VSR HTCC'15 SZABÁLYZAT

VSR Magyar Túraautó Bajnokság
A győztesek kupákat,érmeket és egyéb nyereményeket kapnak! Ha szereted a WTCC-t, itt a helyed!

Moderátor: BT Tag

Avatar
Lacsika
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 1770
Csatlakozott: 2013.02.10. 15:16
Teljes név: Nagy László
Tartózkodási hely: Paks

VSR HTCC'15 SZABÁLYZAT

HozzászólásSzerző: Lacsika » 2015.08.02. 11:52

VSR HTCC ’15 bajnokságának szabályzata!

Nevezési és indulási feltételek
Versenyzői licencek megszerzésének feltételei:
- Eredeti szoftverek megléte. Ez steamen ellenőrizhető. -> Race07 + STCC2
- Csak olyan patch-ek engedélyezettek, amelyek nincsenek hatással az autók teljesítményére és menettulajdonságaira.


Festések:
- A rajtszámok az autók oldal üvegein, szélvédőin kerülnek elhelyezésre, amit a BT tesz meg.
- A pilóták nevei ez alatt kerülnek feltüntetésre, amit szintén a BT tesz meg.
Kötelező elemek:
- Szélvédőcsíkon változtatni nem lehet. Ezt a BT készíti majd el.
- Rendszámtáblán változtatni nem lehet.
- Vannak kötelező logók amiket nem lehet változtatni, de elrendezésük teljesen a pilótán múlik ! 2 db RaceCenter logó felhelyezése kötelező, ezek szerkeszthetőek és színezhetőek. A lényeg hogy jól lehessen látni! A 2 db Formula.hu logó mérete változatható, de nem színezhető! Elhelyezése szintén jól látható helyre.
- Az autókon tilos elhelyezni:
~ 18 + os logót, illetve bármilyen szöveget
~ Dohány és alkohol reklámot
~ Olyan logókat, amelyet nemzetközi szabályok védenek (F1, stb.)

A Bajnokság és a futamok lebonyolítása:
A versenyek változó időjárással zajlanak. A gumikopás és az üzemanyag fogyasztás mértéke normál. A mechanikai sérülések mértéke normál. A segítségek közül csak az „automata kuplung” engedélyezett. Nincs kötelező nézet.
Az összes zászló szabály érvényben van.

Verseny hétvégén való felosztás:
A bajnokság előtt prequalifikáció segítségével dől el, hogy ki kerül az A szerverre és ki kerül a B szerverre!
Időtartama: 2015.09.03 18:00 - 2015.09.06 22:00
Helyszín: Shanghai F1


Versenykiírás:
- A versenykiírást a verseny megkezdése előtt legalább 5 héttel köteles kiadni a szervező csapat.
- Versenykiíráson módosítani a futamok megkezdéséig van idő, utána csak kivételes esetben a versenyzőknek e-mailben jelezve, és türelmi időt betartva lehet (türelmi idő minimum 1 hét).

Nevezés:
- A bajnokságra egy versenyző egy autóval nevezhet
- Egy csapatban maximum 3 versenyző lehet és ugyan olyan autóval kell versenyezniük
- Csapatátjárás lehetséges. A 6. fordulón még lehet csapatot váltani. Az átmenetel során az addigi pontok nem kerülnek jóváírásra az új csapatnál. Csak a jelentkezés topicba leadott hivatalos beírást követően szerzett pontok kerülnek az új csapathoz.
- Nevezésben a pilótáknak kötelező megadni a teljes nevüket, e-mail címüket, az autó típusát, a rajtszámot,csapatnevet



Versenyzők értékelése:
- Az a versenyző értékelhető, aki a meghatározott futamtáv minimum 80%-t teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
- A csapatokban a *2 legtöbb pontot szerző versenyző kerül értékelésre.
*A büntetéseknél a harmadik fél büntetése viszont beleszámít az összeredménybe.
- A legjobb B szerveres pilóta az A-s utolsó célba érő pilóta után ér be.

Pontozás:
• 1: 130 pont
• 2: 110 pont
• 3: 95 pont
• 4: 85 pont
• 5: 79 pont
• 6: 74 pont
• 7: 70 pont
• 8: 67 pont
• 9: 64 pont
• 10: 61 pont
• 11: 59 pont
• 12: 57 pont
• 13: 55 pont
• 14: 53 pont
• 15: 51 pont
• 16: 49 pont
• 17: 47 pont
• 18: 45 pont
• 19: 43 pont
• 20: 41 pont
• 21: 40 pont
• 22: 39pont
• 23: 38pont
• 24: 37pont
• 25: 36pont
• 26: 35pont
• 27: 34pont
• 28: 33pont
• 29: 32pont
• 30: 31pont
• 31: 30pont
• 32: 29pont
• 33: 28pont
• 34: 27pont
• 35: 26pont
• 36: 25pont
• 37: 24pont
• 38: 23pont
• 39: 22pont
• 40: 21pont
• 41: 20pont
• 42: 19pont
• 43: 18pont
• 44: 17pont
• 45: 16pont
• 46: 15pont
• 47: 14pont
• 48: 13pont
• 49: 12pont
• 50: 11pont
• 51: 10pont
• 52: 9pont
• 53: 8pont
• 54: 7pont
• 55: 6pont
• 56: 5pont
• 57: 4pont
• 58: 3pont
• 59: 2pont
• 60: 1pont

Az összetett bajnokságban a bonusz pontok kiosztásának menete:
A B-szerver első 5 helyezettje kapja meg a bonusz pontokat. Ebben a formában:
• 1: + 9 pont
• 2: + 8 pont
• 3: + 7 pont
• 4: + 6 pont
• 5: + 5 pont

A C-szerver első 5 helyezettje kapja meg a bónusz pontokat. Ebben a formában:
• 1: + 5 pont
• 2: + 4 pont
• 3: + 3 pont
• 4: + 2 pont
• 5: + 1 pont

A szerver Q2 top 5 bónusz pontok:
• 1: + 10 pont
• 2: + 8 pont
• 3: + 6 pont
• 4: + 4 pont
• 5: + 2 pont

Egy példa:
A B szerveres pilóta összetett 27-dik helyen fejezi be a futamot, ezért jár:
34 pont + 9 bónusz pont, azaz 43 pont.
(Ha egy szerver kerül megrendezésre, akkor nincs bónusz!!)

Eredmények kihirdetése:
- A futam után péntek éjfélig van lehetőség az óvások benyújtására! Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerül kiírásra.

Bokszutca és versenypálya használata:
- A boxutcában a pit limiter használata kötelező az időmérő edzésen ,bemelegítő edzésen és a versenyen.
- A bokszutca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos! Ennek megszegése figyelmeztetést von maga után.
- A boxból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat átlépni tilos és balesetveszélyes. Ennek a vonalnak az átlépése figyelmeztetést von maga után.
- Edzéseken a mért kör elrontása után, vagy baleset esetén tilos direkt az autóval a falnak hajtani. Ezt büntetheti a versenybíróság.
- Verseny végénél a célvonal átlépése előtt az autót berángatni tilos.
- Szándékosan balesetet okozni tilos! Ennek megszegése súlyos büntetést von maga után!
- Olyan esetben, amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás/szélesítés, akkor a futamra jelentkezős topikban egy közleményben fixálva lesz a vágás/szélesítés mértéke, fotókkal illusztrálva!

- A versenypályát mindkét szélén fehér, folytonos záróvonal határolja be. A fehér záróvonalon belül minimum 2 keréknek teljes felületével az aszfalton kell lennie. Abban az esetben, hogy ha csak 1 kerék, vagy 1 kerék sincs a vonalon belül az szabálytalannak minősül és a BT büntetni fogja.
Rázókövek teljes szélességét ki lehet használni, viszont arról lelógni már tilos!
Olyan pályák esetében ahol az autó 4 kerékkel ráfér a rázókőre ( futam jelentkezés -> képpel illusztrálva) nem szabálytalan a fehér vonal átlépése. A rázókőről lelógni tilos!
Kérdéses kanyarok esetén a futam jelentkező topikban kérdezzenek a pilóták.
Ennek be nem tartását a versenybíróság:
~ 1 esetben figyelmeztetéssel
~ 2 esetben 5 pontos büntetéssel
~ 3 esetben 10 pontos büntetéssel
~ 4 esetben 10 pontos büntetéssel következő bajnoki fordulón utolsó rajthelyes büntetéssel
~ 5 esetben a futamról való kizárással bünteti.


Vágások ellenőrzése:
- Óvások esetén (beadási határidő futamot követő péntek éjfél)
- Időmérő edzést bármikor visszanézheti a Bírói Testület
- Futamon a versenyzőket szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a Bírói Testület

Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:
- Tilos bele menni kockázatos manőverekbe. 3-4 autó távolságból való előzés baleset veszélyes és baleset esetén halmozottan büntetendő! A felelősség nagy része a támadó felen van.
- A pályára a rajtnál, legkésőbb fél perccel a rajt előtt mindenki menjen ki. Ellenkező esetben figyelmeztetésben részesül a vétkes.
- Versenyzőtársak veszélyeztetése tilos és szabálytalan, büntetést von maga után.
- A lassabb pilóták fair keretek között harcolhatnak a gyorsabbak,de blokkolni tilos!
Amit szigorúan tilos: Cikázni a másik előtt, blokkolni, leszorítani az útról. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ha baleset történik akkor a hibás nem biztos, hogy a támadó fél lesz. Ha az ellenfél kifékez, ne húzz rá, hiszen a következő kanyarban te leszel kedvező helyzetben.
- Rajtbaleset okozása minden esetben -15 pont levonás, és -5 pont szorozva a kilökött versenyzők számával.
- Pozícióvesztést okozó lökés, kiforgatás: -10 pont szorozva a versenyzők számával.
- Védekezés közben pozícióvédés miatt maximum 1 szer lehet irányt váltani, ha a támadó versenyző beszúr, onnantól helyet kell biztosítani neki az előzés befejezéséhez.
Amennyiben ezt a védekező fél megszegi (rázár), illetve nem hagy helyet a művelet befejezésére, a védekező fél kap -10 pontos büntetést.
- A szerver idő előtti elhagyása problémákat okozhat ezért ez tiltott! Figyelmeztetéssel büntetendő!
- Féktáv elmérése, irreális távolságról történő előzési próbálkozás súlyos szabálytalanságnak minősül, büntetési tétele akár -20 pont is lehet, és -5 pont szorozva a versenyzők számával.
A szabálytalanságok megtorlása -20 pont, különösen durva esetben azonnali kizárást jelent.

Rajt utáni első körben történt eseményeket a Bírói Testületnek kötelező megnézni minden esetben, az itt történt szabálytalanságokat nem kötelező megóvni!



Büntetések:
Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő péntek éjfélig. A büntetéseket az óvások utáni kivizsgálás során hozza meg a testület, ezek ellen fellebbezni nem lehet!
Nem óvott szabálytalanság esetén, a Bírói Testület felhasználhatja az esetlegesen készült felvételeket, vagy ha egy testületi tag, a versenyben nem ellene elkövetett szabálytalanságot lát. Továbbá a testületnek bármikor joga van a futamok betekintésére, és szúrópróbaszerű ellenőrzésére.

Kiszabható büntetések:
- Figyelmeztetés (3 figyelmeztetés -> -10 pontos büntetés)
- Pontlevonásos büntetés (óvás beadási határideje a futamot követő péntek éjfél)
- Versenyhétvégéről történő kizárás
- Utolsó rajthelyes büntetés (program miatt, időmérőről való kizárás)
- Bajnokságból való kizárás

Bírói döntés felülbírálása:
- Lehet kérvényezni a BT által vizsgált eset újra vizsgálatát. Ezt, és minden egyéb kérelmet a döntések kihirdetését követő 48 órában lehet megtenni. Minden utána beírt kérést a BT-nek nem kell teljesíteni.

Bajnokságból való kizárás:
- Lásd „ Bokszutca és versenypálya használata”
- Több, súlyos szabálytalanság
- 60 büntetőpont elérése

Bajnokságból való kizárás, Licenc megvonása:
Bajnokságban elért 40 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein.
Bajnokságban elért 45 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + 20 kg súly az adott fordulóra.
Bajnokságban elért 50 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + 40 kg súly az adott fordulóra.
Bajnokságban elért 55 büntetőpont után nem vehet részt a pilóta a következő fordulón.
Bajnokságból 60 büntetőpont elérése után kizárjuk a vétkes versenyzőt, ez a licenc megvonásával is jár, azaz ha valakinek éves Simbin lincence van, ezzel ezt elveszti! Új bajnokságban csak licenc megújítással, azaz új tagdíj befizetésével vehet részt!



További büntetési információk:

- Az időmérőn elkövetett szabálytalanságért kiszabott büntetés a teljes verseny eredményéből vonódik le!
- Az időmérő és a verseny alatt a chat használatáért figyelmeztetés jár, ugyanis megzavarhatja a még versenyben lévő többi pilótát!
- Kilökés esetén ne alkalmazzuk a pozíció visszaadását mivel baleset veszélyes is lehet a bevárás!!

Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg minden esetben.
sponsored by WEBaffACTIVE
http://www.webaffactive.com

Teammates: Cs. Juhasz; M. Szucs

Avatar
Gordon24
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 6206
Csatlakozott: 2009.07.14. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: VSR HTCC'15 SZABÁLYZAT

HozzászólásSzerző: Gordon24 » 2015.11.04. 21:58

Szabálymódosítás!

Q1 és Q2 lebonyolításában van egy kis kapu illetve a program hibájából adódóan egy rés amit szeretnék kiküszöbölni..

Q1 ben futott idők alapján rangsorol a gép, ugyanakkor ha valaki kilép e közben és újra csatlakozik random teszi be a versenyzőket a játék.. Ez által a Q1 ben szereplő pilóták elé is kerülhet olyan aki vagy nem is vett részt, illetve nem tudott megfelelő időt autózni..

Sok versenyzői megkeresés érkezett hozzánk így Sonomától a következő módosítás lép életbe..

Q2 azaz a superpolos időmérő edzés ZÁRT lesz! Ez azt jelenti, hogy Q1 vége után nem lehet a játékhoz csatlakozni.

Így felhívnám a figyelmeteket arra, hogy nincs az a plusz idő a verseny előtt a csatlakozásra, érjetek haza időben és tegyetek meg mindent (net újraindítás, roouter, virusírtó stb stb) hogy ne dobjon ki a Q1 után a játék, mert nem tudtok vissza jönni.

Reméljük ezzel elejét vehetjük a szabályok kijátszásának, illetve a megszerzett pozíciók elvesztésének.

VSR BT.
Galambos Péter


TCS #82


Vissza: “HTCC 2015”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég