Társalgó

DiRT Rally bajnokság a Codemasters féle játékkal. Több kategória is engedélyezve van. WRC, és 80-as évek! Van ingyenes kategória is, ahol bárki elindulhat, nincs szükség szervertagságra! Az év végén nyereményekben részesülnek a kategória azon dobogósai, akik rendelkeznek VSR szervertagsággal!

Moderátor: BT Tag

Gogistar
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2015.04.10. 14:59
Teljes név: Egervári Gergely

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Gogistar » 2017.10.26. 09:32

Sziasztok!
Valami gebasz van nálam, vagy a tényleg minden "etap" első szakaszára lehet csak tuningolni, utána a többin csak alappal megy a Jármű? Próbáltam privátban is letesztelni, de úgy néz ki a vsr_hu és a saját ligámban is be van állítva a tuning opció, de nem működik. Esetleg hülye lennék? :DDD

Avatar
coletricklejr
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.09.06. 19:47
Teljes név: Kőhegyi József

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: coletricklejr » 2017.10.29. 11:23

Ez így egy nagy katyvasz...

Gogistar
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2015.04.10. 14:59
Teljes név: Egervári Gergely

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Gogistar » 2017.10.29. 21:25

Na, azért ennél gyorsabb válaszra számítottam. Nincs semmi elrontva, egyszerűen nem hozza be a setup menüt... Na ilyenkor mi a helyzet? Mert eszméletlen gáz volt úgy menni, hogy semmi set nem működött...

Avatar
Bírói testület
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 833
Csatlakozott: 2016.02.20. 17:50
Teljes név: VSR Bírói testület
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Bírói testület » 2017.10.29. 22:08

Gogistar írta:Sziasztok!
Valami gebasz van nálam, vagy a tényleg minden "etap" első szakaszára lehet csak tuningolni, utána a többin csak alappal megy a Jármű? Próbáltam privátban is letesztelni, de úgy néz ki a vsr_hu és a saját ligámban is be van állítva a tuning opció, de nem működik. Esetleg hülye lennék? :DDD
Gogistar írta:Na, azért ennél gyorsabb válaszra számítottam. Nincs semmi elrontva, egyszerűen nem hozza be a setup menüt... Na ilyenkor mi a helyzet? Mert eszméletlen gáz volt úgy menni, hogy semmi set nem működött...
Azért nem válaszoltunk egyből, mert nem volt hiba. Te is írtad, hogy más szerveren is ugyan ezt tapasztaltad. Ilyenkor semmi a helyzet. Mi is leteszteltük külön, hogy megy-e, hogyan mehet ez a megoldás. Ilyen volt az első 2 forduló is amúgy. Amikor változik a kontinens, akkor alapot tölt be. A kérdés az, hogy miként legyenek akkor ezek a dolgok a következő fordulótól. Ez a megoldás nem jó, a szakaszonkénti beállítás nem jó. Pont az a lényege, a random szakaszoknak, hogy ne csak wales, ne csak monte legyen. Folyamatosan változzon a környezet és folyamatosan kelljen alkalmazkodni. Jöhetnek az ötletek.
coletricklejr írta:Ez így egy nagy katyvasz...
Sajnáljuk, mi sem értjük, hogy ez miért nem működött. Nyáron ezt az opciót még meg is néztük és nem volt akkor vele gond. Nem tudjuk, hogy most mi lehetne a legjobb megoldás. Van 1 hetünk közösen, veletek együtt kitalálni, hogy mi legyen. Ez a megoldás nem jó, a szakaszonkénti beállítás nem jó. Pont az a lényege, a random szakaszoknak, hogy ne csak wales, ne csak monte legyen. Folyamatosan változzon a környezet és folyamatosan kelljen alkalmazkodni. Jöhetnek az ötletek.
Virtual SimRacing Bírói Testülete

Facebook oldalunk: https://www.facebook.com/VirtualSimRacing

Bármilyen kérdésed van, tedd fel nekünk privátban nyugodtan!

Avatar
Gordon24
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 6206
Csatlakozott: 2009.07.14. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Gordon24 » 2017.10.29. 22:28

Én kifejezetten örülök ennek. Mert így kijön az, hogy nem azért kapunk ennyit a szakaszokon mert szarok vagyunk. :-) Tudunk szakaszokat nyerni. És kevesebb a difi/szakasz.

Arról me is beszéljünk, hogy sokkal izgalmasabb így a verseny, mintha egy adott országban mennénk.

Én egyetlem dolgot nem szeretek, hogy a szakaszok kombinációján lehetne variálni. Ezt úgy értem, hogyha havas jeges körülmények vannal pl. Akkor elég hülyén néz ki egy napsütéses finn szakasz utánna. Tehát ha ebbe bele tudtok.nyúlni jobb lenne, ha mitudomén megyünk egy svéd szakaszt utána jön egy monte és teszem azt a következő egy finn. Akkor ott legyen cudar időjárás, hogy bele tud élni abba magad, hogy egy rallyn veszel részt, csak mondjuk ez a szakasz a város közeláben van a szántásba a másik a hegyen. Így elég illuzió romboló. :-)

Viszont maximálisan ragaszkodok a keveréshez, sokkal jobb így.
Galambos Péter


TCS #82

Gogistar
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2015.04.10. 14:59
Teljes név: Egervári Gergely

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Gogistar » 2017.10.30. 12:20

Én azt tudnám felhozni, bár nem ismerem nagyon a Dirt Rally-t, játszottam vele, 2 éve megvan, kimaradt 1 évem(ami persze benne van az eredményekben), lefutottam a rallyt, de ennyi, SZÓÓÓVAL.

Esetleg a szervizeknél legyen kontinens váltás, mivel a szakaszonkénti set nem működik... Így például egy konstans jó setet lehet csinálni, Steam workshopban rengeteg van, és a legtöbbet letöltöttek általában jók is! max 2-3 setet kell megnézni adott országra. Engem kifejezetten zavart, hogy például elkezdtem az "etapot" az elején egy monacoval például beállítva, utána jött a finn pálya alap beállítással, utána megint monaco alappal... Rengeteg különbség volt alap és setelt autó között, és nagyon vacak lett tőle, az irányítás elcsúszott, Finn gyorson össze vissza ment az autó a korábbi baromi hosszú finn szakaszhoz képest, és így meg előjönnek az autó "sajátosságai" (e30-ra volt set, eszméletlen stabilnak érződött, majd legközelebb alappal totál vacak volt a rövidebb finn szakasz).
De még ha talán maradna is a setup, de nem, mert változik a helyszín.

Valamint nem tudom, ezt csak így lehet e megoldani, de rengeteg eredménybeli különbséget véltem felfedezni azok között akik "egybe" felkészültek a rallyra, és akik szakaszosan tolták le. Bár ez utóbbi játéknak a sajátja, szóval én rontottam el, hogy egybe mentem, meg is látszik az eredményen :/ :(

Avatar
Gordon24
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 6206
Csatlakozott: 2009.07.14. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Gordon24 » 2017.10.30. 20:53

Ez sokszor volt téma már. Sajnos nem tudod megoldani, azt hogy ne így legyen.

Sajnos lehet alt f4-ezni. Amit én kifejezetten tiltanék, bár bevallom volt rá példa, hogy éltem vele. A másik az, hogy ugye kiadjuk a szakasz leírást, aztán 3 szakasz van egyben. Akinek van ideje erre, van setupja. Az olyan szinten betudja tanulni a pályát, hogy kegyetlen, kb a legutolsó követ bokrot feltudja jegyezni. Így nyilván nagyon gyors.

Én a mai napig nem ismerem az összes szakaszt. Még mindig legtöbbször itinerből megyek. Alap settel megyek, mert nem tudok és nem is akarok settelni. Egyszerűen sem időm, sem energiám erre. Egybe elindulok és próbálom azokat a velem kb egyforma időkre képes emberkéket legyűrni. De baromi élvezem az egészet.

Nekem nagyon tetszik az, hogy szakaszonként máshol van a verseny. Engem nagyon nem érdekel, hogy alap set, mert azzal megyek mindenhol :-) És ráadásul így sokkal jobban egyben van a mezőny. De ez az én véleményem.
Galambos Péter


TCS #82

Avatar
coletricklejr
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.09.06. 19:47
Teljes név: Kőhegyi József

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: coletricklejr » 2017.10.31. 09:04

Setup nem setup és szakaszok keverése és összeállítása téma..

Én amióta kijött a dirt játszok vele ,kezdetben ugye roszkormánnyal gyenge gépen ,azóta egy közepes de jó kialakítású i5 4440 gtx1060 g29 kombóval.Ugye kilóméter van bennem, de pl én már munka miatt nem tudok szétedzeni pályákat,1-2 legyakorlok ott ugye nem vernek hülyére...ez eddig is így volt.Az én problémám elsőnek a setupolás. Saját példám egy vw polo, nekem az alap setupja nagyon sokszor nem fekszik ,de pl azokat kifejezetten sajnálom akik a ford sierrával kinozzák magukat alap setupon..konkrétan buta az az autó alap setupon,az m3 alap setupon lényegesen könnyebben vezethető autó.
És akkor a másik probléma a szakaszkeverés.Első körben nézzük a 3. forduló első 4 szakaszát.
Pant mawr fordítva (tanulható de nehéz szakasz) még ha fejből is tudod akkor is el tud dobni sok helyen a pálya.
Algsjön Sprint volt a következő , murváról hóba,egyáltalán nem ismerem a szakaszt nekem nehéz volt és akezem se állt át murváról hóra,egyébként ez logikus,az életben sincs ilyen verseny hogy tiszta murvás szakasz után egyből havas jeges.(persze hülyére gyakorolni lehet és akkor megveregethetem a vállam ,hogy huh csak annyit kaptam az elsőtől mint a 2.-5.:)
Stor J Sprint,ha már a hó után hó Ez már könnyebben ment ,de sajnos itt is a bal lábazás és óvatosságom az idő rovására ment.
és jött a 4. gyors a monte col de turini depart 6-7km es szakasza ködben ,hát ez aki ismeri a szakaszt tudja ,hogy pontosan elválalósan menni nehéz..szintén egy féktávot elsokaltam ...persze az előző 2 szakasz havas jeges pályái után a fék abszolúlt másképpen viselkedik az aszfaltos csuszós col de turinin nem is ment egyből ráállni a lábamnak ugyan ,hogyan is menne hisz nem vagyok gép.
gyors szervíz az autó nem is lett százas..talán 94-5%ra tudtam lejavítani mindent.
és akkor jött az 5. szakasz.Hamelahti.talán a finn szakaszok legnehezebbike. nagyon tempós eldobálós aki képben van és átnyomja és az autó is bírja itt nagy különbségeket lehet kiautózni.Ha az elejét túléled az első jobbosig akkor utánna már csak azon múlik mennyit kockáztatsz az eldobálós hosszú egyenesekbe,nagyon nehéz kell a pályaismeret.(itt talán 24et kaptam az elsőtől)és ebbe volt 1 megcsuszás egyébként minden összejött szóval még ha hülyére gyakorolom is kapok 20at-ami azért sok.azt néztem a többiek (élmezőny) is megkapták a maga 25-35másodpercét az elsőtől..Egy ilyen nehéz szakasz után ujra jött a Pant mawr...ami ugye szintén nehéz szakasz már volt nyitószakasz,itt felpaprikázva miután 20on30akat leosztanak a hosszún én agyatlanul kockáztattam le is estem.azt gondolom itt egy szerviz könnyítésnek elfért volna.erre rátettek egy hosszú svéd szakaszt hóban hasonló nehéz mint a finn hosszú 5.szakasz csak ráadásnak 2 kemény szakasz után .Itt azt mondtam magamba ez a pályaösszeállítás erősre sikeredett,még jobban szétkapja a mezőnyt.és milyen igaz. Már mindenki percre volt az elsőtől és még hátra volt 5 szakasz.én valahol az 5-6. helyen vergődtem.
jött a szervizem végre már talán 90%ra felhoztam a kocsit 1-2 kivétellel.Inenn szépen én sodródtam az árral.
A 8 ason svéd után monte 9 monte után svéd utána monte...nagy okosság.nem is tetszett kedvem is elment végigpötyögtem.
Az utolsó 2 re roncsautókámmal végigautokáztam félgázon mint egy bohóc.Ennek sok értelme nem volt.
Azért azt hozzátenném, ha hülyére gyakorolom az egészet, talán a Balázs idejét elérem...de milyen áron?
Amikor hasonló szakaszok vannak kisebbek a különbségek, ugyanis egy felülethez megszokod a féktávot kigyorsítást rááll a kezed minden...így volt ez annó az eddigi bajnokságokba,ez most azoknak jó akik hülyéreedzik.Vagy tudják fejből a szakaszokat:)

Minél többet nehezítünk annál nagyobbak lesznek a különbségek.

Ja és videót szeretnék az 5. szakasz győztes időről.Had tanuljunk már valamit:)

Üdv

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 7471
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: danikosz » 2017.10.31. 09:31

Én voltam a főszervező eddig is és most is, vállalom, ha nem jó és alakításra szorul. Azért sem zárkózunk el, hogy jaj ez így jó, hanem szavazás vagy itt közös kibeszélés.

Igazából azért találtam ki azt, hogy keverjük agyon a dolgokat, mert az összes többi módszer (számomra) lerágott csont és úgy érzem, hogy kell újítani a dolgokat, ha nem akarjuk, hogy kuka legyen a játék. Nem véletlenül van csak 2 év után újra ugyan olyan kategória. Ment már jó pár bajnokság úgy, hogy egy verseny egy ország. Ment úgyis, hogy egy verseny 2 hasonló ország (német-monte, murva miatt wales-finn). Ezt az utóbbit úgy is kevertük, hogy checkpointoknként változott (első 3-as monte, második német), valamint úgyis, hogy 2 német 1 monte, aztán 2 monte 1 német. Szinte mindig ugyanazok voltak elől és ugyan annyit kaptunk tőlük. Talán az aszfaltos szakaszokon kevesebbet, főleg montén.
Ezek után gondoltam azt, hogy akkor keverjük meg nagyon és ezáltal legyen kiszámíthatatlanabb az egész. Nyilván setuppal más lenne a téma, hiszen akkor kézre állhat mindenkinek a kocsi és tényleg már csak alkalmazkodni kell. Nem értem miért szar, igaz nyár elején, de akkor megnéztem és nekem működött. Józsefnek maximálisan igaza van és nem is biztos, hogy ebbe teljesen belegondoltunk a kiírásnál, hogy aki agyontesztelte magát, minden szakaszt kb fejből ismer, annak nem annyira nagy változás átmenni németről svédre.

A kérdés az, hogy akkor milyen ötletetek van, hogy a 4. fordulóban hogyan legyen a szakaszkiírás. Le van generálva az összes forduló, közzé teszem szívesen, hogy együtt átnézzük és kitaláljuk, hogy esetleg hova jöjjön extra checkpoint, hogyan módosuljon a dolog.

Kíváncsiságból megnéztem pár tavaszi eredményt, hogy mennyire mások a különbségek a mostaniakhoz képest. Fontos megemlíteni, hogy ott 15 szakaszos futamok voltak.
Tavaszi Mecsek (német és monte szakaszok): második lemaradása 2:44; tizedik lemaradása 6:35.
Tavaszi Wales: második lemaradása 2:11; tizedik lemaradása 7:11
Tavaszi Iseum: finn és wales: 37 mp és 6:09.
Tavaszi OB-s Veszprém(100% görög): 2:12 és 7:12.
MOST 1. forduló (csak 12 szakasz): 2:29 és 4:38
MOST 2. forduló (csak 12 szakasz): 2:51 és 5:17

Ha azt 15 szakaszra néznénk, hasonló lenne a végeredmény. Csincsik jobban elver minket, de a 2-10 közötti dolog lényegében nem változna. Szerintem ez most azon múlik, hogy mennyire szopatósat dob a gép. Ez a harmadik most nehezebb volt, az első kettő azért annyira nem. Lehet csak át kéne nézni és esetleg kicsit könnyíteni, azt, ami rohadt nehéz?
Molnár Dániel #99

Avatar
coletricklejr
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.09.06. 19:47
Teljes név: Kőhegyi József

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: coletricklejr » 2017.10.31. 09:55

Dani jól látja:) utolsó mondatban a pont.

Tibibá
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017.04.17. 14:24
Teljes név: Molnár Tibor

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Tibibá » 2017.10.31. 12:32

Sziasztok!

A kevert pályás verseny tényleg jó móka, de ez a forma meg nem igazán jó, ahogy most van. Ezt nem is ragoznám, megtették előttem.

Valakitől olvastam már azt a javaslatot, hogy a szervízpontoknál legyen országváltás, így a változatosság is megmaradna, meg a setupolási lehetőség is működne. Ezt jó ötletnek tartom, és itt is lehetne kis fantáziával jó versenyeket összeírni. Írok egy példát, mire is gondolok:

1. Szakasz gyors murván mondjuk egy hosszú finn reggel tiszta időben
utána szervíz, mert a verseny aszfaltos részéhez értünk
2. 3 német pálya 2 rövid egy hosszú, első eső, második már csak vizes aszfalt, utolsón száraz felhős.
szervíz
3. újra murvára érünk, két walesi pálya egy hosszú és egy rövid, délután illetve éjszaka.
itt a nap vége setup
4. a murváról indul a verseny reggel 2 walesi pályával, az egyik hosszú
szervíz
5. egy hosszú német visz vissza a gyors murvás szakaszra
szervíz
6. 3 finn 2 rövid egy hosszú. a hosszú akár lehetne az első pálya reverse módban és visszaértünk ahonnét indultunk.

Esetleg olyat is el tudnék képzelni, hogy hegyi verseny, ahol az elején görög pályák emelkedő irányba, majd szervíz után monte carlo emelkedik, felénél monte carlo ereszkedik, végén görögök ereszkednek...

Biztos ki lehet még találni sokfélét nekem hirtelen ez jutott eszembe.

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 7471
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: danikosz » 2017.10.31. 15:40

Visszatérhetünk a fentebb említett lebonyolításra. Lényegében ilyet nyomtunk már korábban, csak akkor két országgal, most jönne mellé egy harmadik,akár negyedik. Annak tuti nincs sok értelme, hogy 1 szakasz után checkpoint. A 12 szakaszt valahogy, arányosan osztanám el.

Pl:
2 hosszú
szerviz
3 (1 hosszú 2 rövid)
szervíz
4 rövid
szervíz
3 (1 hosszú 2 rövid)

Legyen táv a checkpointok között. Oké, aki akarja úgyis fel tud készülni és esélytelen a többi ember ellene, de így több a hibázási lehetőség akár elől is.
Molnár Dániel #99

Tibibá
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017.04.17. 14:24
Teljes név: Molnár Tibor

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Tibibá » 2017.10.31. 16:59

danikosz írta:Visszatérhetünk a fentebb említett lebonyolításra. Lényegében ilyet nyomtunk már korábban, csak akkor két országgal, most jönne mellé egy harmadik,akár negyedik. Annak tuti nincs sok értelme, hogy 1 szakasz után checkpoint. A 12 szakaszt valahogy, arányosan osztanám el.

Pl:
2 hosszú
szerviz
3 (1 hosszú 2 rövid)
szervíz
4 rövid
szervíz
3 (1 hosszú 2 rövid)

Legyen táv a checkpointok között. Oké, aki akarja úgyis fel tud készülni és esélytelen a többi ember ellene, de így több a hibázási lehetőség akár elől is.
Úgy is teljesen jó, ezt tényleg csak példaként említettem, inkább csak a jellegében gondoltam mintának, mint konkrétan. :) Részemről amúgy is a tisztes helytállás a cél, mert bár tavasz óta azért nagyon sokat léptem előre, de a mezőny zöméhez képest még van mit javítani. Már annak is örülök, hogy a mezőny középső szekciójában versenyben vagyok. Emlékszem tavasszal bérelt helyem volt az összetett tökutolsó helyre. Csak a kategóriában szedegettem a pontokat azzal, hogy minden versenyen hazavittem az autót. :) De rajta vagyok, hogy a következőn még előrébb legyek... :D

Avatar
benny
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2016.03.12. 17:20
Teljes név: Benkő Sándor

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: benny » 2017.10.31. 17:42

Sziasztok!

A bajnokság (le)bonyolítási témájához szeretnék hozzászólni - megpróbálom röviden.

Nagy szaktekintély ugyan nem vagyok, hiszen a lista végérõl érdemes elkezdeni keresni a nevem az eredménylistában, de mint versenyzõ tapasztalatokról be tudok számolni.
A hozzáállásomról annyit, hogy nekem ez kikapcsolódás, szórakozás, a lelkesedés visz elõre, ha már a tudás és a tehetség hiányzik. Ebbõl persze az is következik, hogy nem feltétlenül úgy látok mindent, ahogy a profik.

Az alapötlet nekem tetszik. Vegyes útfelület, változatos szakaszok, valóban kihívás, ahogy a bajnokság neve is mutatja. Szóval szerintem nagyon jó az "egy futamon belül több helyszín" koncepció. Persze nem újdonság ez, a rallysimfans pluginban (Richard Burns Rally) ugyanez van, összeválogathatod a szakaszokat bárhonnan, ott ez bevált, bár hozzá kell tenni, hogy ott nem áll alapra a setup (csak ha konkrétan ez van elõírva).

Setup. Nem kétséges, hogy hasznos és tényleg vannak jók a mûhelyben. Én is kipróbáltam néhányat, de az igazság az, hogy az egyik bringaversenyemre emlékeztetett a helyzet. Sima utcai bringával és mountain bike-kal is ugyanolyan átlagidõt tekertem ugyanazon a pályán, szóval a setup-okról ekkor mondtam le, nem hoz annyi különbséget, amiért nekem megérni vele foglalkozni. Vagyis én is mindenhol alap setuppal megyek. Megértem viszont az érveket: nyilván élvezetesebb a vezetés egy megfelelõ setuppal (lehet néha az jelenti a különbséget két pilóta között), ezért jó lenne ezt a kérdést megoldani. Ugyanakkor ha mindenki alap setuppal indul, az egyfajta egyenlõséget adna, legalábbis azonos autók között.

Szervízpontig azonos helyszín. Ez se rossz ötlet, szerintem meg lehet próbálni. Kérdés, hogy mennyi szakasz legyen egyben (legyen azért pár, ha már kihívás). Persze ezzel egyidejûleg a setup mellé is letennénk a voksot, s akkor már valószínûleg az egész futamon ehhez kellene tartani magunkat, amivel egy kicsit biztosan sérülne az eredeti terv.

Hasonló felületû szakaszok egymás után. Ez is jó gondolat, beleélni mindenképpen könnyebb lenne magunkat a helyzetbe. Na persze a mostani szélsõséges idõjárás mellett akár még a száraz murva utáni hó is magyarázható :) És megint utalnék arra, hogy a kihívás része lehet akár ez is.

Szervízpontok között különbözõ számú szakasz. Ezt is támogatom, újabb kihívás-faktor: nem törhetem ronccsá a kocsit, ha még pár szakaszt ki kell bírni...

Megint nem sikerült röviden megnyilvánulnom, úgyhogy összefoglalom: legyenek keverve a helyszínek, a setup-téma nekem mindegy, én úgyis alappal megyek mindenhol.
Üdv,
Benny

Dirt Rally: M(óka)-Sport / Ford
Versenyzői oldalam: https://www.facebook.com/BennyOnlineRally
Élő Rally Napló (futamközvetítés): http://bit.ly/2kWt1QG
Ralis narrációim (csak WRC): https://www.youtube.com/channel/UC8QK3C ... N4jnWNy99Q

Avatar
coletricklejr
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.09.06. 19:47
Teljes név: Kőhegyi József

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: coletricklejr » 2017.10.31. 18:02

Dani említette a variációk miatti pálya keverést.Ami elsőre míg nem próbáltuk nekem tetszett is:)

Nekem is vicces , meg kihívás meg fain meg minden ,...csak azt mondom ez annak jó aki fullon képbe van mind autóval mind pályával...
De az időkből az látszik,hogy keverhetjük kavarhatjuk,még többet kapunk:)

Egyébként, még nem volt kiírva B csoportos bajnokság, nem volt R4 sem..és mindig volt 4 kerekes opció,így hiába mentél 2 kerekessel úgysem nyersz hasonló tudású ember ellen ha az egy wrct hajt abszolultba... nagyon sok variáció lehetne autókba is összeengedni az összes hátsókerekest...vagy r4esek az á csoportos 4kerekesek ellen...
ezek csak öteletek.
Nekem 1 idény maradt ki, és legjobban az előző, és az á csoportos évad jött be. hosszú szakasz 2 rövid etapokkal volt hogy 2szer ismétlődött mint a valóságba...lehetne atomnehezítés 5-6gyors 1 mentés 5-6 gyors cél ..ez viszont megint azért lenne nehézkes mert az autók nem bírnák..
Egy másik ligába (nem magyar) ,azt csinálták hogy minden gyors után chek point.szerviz..az indok az volt így mindenkinek adott gyorsonként hülyére gyakorolni a pályát szépen el is tüntek a mega idő különbségek...értelmét vesztette az altf4
az időjárás nagyon elállítása megint egy olyan opcíó ami széthúzza a mezőnyt,ha valaki nagyon HiGH grafit tol egy szép havas esőbe éjszaka...az jól meg nehezíti a low grafin ügyeskedő ellenfélel való versenyét:)
De tényleg srácok 2-3perceket kapunk versenyenként:D ez még kolbászból is sok..Én pl Balázsnak mondtam év elején na mondom megkaptuk ellenfélnek CSMet--garantálom a 2perc még ha vért köpsz is meglesz:D 3lett vagy 4 tévedtem :D mondjuk ebbe a szezonba bénázok de akkor is..Talán neki meg volt a 2perc limit mert ügyes:)

Avatar
Gordon24
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 6206
Csatlakozott: 2009.07.14. 16:27
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Gordon24 » 2017.10.31. 19:40

Én nekem az autók választásával nincs bajom. Nem szeretném, ha olyan futam lenne ahol nincs 4 kerekes gép. Én spec a wrc-ket szeretem csak. Azokkal szeretek menni. Max ugye az n-es subaru lancer. De hátsó kerekessel tuti nem küzdenék.

Nekem az, hogy ilyen "nehéz szakaszok vannak kifejezetten tetszik.
Én javasoltam annak idején a több szakaszt is. Én még abban is benne lennék, ha csak hosszú szakaszok lennének, 12 darab/ rally. Mert ha a valóságot nézed, még ezek a "hosszú" szakaszok sincsenek sehol az igazi versenytávokhoz.

Keverni mindenképp leverném. Az mondjuk tény ezt írtam is, hogy elég érdekes és nehezen beleélhető szitu az amikor egy napfényes "meleg" finn szakasz után van 30 centi hó a következőn.
Ezt olyan értelemben kellene felépíteni, mint ahogy a wtcc-nél pl amikor pályákat kreáltunk Dani. Hogy oké, hogy játék, de figyelembe vettük az utazást. Nem csináltunk olyat, hogy Nürburgring után elmentünk Motegibe, majd Hungaroringre. Tehát erre figyelni kellene. Ha finn szakasszal indul, akkor a következő legyen egy esős wales mondjuk. (elkezdődik a szar idő) majd jön egy monte ahol már foltokba látjuk a havat és jöhet a svéd a hóval stb. Tehát legyen felépítve. Így bele tudod élni magad abba, hogy teszem azt Miskolc belvárosban egy szakasz, majd az utolsó a kékesen tökig érő hóban. Érted..

De ettől függetlenül nekem ez a rally is kifejezetten tetszett, mert szopatós. És van benne kihívás. Nehéz, vigyázni kell az autóra stb...
Galambos Péter


TCS #82

Tibibá
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2017.04.17. 14:24
Teljes név: Molnár Tibor

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Tibibá » 2017.10.31. 20:17

Akárhogy is rakjátok össze nekem is tetszik a verseny. Maga a megmérettetés izgalma (még úgy is ha versenyen szinte mindig jóval a tudásom alatt teljesítek, mert elizgulom), meg hogy egyáltalán van. Szóval ha az lesz, hogy menjünk gyárival, akkor menjünk azzal, azt nem mondom, hogy örülnék neki, de nem hagynám félbe ezért. Amit megjegyeznék, talán annyi, - és ez teljesen szubjektív meglátás - hogy kicsit sokallom a svéd pályákat. Oké, hogy tavasszal egy sem volt, de most meg a verseny 25%-a svédországban zajlott. Ezzel szemben pl. görög alig. Oké, utálom a svéd pályákat az nekem mindig egy keserves menet míg végigérek, pláne ha még az autót se lehet állítani.
Az a lényeg, hogy szülessen kompromisszum, és jövő héten folytatódjék a meccs! :)

Amit nem tudok, az az, hogy a hátsó kerekes autók hogy viselkednek gyári setuppal. Nekik nem túl nagy szívás? Nem tanultam még meg vezetni őket, nem is igen vágyom rá, ezért nem tudom, de az tény, hogy eleve művészet azzal jól versenyezni. Minden elismerésem nektek srácok, akik a 80-as évek autóival ott kolbiztok a mezőny elején. :)

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 7471
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: danikosz » 2017.11.02. 09:21

Több dologra jött javaslat, ezért akkor több féle megoldást is beírok kezdésnek. Max még jön másik megoldás később, ha ez nem jó.

Ezek lennének a következő fordulók:
4: http://kepkezelo.com/images/qt7t664eqavbx2qlh0fi.jpg
5: http://kepkezelo.com/images/xoxg2o9l811ip85cmi40.jpg
6: http://kepkezelo.com/images/evdt2g1ab4r0yq2qrt8n.jpg
7: http://kepkezelo.com/images/oghqz6t1zzncgzvh9m2y.jpg
8: http://kepkezelo.com/images/f5w6xw6uz012cee69hw8.jpg

Kommentek alapján több ocipó is van, arra, hogy hogyan vezessük le a dolgokat.
- Lehetne megtartani ezeket és csak könnyíteni.
- Full leszarni és kitalálni olyat, hogy délelőtt német. délután wales, délelőtt valami, délután valami. Random 2-3-4 szakaszos felosztásokban.
- Valahogy több ötletet ötvözünk.

Nekem most az jutott eszembe, hogy megtartsuk a "randomítását", ezért meglévőt alakítjuk át. Minden checkpoint utáni első szakaszt megtartanánk és maradnánk is abban az országban, annyi szakaszt, amennyit eredetileg terveztünk a délelőttre/délutánra. Ha esetleg egymás után két ugyan olyan ország jön, vagy dob 4 rövidet a gép, akkor egy hasonló felületre átvisszük a végét, akár checkpoint nélkül is, ahol az alap set egész jól használható. Így meglenne benne picit az egyenlőség faktor is, de mivel ez kevés szakasz, nem ezen lenne a hangsúly.
PL:
Monte kezdés, lemegy 2 hosszú szerviz utána 4 rövid, amiből az első monte, utána meg 3 német.
Finn kezdés, lemegy 1 hosszú 2 rövid, szerviz 1 hosszú finn és lemegy 2 wales.
Német kezdés 3 rövid szakasz, 1 rövid wales, szerviz 2 hosszú wales

Nyilván ezt úgy kell belőni, hogy a default használható legyen. Szóval wales után nem jön olyan finn, ami alappal jönne. De ilyen esetben jöhetne német utána.

Nem tudom mennyire érthető a tervem.
Molnár Dániel #99

aaattihun
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2017.10.02. 20:52
Teljes név: Misik Attila

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: aaattihun » 2017.11.03. 19:52

"Aki szeretné nyugodtan csatlakozzon be és ossza meg véleményét, tapasztalatát, javaslatát."

Üdv Mindenkinek!

A kapott email alapján reagálnék a felvetésekre, amennyiben megengeditek! Nem célom senkit megbántani, sem pedig ellenkezni, a saját véleményemet osztanám meg veletek:

A rali, mint autóversenyzési szakág alapvetően évtizedek óta változatlan struktúrában működik. pálya+autó+szervíz+navigátor+pilóta+néző. És persze a szervező, aki megpróbál minél izgalmasabb versenyt összehozni. Könnyebb a dologa, ha csak a pilótáknak kell megfelelni, bár mint látható, ahányan vagyunk, majdnem annyiféleképpen értelmezzük az "izgalmas" fogalmát.
A következőket a "dehát, a való életben sincs restart" jegyében foglalnám össze.

A való életben nincs restart. És olyan sincs, hogy egyszer csak Svédből Wales-be, Monte-ból görögbe, stb...
A való életben nincs restart. De van autóállítási lehetőség. Ha nem lenne, fölöslegesen költenének fejlesztésekre a csapatok. Meg nem kéne tesztnap se, mert minek.
A való életben nincs restart. De sokszor unalmas a verseny, mert ismered a pályákat, a setupot, azt hogy mi jön. Viszont ez nem ok arra szerintem, hogy ésszerűtlen pályakavarással, kvázi hibahelyzet-generálással tegyünk izgalmassá egy versenyt. Mert lássuk be: aszfaltról hóra menni, szélesről szűkre, dobósról laposra, gyorsról technikásra meglehetősen nagy kihívás, és általában áldozatokkal jár.

Véleményem szerint, ha nincs restart (de van...), akkor egyéb téren is tegyünk eleget a való élet szabályainak.

A setup-oláshoz, mint lehetőséghez még annyit fűznék hozzá, hogy jómagam rengeteg időt töltöttem az autók beállításának megismerésével és tesztjével, de ebben a bajnokságban jelenleg semmit nem ér, vagyis épphogy valamit. Értem én, hogy így kiegyenlítettebbek az esélyek (egyébként meg nem, láthatók az időeredményeken), de miért is kéne kiegyenlíteni ezeket? Mert e logika mentén mindenki kapjon egyforma autót, meg "kocsimata" váltót, sőt legyen traction controll is.

Ennyi lenne a véleményem/hozzászólásom, és szeretnék elnézést kérni, ha esetleg megbántottam volna valakit a hozzászólásomban.

üdv

Misik Attila

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 7471
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: danikosz » 2017.11.03. 20:23

aaattihun írta:"Aki szeretné nyugodtan csatlakozzon be és ossza meg véleményét, tapasztalatát, javaslatát."

Üdv Mindenkinek!

A kapott email alapján reagálnék a felvetésekre, amennyiben megengeditek! Nem célom senkit megbántani, sem pedig ellenkezni, a saját véleményemet osztanám meg veletek:

A rali, mint autóversenyzési szakág alapvetően évtizedek óta változatlan struktúrában működik. pálya+autó+szervíz+navigátor+pilóta+néző. És persze a szervező, aki megpróbál minél izgalmasabb versenyt összehozni. Könnyebb a dologa, ha csak a pilótáknak kell megfelelni, bár mint látható, ahányan vagyunk, majdnem annyiféleképpen értelmezzük az "izgalmas" fogalmát.
A következőket a "dehát, a való életben sincs restart" jegyében foglalnám össze.

A való életben nincs restart. És olyan sincs, hogy egyszer csak Svédből Wales-be, Monte-ból görögbe, stb...
A való életben nincs restart. De van autóállítási lehetőség. Ha nem lenne, fölöslegesen költenének fejlesztésekre a csapatok. Meg nem kéne tesztnap se, mert minek.
A való életben nincs restart. De sokszor unalmas a verseny, mert ismered a pályákat, a setupot, azt hogy mi jön. Viszont ez nem ok arra szerintem, hogy ésszerűtlen pályakavarással, kvázi hibahelyzet-generálással tegyünk izgalmassá egy versenyt. Mert lássuk be: aszfaltról hóra menni, szélesről szűkre, dobósról laposra, gyorsról technikásra meglehetősen nagy kihívás, és általában áldozatokkal jár.

Véleményem szerint, ha nincs restart (de van...), akkor egyéb téren is tegyünk eleget a való élet szabályainak.

A setup-oláshoz, mint lehetőséghez még annyit fűznék hozzá, hogy jómagam rengeteg időt töltöttem az autók beállításának megismerésével és tesztjével, de ebben a bajnokságban jelenleg semmit nem ér, vagyis épphogy valamit. Értem én, hogy így kiegyenlítettebbek az esélyek (egyébként meg nem, láthatók az időeredményeken), de miért is kéne kiegyenlíteni ezeket? Mert e logika mentén mindenki kapjon egyforma autót, meg "kocsimata" váltót, sőt legyen traction controll is.

Ennyi lenne a véleményem/hozzászólásom, és szeretnék elnézést kérni, ha esetleg megbántottam volna valakit a hozzászólásomban.

üdv

Misik Attila
Egyetértek sok mindenben és elfogadom a setupolást is 100%-ig. Egyedül szakasz választás,keverés mellett állnék ki mint szervező és pilóta. Mondhatom magam őstagnak, még az ilyen 0,4 vagy mikori verzióval mentem először. 2,5 éve megvan kb. Az a baj szerintem, hogy nagyon kevés a szakasz. Majd mondjátok meg rally guruk, mert ennyire nem követem figyelemmel (azt tudom, hogy a Finn szakaszok 1800 óta ugyan azokból állnak), de a szervezők azért tudnak kicsit alakítani rajta,nem? Szóval egy Német ralli ezen a 18 szakaszon megy idén, jövőre meg mondjuk, csak a fele egyezik 100%-ig, a többi egy picit más. Nem sokban, egy picit. Ilyen van,nem? Mert az a baj, hogy nálunk nincs lehetőség. Van lényegében 2 szakasz, amin lehet fel-le menni és kész. Nevezzük 4-nek akkor. Ennyi egy ország és ebből van 6. Ha lenne 10 különböző szakasz és 8 ország, nem lenne ilyen uncsi, de folyamatosan ősszel és tavasszal (mivel rövid bajnoki lehetne ha országosat játszunk) 2-2 alkalommal lemenni ugyan azon 4 szakaszon az szerintem rohadt unalmas. Mint versenyző mondom ezt és,mint szervező ezt szeretném megelőzni és színesebbé tenni.
Molnár Dániel #99

aaattihun
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2017.10.02. 20:52
Teljes név: Misik Attila

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: aaattihun » 2017.11.04. 17:34

Továbbra is kiállok a véleményem mellett: attól, hogy unalmasak (már) a szakaszok, még izgalmas a verseny, legfeljebb tizedekben mérhető a különbség, nem pedig másodpercekben, és kockázatgenerálásnak, nem pedig esélyegyenlőségnek tartom a szervizek közötti felületváltoztatásokat.
Mindettől függetlenül neked is igazad van, értelek, és megértelek. Természetesen, nem ragaszkodom az én verziómhoz, hiszen a többség akarata - itt is - felülírja az egyénét. Lesz, ahogy lennie kell! :)

üdv

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 7471
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: danikosz » 2017.11.05. 13:46

Én most 2 opciót látok:

A: Eltoljuk 1 héttel a futamokat és tovább vesézzük ezt, hogy megszülessen egy jó ötlet. A karácsonyi hétnél a korábbiakhoz hasonlóan, nem 7 hanem több nap állna rendelkezésre.

B: A setupolás mindenképp engedett lesz és ahogy nézem szinte mindenki a vegyes szakaszok felé hajlik, illetve aki nem, az pedig elfogadja és jó neki. Maradna az a megoldás amit fentebb írtam, annyi változással, hogy maradunk országon belül. Lesz setup, lesznek változatos körülmények.
4: http://kepkezelo.com/images/qt7t664eqavbx2qlh0fi.jpg
5: http://kepkezelo.com/images/xoxg2o9l811ip85cmi40.jpg
6: http://kepkezelo.com/images/evdt2g1ab4r0yq2qrt8n.jpg
7: http://kepkezelo.com/images/oghqz6t1zzncgzvh9m2y.jpg
8: http://kepkezelo.com/images/f5w6xw6uz012cee69hw8.jpg

Vagyis a 4. futamot ha nézzük:
3 svéd
szerviz
3 német
szerviz
3 német
szerviz
3 finn
Molnár Dániel #99

aaattihun
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2017.10.02. 20:52
Teljes név: Misik Attila

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: aaattihun » 2017.11.05. 17:46

Lehet félreérthető voltam, vagy nem eléggé konkrét. A "B" opció lett volna az én javaslatom is, teljes mellszélességgel támogatom.

Avatar
danikosz
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 7471
Csatlakozott: 2009.07.25. 13:49
Teljes név: Molnár Dániel
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: danikosz » 2017.11.05. 17:52

Ami még eszembe jutott

C: Jelenlegi szakaszok meg minden marad. Már nem tudom ki írta és lusta vagyok vissza keresni :D , de mivel az alt+f4 elkerülhetetlen, marad a jelenlegi full random szakasz és minden szakasz után lesz szerviz és setup lehetőség.
Molnár Dániel #99

Met
VSR Szervertag 2017
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2016.03.12. 16:53
Teljes név: Bíró László

Re: Társalgó

HozzászólásSzerző: Met » 2017.11.05. 20:14

Szerintem maradjon minden így csak minden szakasz után legyen setup+garázs.
Az Alt+F4 miatt igazából nem nagyon számít szerintem...
Alt+F4=Cheat


Vissza: “DiRT Rally: VSR DiRT Rally Challenge”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég