HozzászólásSzerző: MHOLL » 2017.04.26. 09:13
Közúti idióta: az osztrák kormány, legalábbis autószerető ember számára. Jó ideje Bécsben élünk, namost az rendben van, hogy a belvárosi autózást igyekeznek akadályozni, ez ésszerű, nem is lenne gondom egy olyan felállással, hogy hétköznap metrózunk, hétvégén autóval kirándulunk.
Ha nem lóerőalapú lenne az éves adó! Ezt nagyon elszúrták. Mindegy, hogy havonta kétszer ülsz autóba, vagy minden nap azzal jársz munkába, ugyananyi az adó - és minden érdekesebb autóra túl sok. Sokkal értelmesebb a német rendszer, ahol csak az üzemanyagot adóztatják, így az felhasználásalapú. Az osztrák az autó _birtoklását_ adóztatja évről évre, ami nonszensz.
Vennél mondjuk egy 20 éves BMW 328i Cabrio-t, 5800 euró, még minimálbér is kigazdálkodható, aztán lehet örömautózni. Csakhogy az éves kötelező és adó 1500 euró, ebből 1000 az adó. Hoppá. Ha az ember napi szinten ezzel járna, még ki is gazdálkodni, de hétköznap metrózni és hétvégén örömautózni? Na arra nem éri meg.
Összehasonlításképpen, Anglia az első évben vág meg körülbelül ugyanennyire, utána nem, Németország nem is igen adóztatja az autót, csak az üzemanyagot, ezért az éppen drága, de azt normálisnak tartom, mert az felhasználásfüggő, tehát megéri autót tartani, de nem minden nap használni. Ausztriában csak akkor érdemes gyorsabb autót tartani, ha minden nap járunk vele.
Ez talán az oka annak, hogy nincs osztrák autókultúra, ami vicces, tekintettel arra, hogy német és olasz az van. De itt közte nincs. Az osztrák nem ismeri az örömautózás fogalmát, vesz egy 85 lovas alacsony adójú izét hétvégére, hétköznap metrózik. Vagy nem is vesz, most már mi sem, ha kell, bérelünk. De ez nagyon nem tetszik...
Nagyon motoszkál bennem a kisördög, hogy költözzünk fel Münchenbe...