VSR Truck Series Szabályzat

Első Assetto Corsa bajnokságunk ahol a European Truck Racing Championship (Kiss Norbi itt nyert 2-szer) és a Formula Truck Series keveredik egymással. A kamionok Formula Truck beütésűek míg a szabályzat inkább az EB-re hasonlít. INGYENES a részvétel,nyeremények év végén!

Moderátor: BT Tag

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2018
Hozzászólások: 7564
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

VSR Truck Series Szabályzat

HozzászólásSzerző: danikosz » 2016.02.20. 10:52

VSR Truck Series 2016 bajnokságának szabályzata!

Nevezési és indulási feltételek
Versenyzői licencek megszerzésének feltételei:
- Eredeti szoftverek megléte. Ez steamen ellenőrizhető.
- Csak olyan patch-ek engedélyezettek, amelyek nincsenek hatással az autók teljesítményére és menettulajdonságaira.


Festések:
- A modban található 5 alapskin,ezek közül bármelyikkel lehet indulni afutamon.

A Bajnokság és a futamok lebonyolítása:
A versenyek száraz időjárással zajlanak. A gumikopás és az üzemanyag fogyasztás mértéke normál. A mechanikai sérülések mértéke normál. A segítségek közül csak az „automata kuplung” engedélyezett. Nincs kötelező nézet.
Az összes zászló szabály érvényben van.

Verseny hétvégén való felosztás:
Hotlap alapján

Versenykiírás:
- A versenykiírást a verseny megkezdése előtt legalább 3 héttel köteles kiadni a szervező csapat.
- Versenykiíráson módosítani a futamok megkezdéséig van idő, utána csak kivételes esetben a versenyzőknek e-mailben jelezve, és türelmi időt betartva lehet (türelmi idő minimum 1 hét).

Nevezés:
- A bajnokságra egy versenyző egy autóval nevezhet
- Egy csapatban maximum 3 versenyző lehet és ugyan olyan autóval kell versenyezniük
- Csapatátjárás lehetséges. A 3. fordulón még lehet csapatot váltani. Az átmenetel során az addigi pontok nem kerülnek jóváírásra az új csapatnál. Csak a jelentkezés topicba leadott hivatalos beírást követően szerzett pontok kerülnek az új csapathoz.
- Nevezésben a pilótáknak kötelező megadni a teljes nevüket, e-mail címüket, a rajtszámot,csapatnevet.



Versenyzők értékelése:
- Az a versenyző értékelhető, aki a meghatározott futamtáv minimum 80%-t teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
- A csapatokban a *2 legtöbb pontot szerző versenyző kerül értékelésre.
*A büntetéseknél a harmadik fél büntetése viszont beleszámít az összeredménybe.
- A legjobb B szerveres pilóta az A-s utolsó célba érő pilóta után ér be.

Pontozás:
Kép


Eredmények kihirdetése:
- A futam után vasárnap éjfélig van lehetőség az óvások benyújtására! Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerül kiírásra.

Bokszutca és versenypálya használata:
- A boxutcában a pit limiter használata kötelező az időmérő edzésen ,bemelegítő edzésen és a versenyen.
- A bokszutca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos! Ennek megszegése figyelmeztetést von maga után.
- A boxból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat átlépni tilos és balesetveszélyes. Ennek a vonalnak az átlépése figyelmeztetést von maga után.
- Edzéseken a mért kör elrontása után, vagy baleset esetén tilos direkt az autóval a falnak hajtani. Ezt büntetheti a versenybíróság.
- Verseny végénél a célvonal átlépése előtt az autót berángatni tilos.
- Szándékosan balesetet okozni tilos! Ennek megszegése súlyos büntetést von maga után!
- Olyan esetben, amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás/szélesítés, akkor a futamra jelentkezős topikban egy közleményben fixálva lesz a vágás/szélesítés mértéke, fotókkal illusztrálva!

- A versenypályát mindkét szélén fehér, folytonos záróvonal határolja be. A fehér záróvonalon belül minimum 2 keréknek teljes felületével az aszfalton kell lennie. Abban az esetben, hogy ha csak 1 kerék, vagy 1 kerék sincs a vonalon belül az szabálytalannak minősül és a BT büntetni fogja.
Rázókövek teljes szélességét ki lehet használni, viszont arról lelógni már tilos!
Olyan pályák esetében ahol az autó 4 kerékkel ráfér a rázókőre ( futam jelentkezés -> képpel illusztrálva) nem szabálytalan a fehér vonal átlépése. A rázókőről lelógni tilos!
Kérdéses kanyarok esetén a futam jelentkező topikban kérdezzenek a pilóták.
Ennek be nem tartását a versenybíróság:
~ 1 esetben figyelmeztetéssel
~ 2 esetben 5 pontos büntetéssel
~ 3 esetben 10 pontos büntetéssel
~ 4 esetben 10 pontos büntetéssel következő bajnoki fordulón utolsó rajthelyes büntetéssel
~ 5 esetben a futamról való kizárással bünteti.


Vágások ellenőrzése:
- Óvások esetén (beadási határidő futamot követő péntek éjfél)
- Időmérő edzést bármikor visszanézheti a Bírói Testület
- Futamon a versenyzőket szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a Bírói Testület

Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:
- A balesetet szenvedett pilóta mindenképpen a pályán kell visszatérnie a boxba, ha megsérült az autója. Aki az esc-el tér vissza a boxba, ezt követően nem térhet vissza a pályára.
- Akit netproblémák miatt ledob a szerver, nyugodtan visszajöhet a versenyre és versenyezhet a legnagyobb körültekintéssel. A többiek akadályozását fokozottan büntetjük.
- Tilos bele menni kockázatos manőverekbe. 3-4 autó távolságból való előzés baleset veszélyes és baleset esetén halmozottan büntetendő! A felelősség nagy része a támadó felen van.
- A pályára a rajtnál, legkésőbb fél perccel a rajt előtt mindenki menjen ki. Ellenkező esetben figyelmeztetésben részesül a vétkes.
- Versenyzőtársak veszélyeztetése tilos és szabálytalan, büntetést von maga után.
- A lassabb pilóták fair keretek között harcolhatnak a gyorsabbak,de blokkolni tilos!
Amit szigorúan tilos: Cikázni a másik előtt, blokkolni, leszorítani az útról. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ha baleset történik akkor a hibás nem biztos, hogy a támadó fél lesz. Ha az ellenfél kifékez, ne húzz rá, hiszen a következő kanyarban te leszel kedvező helyzetben.
- Rajtbaleset okozása minden esetben -15 pont levonás, és -5 pont szorozva a kilökött versenyzők számával.
- Pozícióvesztést okozó lökés, kiforgatás: -10 pont szorozva a versenyzők számával.
- Védekezés közben pozícióvédés miatt maximum 1 szer lehet irányt váltani, ha a támadó versenyző beszúr, onnantól helyet kell biztosítani neki az előzés befejezéséhez.
Amennyiben ezt a védekező fél megszegi (rázár), illetve nem hagy helyet a művelet befejezésére, a védekező fél kap -10 pontos büntetést.
- A szerver idő előtti elhagyása problémákat okozhat ezért ez tiltott! Figyelmeztetéssel büntetendő!
- Féktáv elmérése, irreális távolságról történő előzési próbálkozás súlyos szabálytalanságnak minősül, büntetési tétele akár -20 pont is lehet, és -5 pont szorozva a versenyzők számával.
A szabálytalanságok megtorlása -20 pont, különösen durva esetben azonnali kizárást jelent.

Változás : Rajt utáni első körben történt eseményeket a Bírói Testületnek NEM kötelező megnézni, az itt történt szabálytalanságokat mostantól itt is kötelező megóvni!

Büntetések:
Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő péntek éjfélig. A büntetéseket az óvások utáni kivizsgálás során hozza meg a testület, ezek ellen fellebbezni nem lehet!
Nem óvott szabálytalanság esetén, a Bírói Testület felhasználhatja az esetlegesen készült felvételeket, vagy ha egy testületi tag, a versenyben nem ellene elkövetett szabálytalanságot lát. Továbbá a testületnek bármikor joga van a futamok betekintésére, és szúrópróbaszerű ellenőrzésére.

Kiszabható büntetések:
- Figyelmeztetés (3 figyelmeztetés -> -10 pontos büntetés)
- Pontlevonásos büntetés (óvás beadási határideje a futamot követő péntek éjfél)
- Versenyhétvégéről történő kizárás
- Utolsó rajthelyes büntetés (program miatt, időmérőről való kizárás)
- Bajnokságból való kizárás

Bírói döntés felülbírálása:
- Lehet kérvényezni a BT által vizsgált eset újra vizsgálatát. Ezt, és minden egyéb kérelmet a döntések kihirdetését követő 48 órában lehet megtenni. Minden utána beírt kérést a BT-nek nem kell teljesíteni.

Bajnokságból való kizárás:
- Lásd „ Bokszutca és versenypálya használata”
- Több, súlyos szabálytalanság
- 60 büntetőpont elérése

Bajnokságból való kizárás, Licenc megvonása:
Bajnokságban elért 40 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein.
Bajnokságban elért 45 büntetőpont után a pilóta az első futamon köteles az első kör végén keresztül hajtani a boksz utcán.
Bajnokságban elért 50 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő valamint az első futamon köteles az első kör végén keresztül hajtani a boksz utcán.
Bajnokságban elért 55 büntetőpont után nem vehet részt a pilóta a következő fordulón.
Bajnokságból 60 büntetőpont elérése után kizárjuk a vétkes versenyzőt, ez a licenc megvonásával is jár, azaz ha valakinek éves lincence van, ezzel ezt elveszti! Új bajnokságban csak licenc megújítással, azaz új tagdíj befizetésével vehet részt!



További büntetési információk:

- Az időmérőn elkövetett szabálytalanságért kiszabott büntetés a teljes verseny eredményéből vonódik le!
- Az időmérő és a verseny alatt a chat használatáért figyelmeztetés jár, ugyanis megzavarhatja a még versenyben lévő többi pilótát!
- Kilökés esetén ne alkalmazzuk a pozíció visszaadását mivel baleset veszélyes is lehet a bevárás!!

Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg.
Molnár Dániel #99

Vissza: “VSR Truck Series 2016”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég