Audi TT Cup - Szabályzat

A tavaszi sorozat után ősszel is elrajtol a Team VRS támogatásával az Audi TT Cup. Még folynak a tárgyalások, viszont tesztelni már lehet, szerver van!

Moderátor: BT Tag

Avatar
Bírói testület
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2016.02.20. 17:50
Teljes név: VSR Bírói testület
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Audi TT Cup - Szabályzat

HozzászólásSzerző: Bírói testület » 2017.10.23. 17:11

VSR Audi TT Cup kupájának szabályzata!

A Bajnokság és a futamok lebonyolítása:
A gumikopás és az üzemanyag fogyasztás mértéke normál. A mechanikai sérülések mértéke normál. A segítségek közül az „automata kuplung”, a kipörgésgátló és az ABS engedélyezett. Nincs kötelező nézet. Csak a fekete zászló van érvényben.
Kormány használata kötelező!

Verseny hétvégén való felosztás: Minden futamra hotlap alapján

Versenykiírás:
- Versenykiíráson módosítani a futamok megkezdéséig van idő, utána csak kivételes esetben a versenyzőknek e-mailben jelezve, és türelmi időt betartva lehet (türelmi idő minimum 1 hét).

Nevezés:
- A bajnokságra egy versenyző egy autóval nevezhet
- Egy csapatban maximum 2 versenyző lehet
*A csapatbajnokság díjazásában olyan pilótát értékelünk aki legalább a bajnokság 60%-án részt vett. Akik az első-második forduló után lelépnek de a csapatuk végigharcolva behozza dobogóra a csapatot,nem gondoljuk úgy hogy a végén is kint álljanak a dobogón. Pontversenyből nem kerülnek ki.
- Csapatátjárás lehetséges. A 3. forduló előtt még lehet csapatot váltani. Az átmenetel során az addigi pontok nem kerülnek jóváírásra az új csapatnál. Csak a jelentkezés topicba leadott hivatalos beírást követően szerzett pontok kerülnek az új csapathoz.
- Nevezésben a pilótáknak kötelező megadni a teljes nevüket, e-mail címüket, rajtszámot, csapatnevet

Versenyzők értékelése:
- Az a versenyző értékelhető, aki a meghatározott futamtáv minimum 80%-t teljesíti. Ez alatt nem kap pontot, illetve eredménye nem értékelhető.
- A legjobb B szerveres pilóta az A-s utolsó célba érő pilóta után ér be.
- Nincs futameldobás


Pontozás:
• 1: 130 pont
• 2: 110 pont
• 3: 95 pont
• 4: 85 pont
• 5: 79 pont
• 6: 74 pont
• 7: 70 pont
• 8: 67 pont
• 9: 64 pont
• 10: 61 pont
• 11: 59 pont
• 12: 57 pont
• 13: 55 pont
• 14: 53 pont
• 15: 51 pont
• 16: 49 pont
• 17: 47 pont
• 18: 45 pont
• 19: 43 pont
• 20: 41 pont
• 21: 40 pont
• 22: 39pont
• 23: 38pont
• 24: 37pont
• 25: 36pont
• 26: 35pont
• 27: 34pont
• 28: 33pont
• 29: 32pont
• 30: 31pont
• 31: 30pont
• 32: 29pont
• 33: 28pont
• 34: 27pont
• 35: 26pont
• 36: 25pont
• 37: 24pont
• 38: 23pont
• 39: 22pont
• 40: 21pont
• 41: 20pont
• 42: 19pont
• 43: 18pont
• 44: 17pont
• 45: 16pont
• 46: 15pont
• 47: 14pont
• 48: 13pont
• 49: 12pont
• 50: 11pont
• 51: 10pont
• 52: 9pont
• 53: 8pont
• 54: 7pont
• 55: 6pont
• 56: 5pont
• 57: 4pont
• 58: 3pont
• 59: 2pont
• 60: 1pont

Eredmények kihirdetése:
- A futam után vasárnap éjfélig van lehetőség az óvások benyújtására! Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerül kiírásra.

Bokszutca és versenypálya használata:
- A boxutcában a pit limiter használata kötelező az időmérő edzésen ,bemelegítő edzésen és a versenyen.
- A bokszutca végén lévő jelzőlámpa fényeit nem lehet figyelmen kívül hagyni! Piros jelzésen áthaladni tilos! Ennek megszegése figyelmeztetést von maga után.
- A boxból kivezető út és a versenyív közötti fehér vonalat átlépni tilos és balesetveszélyes. Ennek a vonalnak az átlépése figyelmeztetést von maga után.
- Edzéseken a mért kör elrontása után, vagy baleset esetén tilos direkt az autóval a falnak hajtani. Ezt büntetheti a versenybíróság.
- Verseny végénél a célvonal átlépése előtt az autót berángatni tilos.
- Szándékosan balesetet okozni tilos! Ennek megszegése súlyos büntetést von maga után!
- Olyan esetben, amikor olyan pályát használunk, amelyen a hivatalos versenyeken is engedett a vágás/szélesítés, akkor a futamra jelentkezős topikban egy közleményben fixálva lesz a vágás/szélesítés mértéke, fotókkal illusztrálva!

- A versenypályát mindkét szélén fehér, folytonos záróvonal határolja be. A fehér záróvonalon belül minimum 2 keréknek teljes felületével az aszfalton kell lennie. Abban az esetben, hogy ha csak 1 kerék, vagy 1 kerék sincs a vonalon belül az szabálytalannak minősül és a BT büntetni fogja.
Rázókövek teljes szélességét ki lehet használni, viszont arról lelógni már tilos!
Olyan pályák esetében ahol az autó 4 kerékkel ráfér a rázókőre ( futam jelentkezés -> képpel illusztrálva) nem szabálytalan a fehér vonal átlépése. A rázókőről lelógni tilos!
Kérdéses kanyarok esetén a futam jelentkező topikban kérdezzenek a pilóták.
Ennek be nem tartását a versenybíróság:
~ 1 esetben figyelmeztetéssel
~ 2 esetben 5 pontos büntetéssel
~ 3 esetben 10 pontos büntetéssel
~ 4 esetben 10 pontos büntetéssel következő bajnoki fordulón utolsó rajthelyes büntetéssel
~ 5 esetben a futamról való kizárással bünteti.


Vágások ellenőrzése:
- Óvások esetén (beadási határidő futamot követő vasárnap éjfél)
- Időmérő edzést bármikor visszanézheti a Bírói Testület
- Futamon a versenyzőket szúrópróbaszerűen ellenőrizheti a Bírói Testület

Pályán való viselkedés, és szabálytalanságok büntetési tételei:
- A versenytársakat tiszteljük meg azzal, hogy a szervert nem hagyjuk el, míg az utolsó versenyző célba nem ér. Aki ezt megszegi és korábban lelép, annak a szerver úgy érzékeli, hogy nem fejezte be a futamot. Ebben az esetben a pilóta adott versenye értékelhetetlen és nem kap pontot. Aki ezt képpel, videóval tudja bizonyítani a futamot követő vasárnap 23:59-ig, hogy hol ért célba, a pontokat megkapja, de egyéb büntetésre számíthat.
- Tilos bele menni kockázatos manőverekbe. 3-4 autó távolságból való előzés baleset veszélyes és baleset esetén halmozottan büntetendő! A felelősség nagy része a támadó felen van.
- Versenyzőtársak veszélyeztetése tilos és szabálytalan, büntetést von maga után.
- A lassabb pilóták fair keretek között harcolhatnak a gyorsabbak,de blokkolni tilos!
Amit szigorúan tilos: Cikázni a másik előtt, blokkolni, leszorítani az útról. Féktávon veszélyes irányváltoztatás szigorúan tilos! Ha baleset történik akkor a hibás nem biztos, hogy a támadó fél lesz. Ha az ellenfél kifékez, ne húzz rá, hiszen a következő kanyarban te leszel kedvező helyzetben.
- Rajtbaleset okozása minden esetben -15 pont levonás, és -5 pont szorozva a kilökött versenyzők számával.
- Pozícióvesztést okozó lökés, kiforgatás: -10 pont szorozva a versenyzők számával.
- Védekezés közben pozícióvédés miatt maximum 1 szer lehet irányt váltani, ha a támadó versenyző beszúr, onnantól helyet kell biztosítani neki az előzés befejezéséhez.
Amennyiben ezt a védekező fél megszegi (rázár), illetve nem hagy helyet a művelet befejezésére, a védekező fél kap -10 pontos büntetést.
- A szerver idő előtti elhagyása problémákat okozhat ezért ez tiltott! Figyelmeztetéssel büntetendő!
- Féktáv elmérése, irreális távolságról történő előzési próbálkozás súlyos szabálytalanságnak minősül, büntetési tétele akár -20 pont is lehet, és -5 pont szorozva a versenyzők számával.
A szabálytalanságok megtorlása -20 pont, különösen durva esetben azonnali kizárást jelent.

Rajt utáni első körben történt eseményeket a Bírói Testületnek NEM kötelező megnézni minden esetben, az itt történt szabálytalanságokat IS kötelező megóvni!


Büntetések:
Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő vasárnap éjfélig. A büntetéseket az óvások utáni kivizsgálás során hozza meg a testület, ezeket fellebbezni a kihirdetést követő 48 órában lehet!
Nem óvott szabálytalanság esetén, a Bírói Testület felhasználhatja az esetlegesen készült felvételeket, vagy ha egy testületi tag, a versenyben nem ellene elkövetett szabálytalanságot lát. Továbbá a testületnek bármikor joga van a futamok betekintésére, és szúrópróbaszerű ellenőrzésére.

Kiszabható büntetések:
- Figyelmeztetés (3 figyelmeztetés -> -10 pontos büntetés)
- Pontlevonásos büntetés (óvás beadási határideje a futamot követő vasárnap éjfél)
- Versenyhétvégéről történő kizárás
- Utolsó rajthelyes büntetés (program miatt, időmérőről való kizárás)
- Bajnokságból való kizárás

Bírói döntés felülbírálása:
- Lehet kérvényezni a BT által vizsgált eset újra vizsgálatát. Ezt, és minden egyéb kérelmet a döntések kihirdetését követő 48 órában lehet megtenni. Minden utána beírt kérést a BT-nek nem kell teljesíteni.

Bajnokságból való kizárás:
- Lásd „ Bokszutca és versenypálya használata”
- Több, súlyos szabálytalanság
- 60 büntetőpont elérése

Bajnokságból való kizárás, Licenc megvonása:
Bajnokságban elért 40 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein
Bajnokságban elért 45 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + át kell hajtani a box utcán az első futam 2. körében
Bajnokságban elért 50 büntetőpont után a pilóta nem futhat mért kört a következő versenyhétvégéje időmérő edzésein + át kell hajtani a box utcán mind a két futam 2. körében
Bajnokságban elért 55 büntetőpont után nem vehet részt a pilóta a következő fordulón.
Bajnokságból 60 büntetőpont elérése után kizárjuk a vétkes versenyzőt!


További büntetési információk:
- Az időmérőn elkövetett szabálytalanságért kiszabott büntetés a teljes verseny eredményéből vonódik le!
- Az időmérő és a verseny alatt a chat használatáért figyelmeztetés jár, ugyanis megzavarhatja a még versenyben lévő többi pilótát!
- Kilökés esetén ne alkalmazzuk a pozíció visszaadását mivel baleset veszélyes is lehet a bevárás!!

Általános érvényűek a szabályok, ezért nem terjed ki az összes szituációra. A végső döntést a versenybíróság hozza meg minden esetben.
Virtual SimRacing Bírói Testülete

Facebook oldalunk: https://www.facebook.com/VirtualSimRacing

Bármilyen kérdésed van, tedd fel nekünk privátban nyugodtan!

Vissza: “Assetto Corsa: VSR Audi TT Cup 2017”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Jimmy valamint 1 vendég