Csatlakozott: 2013.12.25. 18:00

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: latoo » 2015.01.22. 20:23

Majd nálam okosabbak megmondják a frankót, de a box utcás esetnél szerintem az a szándék ellenére nem terelés, hanem kipattintás volt :) tereléshez nagy volt a szög, azt finomabban szokták.
Az mögötted jövő helyhagyással kapcsolatban: sokan használnak virtuális tükröt, annak elég nagy a látótere. Én mondjuk csak a beépített tükröket használom, de ha valaki jön mögötted, és már nem látszik a középső tükörben, akkor nagy valószínűséggel már valahol a hátsó lökősnél jár. Amit még szoktam nézni, az időkülönbség a mögötted jövőhöz képest. Ha 1 tizeden belül van, akkor már melléd ért.
A kérdésed viszont engem is érdekelne, mikor kell helyet hagyni a mögöttem támadónak? Nekem van egy álláspontom, de nem biztos, hogy jó. Na persze fő a biztonság amúgy, én inkább helyet szoktam hagyni, minthogy mindketten pörögjünk. Főleg rwd-vel fontos ez :)
Lányi Tamás

Avatar
georgevics
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2014.11.02. 13:12
Teljes név: GYÖRGY GÁBOR

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: georgevics » 2015.01.22. 20:42

"de a box utcás esetnél szerintem az a szándék ellenére nem terelés, hanem kipattintás volt :) tereléshez nagy volt a szög, azt finomabban szokták."

Bár nem volt szándékos, de igen, így utólag nézve ebben igazad van, abban a pillanatban nem tűnt ilyennek, előtte estem-keltem, nem jó mértem fel a szöget...:-(((
György Gábor

latoo
Hozzászólások: 163
Csatlakozott: 2013.12.25. 18:00

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: latoo » 2015.01.22. 21:41

Igen, belülről másképp érzékeli az ember, de majd a tapasztalat segít rajta.
Lányi Tamás

Avatar
georgevics
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2014.11.02. 13:12
Teljes név: GYÖRGY GÁBOR

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: georgevics » 2015.01.22. 23:48

"Igen, belülről másképp érzékeli az ember, de majd a tapasztalat segít rajta."

Hát ahogy elnézem az óvás listát, más gond is akadt velem :-((( Nem biztos, hogy lesz időm a tapasztalatszerzésre...
Bár velem sem bántak kesztyűs kézzel ( bár nem ez a legfontosabb... ), kezdem úgy érezni, hogy ezt bizony nem
biztos, hogy erőltetnem kellene, annyit nem ér, hogy más szórakozását elrontsam...
György Gábor

Avatar
weres6
Hozzászólások: 3344
Csatlakozott: 2009.08.05. 16:44
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: weres6 » 2015.01.23. 00:03

"Mennyivel kell a másik mellé beérnie az egyik autónak ahhoz, hogy ott tarthassa a belső íven és a külsőről érkező manőver ráhúzásnak minősüljön, mint ahogy mondtad, hogy Rád húztam. Mivel nem látok hátra-oldalra, nem tudom mennyivel vagy mellettem, max. sejthetem. Mert mikor egy hangyányit összeértünk a kocsid eleje az én hátsó ajtómnál volt, persze nekem volt nagyobb lutri, mint ahogy lett is. Mivel kezdő vagyok itt, szeretném tudni ezeket hogyan alkalmazzátok. Mert néha úgy érzem, hogy elöl menve nekem kell figyelnem a mögöttem lévőre, ami szép és jó, csak erre képtelen vagyok minden esetben. Vagyis hagyjak bőven helyet, hátha támad a mögöttem lévő..."

Én úgy szoktam ezt értelmezni, hogy ha már fedésben melletted van, azaz a hátsó lökhárító mellett ott van a másik első lökhárítója. Itt már ha terelnéd az illetőt, de ő tartja a pozícióját, akkor gyakorlatilag magadat forgatod ki. Az, hogy mennyire belül vagy középen lehet védekezni, az nincs megadva. Csupán tapasztalat. Ha már valaki mellettem van belül én nem szoktam a pálya széléig terelni, hanem kihúzódok az ideális ívre, hiszen azt a féktávot ismerem 100%osan. Ezzel neki is adok helyet az ideálisabb kanyarodáshoz, hiszen abban a szituban már csak annyit tehetek, hogy vagy tökéletes féktávot vesz és belül tudja tartani vagy picit lecsúszik és én tudok belülre kerülve visszaelőzni. Ez rengetegszer bejött már, ha meg nem, akkor megérdemli a pozíciót. Másik oldalról nézve meg, ha én vagyok belül, de a pálya külső íve felé tolódunk, akkor ugye nincs gond, mert a másik van az ideális íven és nekem kell okosan fékeznem, hogy bent tudjam tartani. De, ha legbelül a vonal mellett szorosan vagyunk mind a ketten, abból jó nemigen sülhet ki a féktávon és a kanyarban.

"Az szabálytalan ha valaki tereli a másikat egy rosszabb ívre, úgy hogy azért hagy helyet? Mert én valóban szerettelek volna bent tartani, Te meg szerettél volna kifelé jönni, így várható volt a kilincselés. Egymás felé közeledtünk, tehát nem csak én feléd, bár valóban az enyém volt a látványosabb. Vagyis én nem a pályáról szerettelek volna leszorítani, hanem a rosszabb ívre. Szerintem nincs előírva, hogy a kanyart csak a legoptimálisabb nyomvonalon közelíthetjük meg... De lehet, hogy ezzel a véleményemmel nagyon egyedül vagyok köztetek..."

Igazából csak az a szabálytalan, ha a pályáról tereled le a fűre vagy sóderba. Elég szokatlan szitu volt számomra, mert ugye ilyenkor együtt szoktunk az ideális ív felé haladni. Nem is értettem, hogy miért tartasz belül, de nyilván védeni akartad a majdnem lehetetlen pozíciót. Most már értem, de továbbra sem tudok vele azonosulni :) Azt hiszem ugyanott volt ugyanilyen szitud talán Apjok úrral...ő előzékenyebben kezelte a dolgot, mint én, mert belassított és hagyott téged belül, inkább mögéd sorolt. Persze nincs előírva, hogy az optimális nyomvonalon közelítsük meg a kanyart, de mindenkinek az az érdeke, mert ha még lassabban sikerül kanyarodnunk, mint ahogy amúgy is egymás mellett közelebb az ideális ívhez, akkor először is nagyon leszakadunk az előttünk lévőktől, másodszor pedig nagyon ránk érkeznek hátulról. A futamokon ez nagy luxus, sokkal többet bukunk amiatt az egy pozíció miatt időben. Rosszabb esetben, ha ütközünk, akkor tömegbaleset is lehet belőle, mert eleve jóval lassabban megyünk és nem számítanak akkora különbségre a tempóban érkezők.

"Az pedig, hogy ha nem esel be a boxutcába akkor másokat is kiüthettünk volna..- nos, én mire a kanyarba értem senki nem volt ott, max. ketten valóban a sóderben, de nem miattunk... Szerintem kilincselve elfordultunk volna..."

Közel voltak a sodródási ívemhez, ezért írtam, hogy akár őket is felöklelhettem volna merőlegesen.

"azért a R2: 858-ast nézd meg légy szíves ha lesz időd, na olyan nincs a rendes versenyen... )"

Láttam már. Az nagyon szerencsétlen eset. A BT tagokkal is nehezen hozunk olyan szituban döntést, hogy a téged toló a hibás vagy az őt toló. Ott konkrétan igen nagy bigmac-be kerültél. Viszont egyértelműen az előtted történt lökés okozta a balhét.
Veres Ákos

Avatar
weres6
Hozzászólások: 3344
Csatlakozott: 2009.08.05. 16:44
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: weres6 » 2015.01.23. 00:10

latoo írta:Majd nálam okosabbak megmondják a frankót, de a box utcás esetnél szerintem az a szándék ellenére nem terelés, hanem kipattintás volt :) tereléshez nagy volt a szög, azt finomabban szokták.
A mögötted jövő helyhagyással kapcsolatban: sokan használnak virtuális tükröt, annak elég nagy a látótere. Én mondjuk csak a beépített tükröket használom, de ha valaki jön mögötted, és már nem látszik a középső tükörben, akkor nagy valószínűséggel már valahol a hátsó lökősnél jár. Amit még szoktam nézni, az időkülönbség a mögötted jövőhöz képest. Ha 1 tizeden belül van, akkor már melléd ért.
A kérdésed viszont engem is érdekelne, mikor kell helyet hagyni a mögöttem támadónak? Nekem van egy álláspontom, de nem biztos, hogy jó. Na persze fő a biztonság amúgy, én inkább helyet szoktam hagyni, minthogy mindketten pörögjünk. Főleg rwd-vel fontos ez :)
Szerintem maximálisan jól leírtad! ;)
Veres Ákos

Avatar
weres6
Hozzászólások: 3344
Csatlakozott: 2009.08.05. 16:44
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: weres6 » 2015.01.23. 00:18

georgevics írta: Hát ahogy elnézem az óvás listát, más gond is akadt velem :-((( Nem biztos, hogy lesz időm a tapasztalatszerzésre...
Bár velem sem bántak kesztyűs kézzel ( bár nem ez a legfontosabb... ), kezdem úgy érezni, hogy ezt bizony nem
biztos, hogy erőltetnem kellene, annyit nem ér, hogy más szórakozását elrontsam...
Szerintem ne add fel ilyen hamar. Jó páran voltunk úgy az elején, hogy sok galibát okoztunk és van, hogy még manapság is van rossz pillanatunk. A legnehezebb tömegben és közel egymáshoz versenyezni. Ami fontos, az a kölcsönös vigyázás és tisztelet. Az egyik legnagyobb élmény az szokott lenni, amikor egymás mellett haladunk kilincs a kilincsen koccanás nélkül kanyarokon keresztül. Annál nagyobb adrenalin bomba kevés van. :)
Veres Ákos

Avatar
Adam Jonas
Hozzászólások: 3305
Csatlakozott: 2009.07.23. 11:40
Teljes név: Jónás Ádám
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Adam Jonas » 2015.01.23. 00:54

latoo írta:A kérdésed viszont engem is érdekelne, mikor kell helyet hagyni a mögöttem támadónak? Nekem van egy álláspontom, de nem biztos, hogy jó. Na persze fő a biztonság amúgy, én inkább helyet szoktam hagyni, minthogy mindketten pörögjünk. Főleg rwd-vel fontos ez :)
Ezt most saját tapasztalatból írom, amit. :)

Ez megítélés kérdése, hogy mennyi helyet hagysz a másik, amivel még kockázatmentesen elfértek egymás mellett. Ehhez sokszor nem árt, ha ismered a versenytársakat; sokszor azonban azt is érdemes verseny közben figyelni (vagy legalábbis én szoktam), hogy ki hogyan közlekedik a pályán, milyen íveket használ, mikor fékez, stb. Megmondom őszintén, hogy sokszor támadói oldalról szokott a gond lenni egy ilyen párharc során: a hátul haladó nem térképezi fel elég rendesen az előtte haladó mozgását, taktikáját - ergo a támadó türelmetlen, és rögtön döntésre akarja vinni a dolgot.

Na de visszakanyarodva a helyhagyásra: nyilván akkor kell már helyet hagyni, ha már melletted van valamennyire (ezt tükörbe látod nyilván), vagy ha féktávhoz közeledve nagyon látszódik a mögötted haladón, hogy rövidebb féktávot akar venni nálad. Erre azonban nincs olyan tananyag, amit leülsz és bevágsz - sok gyakorlás, sok futam és az ezekből származó tapasztalat szükséges.

Remélem valamilyen szinten választ sikerült adnom a kérdésre. :)
„A jó versenyautó a célba érkezést követően szétesik.” - Colin Chapman
http://motorsport-ultimate.blogspot.com - hamarosan!
Rally: starts: 3 - rally wins: 0 - stage wins: 1 - points: 0 pts

Avatar
kisrafa
Hozzászólások: 1098
Csatlakozott: 2010.06.10. 15:15
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: kisrafa » 2015.01.23. 02:38

Feladni semmiképp nem szabad! Tanulni kell ebből az esetből és máskor jobban figyelni, de ehhez sok sok sok verseny kell, hogy belejöjjön az ember ;) Sokan vagyunk hál istennek úgyhogy mindig lesz kivel harcolni, de a "pályafutásod" elején szerintem lehetsz előzékenyebb és akkor nem lesz gond. Nem azt mondom hogy engedd el a mögötted levőt, csak ne menj bele kétes szitukba. Ha már érzed az autót meg a pályát, játékot mindent, akkor lehet "keménykedni" :) hajrá!
Dani Bálint

Ha nagy az arc, jön a kudarc!
"...be yourself, no matter what they say"

Vamos Rafa!!!


Avatar
Stevo
VSR Szervertag 2018
Hozzászólások: 149
Csatlakozott: 2013.01.24. 13:09

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Stevo » 2015.01.23. 07:49

georgevics írta: Hát ahogy elnézem az óvás listát, más gond is akadt velem :-((( Nem biztos, hogy lesz időm a tapasztalatszerzésre...
Bár velem sem bántak kesztyűs kézzel ( bár nem ez a legfontosabb... ), kezdem úgy érezni, hogy ezt bizony nem
biztos, hogy erőltetnem kellene, annyit nem ér, hogy más szórakozását elrontsam...
Ne add fel semmiképp! Idővel belejössz, megérzed, átérzed hogyan legyél a lehető leggyorsabb az adott pályán és hogyan autózz tömegben.
Ahogy az előttem levők is írták, menni kell és tapasztalatot gyűjteni.
#86 Mándity István

'Everything we decide is based on our perception. Happiness depends on us.

Avatar
selby87
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2014.07.14. 20:52

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: selby87 » 2015.01.23. 11:05

georgevics írta:"Igen, belülről másképp érzékeli az ember, de majd a tapasztalat segít rajta."

Hát ahogy elnézem az óvás listát, más gond is akadt velem :-((( Nem biztos, hogy lesz időm a tapasztalatszerzésre...
Bár velem sem bántak kesztyűs kézzel ( bár nem ez a legfontosabb... ), kezdem úgy érezni, hogy ezt bizony nem
biztos, hogy erőltetnem kellene, annyit nem ér, hogy más szórakozását elrontsam...

Ne add fel.idővel jobb lesz ! :)
Új vagyok még első szezonom nekem,Extremevel kezdtem de az nem jó,1 balesetem volt meg pár hiba.
Htcc-n már nem volt ilyen figyelek már.
Gyakorlok és majd jobb lesz. :)
Hajdu Gábor #87

Avatar
georgevics
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2014.11.02. 13:12
Teljes név: GYÖRGY GÁBOR

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: georgevics » 2015.01.23. 21:46

Sziasztok!

Hát srácok szeretnék köszönetet mondani, nagyon jól esett, hogy inkább tényleg biztattok, és nem elástok 5 méter mélyre :-)))
Ez igazából az itteni összetartásotokat, és szemléleteteket dicséri...
Mindenképpen tanulok ebből a versenyből, és ha nem is ígérhetek 100%-ban probléma mentes folytatást, de törekedni fogok rá...
És köszi Ákos a válaszaidat, nekem mindenképp jót tett, hogy megbeszéltük, és bár sokadszor mondom, hogy nem szándékos volt,
ez nem jelenti azt, hogy igazam van... elég rossz érzés így pár nap után is ami történt... A gyógyír számomra a következő futam lehet...
Minden esetre nagyon jó itt versenyezni, a futamok végére ugyanannyi víz volt a seggem alatt mint a suzukiban egy futam után :-)))
Örülnék, ha egyszer a Hungaroringen is összefutnánk... :-))) Már csak azért is mert közületek egy valaki a mezőnyből be lesz jelentve holnap,
hogy szerződést kapott egy csapatba az RCM Cupban :-)))

Üdv.
György Gábor

Avatar
Lacsika
Hozzászólások: 1775
Csatlakozott: 2013.02.10. 15:16
Teljes név: Nagy László
Tartózkodási hely: Paks

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Lacsika » 2015.01.23. 22:11

georgevics írta: Már csak azért is mert közületek egy valaki a mezőnyből be lesz jelentve holnap,
hogy szerződést kapott egy csapatba az RCM Cupban :-)))

Üdv.

És mikor lesz a nagy bejelentés?
sponsored by WEBaffACTIVE
http://www.webaffactive.com

Teammates: Cs. Juhasz; M. Szucs

Avatar
weres6
Hozzászólások: 3344
Csatlakozott: 2009.08.05. 16:44
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: weres6 » 2015.01.23. 22:32

georgevics írta:Sziasztok!

Hát srácok szeretnék köszönetet mondani, nagyon jól esett, hogy inkább tényleg biztattok, és nem elástok 5 méter mélyre :-)))
Ez igazából az itteni összetartásotokat, és szemléleteteket dicséri...
Mindenképpen tanulok ebből a versenyből, és ha nem is ígérhetek 100%-ban probléma mentes folytatást, de törekedni fogok rá...
És köszi Ákos a válaszaidat, nekem mindenképp jót tett, hogy megbeszéltük, és bár sokadszor mondom, hogy nem szándékos volt,
ez nem jelenti azt, hogy igazam van... elég rossz érzés így pár nap után is ami történt... A gyógyír számomra a következő futam lehet...
Minden esetre nagyon jó itt versenyezni, a futamok végére ugyanannyi víz volt a seggem alatt mint a suzukiban egy futam után :-)))
Örülnék, ha egyszer a Hungaroringen is összefutnánk... :-))) Már csak azért is mert közületek egy valaki a mezőnyből be lesz jelentve holnap,
hogy szerződést kapott egy csapatba az RCM Cupban :-)))

Üdv.
Én köszönöm, hogy ilyen jól és pozitívan reagáltál a dolgokra. ;)

A leizzadás az szinte minden futamra garantált :D és azok a legjobb futamok, amikor annyira leköt a buli, hogy azt sem tudom hányadik körben járunk, mert eszembe sem jut felnézni a képernyő sarkába :)

Ez az RCM-es dolog ez spontán vagy valami díjazás-féle? Esetleg kalapból sorsolás lesz? :mrgreen:
Bár, ha reálisan nézem a dolgokat, akkor sejtem, hogy ki lehet az illető és akkor nem is nagy meglepetés ;)
Veres Ákos


Vissza: “HTCC 2014”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég