Szabályzat

Ingyenes GP2 bajnokság! A VSR és a PSRL közös szervezésű bajnoksága! A győztesek nyereményeket kapnak.

Moderátor: BT Tag

Avatar
kisrafa
Hozzászólások: 1098
Csatlakozott: 2010.06.10. 15:15
Tartózkodási hely: Budapest

Szabályzat

HozzászólásSzerző: kisrafa » 2014.08.08. 11:40

VSR-PSRL GP2 bajnokságának szabályzata!

A bajnokságban engedélyezett segítségek:
-Alacsony kipörgésgátló [F8]
-Alacsony stabilitás [F4]

Nevezési és indulási feltételek
- Csak olyan patch-ek engedélyezettek, amelyek nincsenek hatással az autók teljesítményére és menettulajdonságaira.

A bajnokság INGYENES

Festések:
Kötelező elemek:
- Vannak kötelező logók amiken nem lehet változtatni. A Formula.hu logó helye,mérete,színe fix! A RaceCenter logó helye,mérete fix. Színe szerkeszthető!
- Az autókon tilos elhelyezni:
~ 18 + os logót, illetve bármilyen szöveget
~ Dohány és alkohol reklámot
~ Olyan logókat, amelyet nemzetközi szabályok védenek (F1, stb.)

A Bajnokság és a futamok lebonyolítása:
A versenyek száraz időjárással zajlanak. A gumikopás és az üzemanyag fogyasztás mértéke normál. A mechanikai sérülések mértéke normál. A segítségek közül csak az „automata kuplung” engedélyezett. Nincs kötelező nézet.
Az összes zászló szabály érvényben van.

Versenykiírás:
- A versenykiírást a verseny megkezdése előtt legalább 5 héttel köteles kiadni a szervező csapat.
- Versenykiíráson módosítani a futamok megkezdéséig van idő, utána csak kivételes esetben a versenyzőknek e-mailben jelezve, és türelmi időt betartva lehet (türelmi idő minimum 1 hét).

Nevezés:
- A bajnokságra egy versenyző egy autóval nevezhet
- Egy csapatban maximum 3 versenyző
- Nevezésben a pilótáknak kötelező megadni a teljes nevüket, e-mail címüket, a rajtszámot,csapatnevet


Versenyzők értékelése:
- Az a versenyző értékelhető, aki a meghatározott futamtáv minimum 80%-t teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
- A csapatokban a 2 legtöbb pontot szerző versenyző kerül értékelésre.
- A legjobb B szerveres pilóta az A-s utolsó célba érő pilóta után ér be.
- Az egy futamos versenyhétvégén dupla pontok kerülnek kiosztásra.

Pontozás:
• 1: 100 pont
• 2: 90 pont
• 3: 85 pont
• 4: 81 pont
• 5: 77 pont
• 6: 73 pont
• 7: 70 pont
• 8: 67 pont
• 9: 64 pont
• 10: 61 pont
• 11: 59 pont
• 12: 57 pont
• 13: 55 pont
• 14: 53 pont
• 15: 51 pont
• 16: 49 pont
• 17: 47 pont
• 18: 45 pont
• 19: 43 pont
• 20: 41 pont
• 21: 40 pont
• 22: 39pont
• 23: 38pont
• 24: 37pont
• 25: 36pont
• 26: 35pont
• 27: 34pont
• 28: 33pont
• 29: 32pont
• 30: 31pont
• 31: 30pont
• 32: 29pont
• 33: 28pont
• 34: 27pont
• 35: 26pont
• 36: 25pont
• 37: 24pont
• 38: 23pont
• 39: 22pont
• 40: 21pont
• 41: 20pont
• 42: 19pont
• 43: 18pont
• 44: 17pont
• 45: 16pont
• 46: 15pont
• 47: 14pont
• 48: 13pont
• 49: 12pont
• 50: 11pont
• 51: 10pont
• 52: 9pont
• 53: 8pont
• 54: 7pont
• 55: 6pont
• 56: 5pont
• 57: 4pont
• 58: 3pont
• 59: 2pont
• 60: 1pont

Eredmények kihirdetése:
- A futam után vasárnap éjfélig van lehetőség az óvások benyújtására! Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerül kiírásra.

Bokszutca és versenypálya használata:
- A boxutcában a pit limiter használata kötelező az időmérő edzésen ,bemelegítő edzésen és a versenyen. Limiter nem használata figyelmeztetést von maga után!
- A bokszutca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos! Ennek megszegése figyelmeztetést von maga után.
- A boxból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat átlépni tilos és balesetveszélyes. Ennek a vonalnak az átlépése figyelmeztetést von maga után.
- Edzéseken a mért kör elrontása után, vagy baleset esetén tilos direkt az autóval a falnak hajtani. Ezt büntetheti a versenybíróság.
- Verseny végénél a célvonal átlépése előtt az autót berángatni tilos.
- Szándékosan balesetet okozni tilos! Ennek megszegése súlyos büntetést von maga után!
- Olyan esetben, amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás/szélesítés, akkor a futamra jelentkezős topikban egy közleményben fixálva lesz a vágás/szélesítés mértéke, fotókkal illusztrálva!

- A versenypályát mindkét szélén fehér, folytonos záróvonal határolja be. A fehér záróvonalon belül minimum 2 keréknek teljes felületével az aszfalton kell lennie. Abban az esetben, hogy ha csak 1 kerék, vagy 1 kerék sincs a vonalon belül az szabálytalannak minősül és a BT büntetni fogja.
Rázókövek teljes szélességét ki lehet használni, viszont arról lelógni már tilos!
Olyan pályák esetében ahol az autó 4 kerékkel ráfér a rázókőre ( futam jelentkezés -> képpel illusztrálva) nem szabálytalan a fehér vonal átlépése. A rázókőről lelógni tilos!
Kérdéses kanyarok esetén a futam jelentkező topikban kérdezzenek a pilóták.
Ennek be nem tartását a versenybíróság:
~ 1 esetben figyelmeztetéssel
~ 2 esetben 5 pontos büntetéssel
~ 3 esetben 10 pontos büntetéssel
~ 4 esetben 10 pontos büntetéssel következő bajnoki fordulón utolsó rajthelyes büntetéssel
~ 5 esetben a futamról való kizárással bünteti.


Vágások ellenőrzése:
- Óvások esetén (beadási határidő futamot követő péntek éjfél)
- Időmérő edzést bármikor visszanézheti a Bírói Testület
- Futamon a versenyzőket szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a Bírói Testület

Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:
- Tilos bele menni kockázatos manőverekbe. 3-4 autó távolságból való előzés baleset veszélyes és baleset esetén halmozottan büntetendő! A felelősség nagy része a támadó felen van.
- Versenyzőtársak veszélyeztetése tilos és szabálytalan, büntetést von maga után.
- A lassabb pilóták fair keretek között harcolhatnak a gyorsabbak,de blokkolni tilos!
Amit szigorúan tilos: Cikázni a másik előtt, blokkolni, leszorítani az útról. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ha baleset történik akkor a hibás nem biztos, hogy a támadó fél lesz. Ha az ellenfél kifékez, ne húzz rá, hiszen a következő kanyarban te leszel kedvező helyzetben.
- Rajtbaleset okozása minden esetben -15 pont levonás, és -5 pont szorozva a kilökött versenyzők számával.
- Pozícióvesztést okozó lökés, kiforgatás: -10 pont szorozva a versenyzők számával.
- Védekezés közben pozícióvédés miatt maximum 1 szer lehet irányt váltani, ha a támadó versenyző beszúr, onnantól helyet kell biztosítani neki az előzés befejezéséhez.
Amennyiben ezt a védekező fél megszegi (rázár), illetve nem hagy helyet a művelet befejezésére, a védekező fél kap -10 pontos büntetést.
- A szerver idő előtti elhagyása problémákat okozhat ezért ez tiltott! Figyelmeztetéssel büntetendő!
- Féktáv elmérése, irreális távolságról történő előzési próbálkozás súlyos szabálytalanságnak minősül, büntetési tétele akár -20 pont is lehet, és -5 pont szorozva a versenyzők számával.
A szabálytalanságok megtorlása -20 pont, különösen durva esetben azonnali kizárást jelent.

Rajt utáni első körben történt eseményeket a Bírói Testületnek kötelező megnézni minden esetben, az itt történt szabálytalanságokat nem kötelező megóvni!



Büntetések:
Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő péntek éjfélig. A büntetéseket az óvások utáni kivizsgálás során hozza meg a testület, ezek ellen fellebbezni nem lehet!
Nem óvott szabálytalanság esetén, a Bírói Testület felhasználhatja az esetlegesen készült felvételeket, vagy ha egy testületi tag, a versenyben nem ellene elkövetett szabálytalanságot lát. Továbbá a testületnek bármikor joga van a futamok betekintésére, és szúrópróbaszerű ellenőrzésére.

Kiszabható büntetések:
- Figyelmeztetés (3 figyelmeztetés -> -10 pontos büntetés)
- Pontlevonásos büntetés (óvás beadási határideje a futamot követő péntek éjfél)
- Versenyhétvégéről történő kizárás
- Utolsó rajthelyes büntetés (program miatt, időmérőről való kizárás)
- Bajnokságból való kizárás

Bajnokságból való kizárás:
- Lásd „ Bokszutca és versenypálya használata”
- Több, súlyos szabálytalanság
- 60 büntetőpont elérése

Bajnokságból való kizárás, Licenc megvonása:
Bajnokságban elért 40 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein.
Bajnokságban elért 45 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + boksz utca áthajtásos büntetés .
Bajnokságban elért 50 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + boksz utca áthajtásos büntetés, 1 mp-re meg kell állnia a pitben.
Bajnokságban elért 55 büntetőpont után nem vehet részt a pilóta a következő fordulón.
Bajnokságból 60 büntetőpont elérése után kizárjuk a vétkes versenyzőt!



További büntetési információk:

- Az időmérőn elkövetett szabálytalanságért kiszabott büntetés a teljes verseny eredményéből vonódik le!
- Az időmérő és a verseny alatt a chat használatáért figyelmeztetés jár, ugyanis megzavarhatja a még versenyben lévő többi pilótát!
- Kilökés esetén ne alkalmazzuk a pozíció visszaadását mivel baleset veszélyes is lehet a bevárás!!

Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg minden esetben.
Dani Bálint

Ha nagy az arc, jön a kudarc!
"...be yourself, no matter what they say"

Vamos Rafa!!!


Avatar
kisrafa
Hozzászólások: 1098
Csatlakozott: 2010.06.10. 15:15
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Szabályzat

HozzászólásSzerző: kisrafa » 2014.10.27. 16:42

FIGYELEM

A 4.fordulótól lesz játékos által vezérelt Safety Car. Akkor fog a pályára jönni, ha olyan baleset történik ami akadályozza a pályán való haladást. A Safety Car csak a 60 perces futamokon lesz használva!

Az új része:
Az újra rajt a F1-ben is látható módszer szerint fog zajlani. Első lemarad,mögötte felgyűlik a mezőny és elkezd gyorsítani. Minden pályán meg lesz jelölve 3 fontos pont (képpel és kanyarszámmal jelölve) és leírva hogy mikor mi a dolga az elsőnek!
1 : Az első helyezett lelassít (kb 100 km/h-s tempóra elég) és elengedi az SC-t. Harmonikázás ne legyen! Vagyis ne gyorsulj fel 150-re majd vissza 50-re mert ez baleset veszélyes!
2 : Ettől a ponttól lehet az elsőnek nyomni. Ez általában 2-3 kanyar közti terület lesz. Itt az első maga dönti el hogy ebben a zónában mikor kezd gyorsítani. Nincs visszalassulás! Ha ebben a zónában az első elkezdte nyomni akkor nem lassíthat mert az baleset veszélyes. Ebben a zónában az előzés tilos! Ha valaki elfékezi és kicsúszik a pályáról/megforog akkor meg lehet előzni Őt,amúgy nem! Amennyiben szabálytalan eset történik,kérjük az érintett versenyzőt,hogy óvja meg és a BT kivizsgálja!
3 : Ettől a ponttól lehet előzni! Ez a pont még a célvonal előtt lesz. Többnyire a célegyenesre fordító lesz megadva!

Fontos információk SC alatt:
- A boxutca/pit látogatása lehetséges, engedélyezett.
- SC alatt is szigorú CHATSTOP áll fent, csak az SC vezetője adhat utasításokat!
- Amint bejön az SC a pályára,mindenki marad az előtte lévő pilóta mögött!
- A Bírói Testület a Chat-re fogja beírni hogy lekörözöttek esetén, ki, mikor kezdheti meg a kör visszavételét!

SC alatt várható üzenetek:
SAFETY CAR - ELOZNI TILOS :arrow: Amíg nem kapsz más utasítást, az előzés tiltott, a Safety Car bent van a pályán.

XY VISSZAVEHETI A KÖRÉT : Ekkor óvatosan a pálya szélén megelőzheti a mezőnyt a pilóta és elkezdheti nyomni hogy utolérje a sor végén autózókat!

AZ SC A KOR VEGEN KIJON! :arrow: Az aktuális kör végén kijön a Safety Car, felkészülés a rajtra. A futam jelentkezés topicjában fel lesz tüntetve hogy mely kanyartól kell összeszedni a mezőnyt. A Seafety Car ekkor felgyorsít hogy időben lemenjen a pályáról. Az élen tartózkodó pilóta pedig lemarad róla.

MARADJON LE KICSIT AZ ELSO AZ SC-ROL :arrow: Az első helyen haladónak szól, hogy mostantól fogja a mezőnyt. A Saefy Car itt kezd el gyorsítani.

Ezután a fentebb leírt 2. és 3. pont alkalmazása következik.

Szabály frissítve : 2014.11.10
Dani Bálint

Ha nagy az arc, jön a kudarc!
"...be yourself, no matter what they say"

Vamos Rafa!!!



Vissza: “VSR-PSRL GP2 '14”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég