Versenykiírás és szabályzat

PSRL és a VSR közös Endurance kupája. Ez egy nyári 3 fordulós bajnokság csak. Szeptemberben a PSRL szervezésében elindul egy egész éves. Most ki tudod próbálni az autókat,segíthetsz a javításokban,hogy szeptemberben minden fullos legyen. 3 forduló, 2 kategória, kategóriánként 1 bajnok

Moderátor: BT Tag

Avatar
Bírói testület
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 889
Csatlakozott: 2016.02.20. 17:50
Teljes név: VSR Bírói testület
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Versenykiírás és szabályzat

HozzászólásSzerző: Bírói testület » 2016.05.16. 11:59

VSR - PSRL Endurance Summer Series - Versenykiírás és szabályzat

Program : rFactor

Hivatalos időterv:
Kvalifikáció: Csütörtök 19:00 – 21:00 & Péntek 19:00 – 21:00
Warm Up: Szombat 13:45
Verseny : 14:00 - 4 órás verseny

Versenynaptár:
2016.06.11. - Barcelona - 4h
2016.07.09. - Daytona Road - 4h
2016.08.06. - Bahrain - 4h

Segítségek:
ABS: Nincs
Kipörgésgátló: Nincs
Kuplung : Van

Fogyasztás: Normál
Gumikopás: Normál
Meghibásodás: Normál
Töréskár: 30%

Szerveren való megjelenés formája:
Teljes névvel ékezetek használata nélkül, először a keresztnév utána a vezetéknév pl.: Bela Kovacs

Az időmérő lebonyolítása:
Az időmérőt a nevezett csapatból egy pilótának kell teljesítenie, azonban nem kötelező neki rajtolnia. Az időmérőhöz külön szerver lesz indítva. A szerveren végig időmérő fog futni, és a 2 időmérős napon kialakult sorrend alapján lesz a szombati sorrendbe helyezés. Épp ezért futam előtt legalább 30 perccel a rajtolók, majd csatlakozzanak a verseny szerverre és várják mért kör teljesítése nélkül a rajtsorrend beállítását.

Bajnokságba való nevezés:
A bajnokságba való nevezés során egy csapat 2 versenyzőből áll. A csapatfelállások nem változhatnak, illetve autót sem lehet váltani a bajnokság során.

Futamra való nevezés:
Az előre megadott határidőig a csapatoknak kötelező lesz leadni az autó nevezését egy megadott fórum topicba. Azok a csapatok, akik nem adnak le nevezést a futamra vagy helytelenül adnak le nevezés, azok nem fogják megkapni az indulásért járó plusz pontokat.
Egy pilóta csak egy autóba lehet nevezve. A nevezés változtatása esetén az időmérőn futott eredmény törlésre kerül. A csütörtöki időmérő kezdésekor a nevezést lezárjuk, így már csak az Adminok tudják módosítani.
A versenyeken bizonyos esetben nem tudunk az összes autónak versenyzési lehetőséget biztosítani. Ilyen eset:
A nevezések száma elérte vagy túllépte a meghatározott limitet, így az időmérő dönti el melyik autó kap rajtengedélyt.
A versenyzők a verseny előtt a Hotlap alapján elbírálásra kerülnek.

Kategória Limit:
A versenyzési lehetőséget a Kvalifikáción tudják a csapatok megszerezni, ahol a megadott limiten belül kell teljesíteni.
Összesen 35 autó indulhat el a versenyeken, ahol legfeljebb 15 P2 és 20 GT autó rajtolhat el. A változás jogát fenntartjuk! Azok a csapatok, akik nem kapnak rajtengedélyt a versenyre vagy a kategória limiten kívül vannak, tartalék státuszt kapnak. A tartalék státuszú csapatok rajt előtt 30 perccel értesülhetnek az esetleges változásokról.

Versenyen való részvétel:
A versenyzők abban az esetben kapják meg a rajtengedélyt, ha a megadott teszt szerveren teljesítenek 20 mértkört. A minimum körszámot a Warm Up-ig teljesíteni kell.

Pilótacsere:
A csapatoknak kötelező legalább 1 szabályos pilótacserét bemutatni a játék adta lehetőség szerint.

Rajtprocedúra:
Minden verseny a felvezető körrel kezdődik. A felvezető körön a Safety Car tempóját kell tartani. A felvezető kör végén a kategóriáknak formációba kell állniuk és a Safety Car áltál meghatározott sebességet tartani kell és előzni tilos a rajtengedélyig.
A versenyzőknek egymás között biztonságos távolságot kell tartani, mert a gumi és fékmelegítés baleset veszélyes, ha nem figyelünk egymásra. Abban az esetben, ha egy autó kicsúszik, kilökik vagy kipörög nem veheti vissza a helyezését, a kategóriája utolsó helyére köteles beállni.

Általános vezetési szabályok:

Általános vezetési szabályok betartása mindenkor kötelező, a kvalifikáción is, megszegésük büntetést von maga után.
• Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat!
Levágásnak minősül, ha az autó mind a négy kereke elhagyja a pályát.
• A versenypályát mindkét szélén fehér, folytonos záróvonal határolja be. A fehér záróvonalon belül minimum 2 keréknek teljes felületével az aszfalton kell lennie. Abban az esetben, hogy ha csak 1 kerék, vagy 1 kerék sincs a vonalon belül az szabálytalannak minősül és a BT büntetni fogja.
Rázókövek teljes szélességét ki lehet használni, viszont arról lelógni már tilos!
Olyan pályák esetében ahol az autó 4 kerékkel ráfér a rázókőre ( futam jelentkezés -> képpel illusztrálva) nem szabálytalan a fehér vonal átlépése. A rázókőről lelógni tilos!
Kérdéses kanyarok esetén a futam jelentkező topikban kérdezzenek a pilóták.

• Nem minősül pálya levágásának, ha valaki láthatóan hibázik / megpördül / elenged valakit.
• Boxban limiter használata kötelező különben a játék automatikusan büntetést oszthat vagy a verseny után az eredményhez hozzáadódhat! A boxutca a két fehér vonal közötti szakasz. A Boxutca a pályarésze, így ugyan azok a szabályok vonatkoznak rá!
• Tilos ütközéssel, lökéssel előnyt szerezni!
• Tilos cikázni és egynél többször irányt váltani!
• Tilos veszélyeztetni a mezőny többi tagját kategóriától függetlenül, aki ezt a szabályt megsérti, azt a Vezetőség kizárhatja a versenyből illetve az időmérő edzésről is!
• Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ez azonnali kizárással jár!
• Tilos tolatni a pályán! A tolatás csak akkor engedélyezett, ha a boxban kismértékben túlcsúszik valaki a csapatán, illetve ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amikor csak tolatással tud a pályára visszatérni, illetve tolatással balesetet tud elkerülni (az ideális ív elhagyásával).
• Az esetleges laggolások miatti ütközéseknél nem élvez teljes védelmet a vétkes pilóta.. A szerveren a 300-as Latency (PING) fölött tartózkodók kiszámíthatatlannak számítanak! Kizárással büntethetők.

Egyéb szabályok:
- Ha a rajtnál jelentős versenyt befolyásoló technikai probléma lép fel, egyszeri lehetőséget biztosítunk az új rajtprocedúrára.
- Ha a verseny alatt egy autó, oly mértékben sérül, hogy a pilótája úgy érzi, nem tudja teljesíteni a futamot, kérjük a pilótákat, hogy lépjenek ki a pályáról és hagyják el a szervert.
- Szabadedzésen, ha elkezded a felvezető köröd ne a gyorskörön lévőn gyakorold a szélárnyék hatását, és legfőképp ne kezdj el versenyezni vele. Természetesen ez nem tilos a szerveren, ha közös megbeszélés alapján.
Amennyiben lekörözöl, versenyzőt vagy versenyzőket és netalán a második, harmadik kört adnád neki (előfordulhat) ne akard mindenáron megelőzni, hisz lehet, hogy Te vagy a gyorsabb, de más is a pályán van és versenyzik. Hidd el, hogy elfog, engedni amint lehetősége van rá. Nem hinnénk, hogy azon múlik a versenyed, hogy hány kört adtál a lassabb versenyzőnek.
Légy tekintettel arra, hogy az interneten vagy és bizonyos szituációkat az ellenfeleid másképp látnak, mint Te. NE CSINÁLJ KISZÁMÍTHATATLAN MANŐVEREKET, GONDOLKODJ, MIELŐTT CSELEKSZEL! Használd az agyadat a füledet és a tükreidet. A lag része az internetes versenyeknek, számolj vele!

Kiegészítés a versenykiíráshoz:
Sportszabály a lekörözésekre és előzésekre:

Az időmérő edzés alatt, előzés esetén a lassabb versenyző (kategóriától függetlenül) egyenes szakaszon kötelező az ideális ívet tartani és hirtelen kiszámíthatatlan manővert nem végezhet! Ha a lassabb versenyzőt közvetlenül a kanyar előtt éri utol a gyorsabb versenyző, akkor a kanyarban köteles helyet hagynia a gyorsabb versenyzőnek. A nagyobb kategóriájú versenyzők a felvezető körük alatt a gyorskörön lévő kisebb kategóriájú versenyzőket nem zavarhatják, nem veszélyeztethetik, és nem akadályozhatják!
A versenyen lekörözéskor a lekörözendő versenyzőnek a lehető legrövidebb időn belül el kell engedni a leköröző versenyzőt! Külön felhívom a P1 és P2 kategória figyelmét arra, hogy a kisebb kategóriákban is szoros versenyek várhatók, ezért fokozott oda figyeléssel és esetleges türelemmel kell végre hajtani a lekörözéseket. Ebbe az is benne van hogy a GT-knek a tükröt kell nézni és ha a prototípus autók beszúrnak nem szabad ráhúzni a kormányt és versenyezni velük mert úgyis lefognak menni. Egyenesben jobb ha maradnak a lekörözendők az íven, mert a nagyobb kategória tempóból úgy is elmegy, valamint kanyarokban ha már látja hogy be fog esni mellé akkor ne végje le az ívet. Persze a nagyobbaknak meg türelmesnek kell lenni, ha egy lekörözendőt egy lassú technikás részen érnek utol. A villogással a leköröző autó jelezni szeretné a lekörözendő autónak a szándékát. Összegzés: Lekörözésekkor a lekörözött tartja az ideális ívet és a lekörözőnek kell megelőzni a lekörözendőt.

Fényszórók használata alap esetben tilos! Használata két esetben engedélyezett. Boxba jövetelkor kötelező felkapcsolni a lámpát. Amikor áthalad a célvonalon és tudja, hogy az adott kör végén Boxba érkezik fel kell kapcsolni legkésőbb az utolsó szektorban és a Box-ból való kihajtáskor pedig le. Ha a verseny éjszakába nyúlik, akkor egy bizonyos időben a BT engedélyezheti a lámpa használatot. Természetesen lekörözésekkor a jelenlétet jelezni lehet 2-3 villantással. Indokolatlanul több villantás esetén áthajtásos büntetést kell letölteni-e a pilótának!

Óvás:
A verseny után a Vezetőség közéteszi a szerver replay, ami alapján kell óvni. A szerver replay közzétételét követő 48 órában lehet óvni.

Büntetési tételek:
Az időmérőn futott leggyorsabb köröket a Bírói Testület bármikor ellenőrizheti és, ha szabálytalanságot vesznek észre, akkor a vétkes csapat 5 pontos büntetésben részesül.
Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg minden esetben.

Pontrendszer:
A pontozás kategóriánként történik. Az a versenyző értékelhető, aki a kategória győztes megtett körének minimum a 80%-t teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
1. 25
2. 18
3. 15
4. 12
5. 10
6. 8
7. 6
8. 4
9. 2
10. 1
+2 az elindulásért, +2 a célba érésért

Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg minden esetben.
Virtual SimRacing Bírói Testülete

Facebook oldalunk: https://www.facebook.com/VirtualSimRacing

Bármilyen kérdésed van, tedd fel nekünk privátban nyugodtan!

Vissza: “rFactor : VSR - PSRL Endurance Summer Series”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég