1 – NEVEZÉS

1.1 – Első lépésben a nevező versenyzőnek létre kell hoznia egy fiókot az XtremeScoring weboldalán [TUTORIAL]

1.2 – Második lépésben a versenyzőnek ki kell töltenie a nevezési űrlapot, majd utána a VSR Discord szerverén a #f3-jelentkezés szobába beírni, hogy „!f3 – iRacingID” (foglalt számokat az #f3-jelentkezés szobában lehet majd megtekinteni)

[FONTOS: 1.1-es és 1.2-es pontban ugyanazt az email címet adjátok meg regisztrációkor!]

1.3 – Bajnokság nevezési díja 5000 forint, amelynek befizetése után a VSR-nek nem áll módjában visszatéríteni, ha a befizető versenyző legalább 1 fordulón részt vett. Abban az esetben, ha a nevezési díjat befizető versenyző 1 fordulón sem vett részt, akkor a VSR kérésre visszatéríti a nevezési összeget.

1.4 – A megerősítő email megérkezésének másnapján legkésőbb be kell fizetni a bajnokság nevezési díját

1.5 – Nevezési díj befizetésének részletes leírását a nevezési form kitöltésére kapott megerősítői emailben kapja meg a nevezett versenyző

1.6 – Nevező versenyzőnek a kötelező minimum road license a D vagy ennél magasabb, hogy indulni tudjon a bajnokságban

1.7 – Nem megfelelő nevezés esetén automatikusan elutasításra kerül az adott versenyző nevezése

 

2 – BAJNOKSÁG- ÉS VERSENYSZERVER INFORMÁCIÓK

2.1 – Szabadedzés

2.1.1 – 180 perc

2.1.2 – 40% track usage

 

2.2 – Időmérő

2.2.1 – 15 perc

2.2.2 – Open qualifying

 

2.3 – Verseny

2.3.1 – 50 percnek megfelelő körszám

2.3.2 – Rajtsorrend az időmérőn elért eredmények szerint

2.3.3 – Állórajt

 

2.4 – Verseny szerver beállítások

2.4.1 – Fixed Setup

2.4.2 – 1 fast repair / verseny

2.4.3 – 17 incidens(x) után áthajtásos büntetés, majd 25x után diszkvalifikálás

2.4.4 – Dinamikus időjárás

 

2.5 – Bajnokság tudnivalók

2.5.1 – 7 forduló

2.5.2 – 7 futam

2.5.3 – Kötelező boxkiállás

2.5.4 – Kötelező kerékcsere

 

3 – FORDULÓK IDŐBEOSZTÁSA

3.1 – 17:00 – 20:00 Szabadedzés

3.2 – 20:00 – 20:15 Időmérő

3.3 – 20:15 – 21:05 Verseny

 

4 – NYEREMÉNYEK 

4.1 – Nyereményekre vonatkozó szabályzat

4.1.1 – Nyereményt nem nyerhet: profi-, amatőr-, hobbi-, illetve volt autóversenyző.

4.1.2 – Egy versenyző nem nyerheti meg többször ugyan azt a nyereményt! Ha már nyereményt nyerő versenyző nyerné meg újra, akkor abban az esetben újrasorsolást jelent

4.1.3 – Versenyző csak akkor jogosult a nyereményre, ha a bajnokság fordulóinak 70%-án elindult és ezen felül eleget tett az 5.1.1-es szabálypontnak legalább egy versenyen az adott fordulókon. Ha nem teljesül a feltétel, akkor újrasorsolással kerül kiosztásra a nyeremény

 

4.2 – Apex Racing Academy előfizetések

4.2.1 – 1 hónapos Apex Racing Academy Silver a fordulók 70%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

4.2.2 – 1 hónapos Apex Racing Academy Silver a fordulók 70%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

 

4.3 – iRacing credit code

4.3.1 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a fordulók 70%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

4.3.2 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a fordulók 70%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

 

4.4 – Samsung Odyssey Monitor (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)

4.4.1 – Samsung Odyssey G3 S27AG300NU Monitor a bajnokság fordulóinak 70%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

 

4.5 – Trófeák

4.5.1 – Trófea a bajnokság 1., 2., 3. helyezettjének

4.5.2 – 3000 forinton belüli postaköltséget a VSR állja, viszont az ezen felüli többletköltséget a versenyzőnek kell kifizetnie

 

4.6 – Nyeremények kiosztása

4.6.1 – 1.3-as szabály miatt, a bajnokság nyereményei a bajnokság zárófordulóját követő hét kezdetétől kerülnek leghamarabb kiosztásra

 

5 – PONTOK

5.1 – Pontokra való jogosultság

5.1.1 – A futam távjának 75%-át teljesítenie kell a versenyzőnek, hogy a pontszerzésre jogosult legyen a futamon

 

5.2 – Büntetőpontok

5.2.1 – Büntetőpontok a szerzett bajnoki pontokból kerülnek levonásra

 

5.3 – Bajnokság fordulóinak pontozása

5.3.1 – Időmérő pontozása

P1 3 pont
P2 2 pont
P3 1 pont

5.3.2 –  Futamok pontozása

P1 40 pont P10 10 pont
P2 34 pont P11 8 pont
P3 29 pont P12 7 pont
P4 25 pont P13 6 pont
P5 21 pont P14 5 pont
P6 18 pont P15 4 pont
P7 16 pont P16 3 pont
P8 14 pont P17 2 pont
P9 12 pont P18 1 pont

5.4 – Eredmények kihirdetése

5.4.1 – Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra

 

6 – BÜNTETÉSEK

6.1 – Óvások

6.1.1 – Versenybíróság az adott fordulón történt baleseteket a forduló után vizsgálja, amelyek a versenyzők által kerülnek beküldésre az óvási form-on keresztül

6.1.2 – Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő nap 23:59-ig, az ezután küldött óvások nem kerülnek kivizsgálásra

6.1.3 – Csak az adott balesetben érintett versenyzők óvhatnak, külső fél nem

6.1.4 – Az óvás(ok) eredménye(i) legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra

6.1.5 – A versenybíróság által hozott döntések nem fellebbezhetőek

 

6.2 – Büntetési rendszer

6.2.1 – A baleseteket 1-es, 2-es, 3-as szinten vagy bizonyos esetekben a versenybíróság által megítélt időbüntetés alapján kerülnek elbírálásra

6.2.2 – Kisebb kontakt, kisebb szabálytalanság (például: versenyző feltartása időmérőn) 1-es szintű elbírálásba tartozik

6.2.3 – Véletlen okozott nagyobb kontakt, vagy másokra veszélyes vezetés 2-es szintű elbírálásba tartozik

6.2.4 – Nagyobb baleset okozása közveszélyes vezetés miatt (például: tömegbaleset okozása vagy veszélyes visszatérés pályára) 3-as szintű elbírálásba tartozik

6.2.5 – 1-es szintű büntetés esetében a 1 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.6 – 2-es szintű büntetés esetében a 2 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.7 – 3-as szintű büntetés esetében a 3 licensz pont és 10 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.8 – Szezon végén meglévő minden 4. licensz pont után 20 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.9 – Büntetőpontok a versenyző szerzett pontszámaiból kerülnek levonásra

6.2.10 – Ha egy versenyző 0 incidenssel zárja az adott futamot (és van licensz pontja), akkor levonásra kerül 2 licensz pont a meglévő licensz pontszámából

 

6.3 – Boxutcából való rajtolás

6.3.1 – Ha a versenyzőnek 3 vagy annál több licensz pontja van, akkor kötelezően a boxutcából kell rajtolnia a következő futamon

6.3.2 – Boxutcából való rajtolás 3 ponttal csökkenti a meglévő licensz pontszámát a versenyzőnek

6.3.3 – Box-ból való rajtolást kötelező a soron következő futamon megcsinálni! Ha egy versenyzőnek 6 licensz pontja van, akkor kötelező mind az 1. és a 2. futamon a box-ból rajtolnia

6.3.4 – Ha a versenyző nem tölti le a box-ból való rajtolásos büntetését a soron következő futamon, akkor 3-as szintű büntetésben lesz részesítve. (például: Ha egy versenyzőnek 3 licensz pontja van, de csak a 2. futamon rajtol a box-ból az 1. futam helyett. Ezzel akadályozva a büntetéssel való taktikázást)

6.3.5 – Ha egy versenyzőnek az adott fordulón kötelező minimum egyszer a box-ból rajtolnia, de ezt egyik futamon se tette meg, akkor a következő fordulóról kizárásban részesül. Ebben az esetben nem kerül levonásra 3 licensz pont a meglévő licensz pontszámból. Ha egy versenyzőnek mind a 2 futamon a box-ból kell rajtolnia, de csak az egyik futamon tette ezt meg, akkor a következő fordulóról nem kerül eltiltásra, viszont büntetésben részesül a 6.3.4-es pont szerint

6.3.6 – Ha egy versenyzőnek az utolsó fordulón a box-ból kellene rajtolnia, de ezt az egyik futamon sem teszi meg, akkor az utolsó fordulóról kizárásban részesül. Továbbá nem kerül levonásra a 3 licensz pont a meglévő licensz pontszámából

6.3.7 – A boxutcából való rajtolásos büntetését letöltő versenyző NEM vehet részt az időmérő edzésen. Ha a versenyző mégis részt vesz az időmérő edzésen, miközben a futamon letölti a büntetését, akkor levonásra kerül a 3 licensz pont, viszont ezen felül 2-es szintű büntetésben fog részesülni

 

6.4 – Szándékos baleset okozása

6.4.1 – Szándékos baleset okozása a futamon(/okon) végleges kitiltást von maga után a bajnokságból

6.4.2 – Szándékos baleset okozása a futam végén (kockás zászló utáni levezető körön) a következő futamról való eltiltást von maga után, ezen felül 2-es szintű büntetésben lesz részesítve a versenyző. Csapattárssal való ütközés is beletartozik

 

6.5 – Versenybíróság

6.5.1 – A versenybíróság szúrópróba-szerűen ellenőrizheti a fordulókon történt eseményeket az óvások beérkezésének ellenére is, ezáltal további büntetéseket oszthat ki a versenyzőknek

 

6.6 – Versenyzőkre vonatkozó további szabályok

6.6.1 – iRacing Voice Chat

6.6.1.1 – A voice chat nem megfelelő használata büntetést, illetve bajnokságból való kizárást is eredményezhet

6.6.2 – Versenyen való részvétel

6.6.2.1 – Az adott fordulót megelőző héten szombat éjfélig kötelező jeleznie a versenyzőnek a VSR Discord szerverén a #verseny-részvétel szobában, ha nem tud részt venni a soron következő fordulón! Ennek elmulasztása büntetést, többszöri elmulasztása bajnokságból való kizárást von maga után

 

6.6.3 – Sporting code

6.6.3.1 – Az iRacing sporting code dokumentumában leírtak elfogadottak azokra a dolgokra, amelyekre ez a dokumentum nem tért ki

6.6.3.2 – Balesetek esetén a netcode-ot csak extrém esetben vesszük figyelembe. Normál esetben, ha két autó ugyan nem ért össze, de a szerver mégis regisztrálta az ütközést, azt a versenybíróság normál ütközésnek tekinti

 

6.6.4 – Versenypályán való viselkedés

6.6.4.1 – A fordulók alatt TILOS visszaugrani a PIT-be. Minden esetben a versenyzőnek KÖTELEZŐ visszamenni a boxutcába, versenyek leintése után is

6.6.4.2 – Nem szándékosan történt baleset után, ha a versenyző NEM TUD visszamenni a boxutcába mások veszélyeztetése nélkül, akkor használható az időmérőn a visszaugrás, versenyen pedig a vontatás

6.6.4.3 – A 6.6.4-es szabálypontok elmulasztásának vagy megszegésének esetében a versenyzőnek 3-as szintű büntetés kerül jóváírásra

7 – SZERVEREK ELÉRÉSE

7.1 – Gyakorló szerverek

7.1.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – Virtual SimRacing -> Sessions

7.1.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions

 

7.2 – Versenyszerver

7.2.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – Virtual SimRacing -> Sessions

7.2.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions

 

8 – NAPTÁR

  • január 16. – 🇧🇪 Spa-Franchochamps (Grand Prix Pits)
  • január 23. – 🇭🇺 Hungaroring (Grand Prix)
  • január 30. – 🇯🇵 Suzuka (Grand Prix)
  • február 6. – 🇦🇹 Red Bull Ring (Grand Prix)
  • február 13. – 🇧🇷 Interlagos (Grand Prix)
  • február 20. – 🇺🇸 COTA (Grand Prix)
  • február 27. – 🇮🇹 IMOLA (Grand Prix)

 

9 – FESTÉSEK

9.1 – Minden festés, amely beküldésre kerül a VSR számára, hogy megjelenjen a közvetítésben, annak meg kell felelnie a VSR által kiszabott szabályoknak

9.2 – Festésre vonatkozó szabályok: ”Versenyzők nem használhatnak szponzori logókat az autójuk festésén, kivéve, ha; 1. Azok elérhetőek az iRacing Paint Shop-jában vagy 2. Írásos engedélyt kaptak az adott cégtől. A festéseken TILOS megjeleníteni politikai, rasszista, szexista és többi más ilyen tartalmat

9.3 – Minden festés, amely nem felel meg a 10.2-es pontnak el kell távolítani a VSR-ből. Az adott versenyző ebben az esetben kérhet felülvizsgálást

9.4 – Abban az esetben, ha a versenyző nem küld be festést/a szabályoknak nem megfelelő festést küld be, akkor a közvetítésben az iRacing alapfestése fog megjelenni

9.5 – Festéseket az XtremeScoring weboldalán kell beküldeni [TUTORIAL]

9.6 – A beküldött festéseken kötelező helyet hagyni/ráhelyezni a bajnokság kötelezően megjelenítendő szponzori logóit, amelyeket a VSR Discord szerverén a #festések szobában lehet megtalálni

9.7 – Azon festések, amelyek a forduló kezdete előtti 96 órában kerültek beküldésre, lehet nem fognak bekerülni a soron következő forduló közvetítésébe

 

10 – STREAMELÉS

10.1 – Streamelés közben NEM kötelező, de megköszönjük, ha megjeleníted a támogatói bannerünket, amely a VSR Discord szerverén a #f3-hasznos-linkek szobában található meg