1 – NEVEZÉS
1.1 – Első lépésben a nevező versenyzőnek létre kell hoznia egy fiókot az XtremeScoring weboldalán [TUTORIAL]
1.2 – Második lépésben a versenyzőnek ki kell töltenie a nevezési űrlapot, majd utána a VSR Discord szerverén a #gt4-jelentkezés szobába beírni, hogy „!gt4 – iRacingID” (foglalt számokat az #gt4-jelentkezés szobában lehet majd megtekinteni)
[FONTOS: 1.1-es és 1.2-es pontban ugyanazt az email címet adjátok meg regisztrációkor!]
1.3 – Bajnokság nevezési díja 2990 forint, amelynek befizetése után a VSR-nek nem áll módjában visszatéríteni
1.4 – Megerősítő email megérkezésének másnapján legkésőbb be kell fizetni a bajnokság nevezési díját
1.5 – Nevezési díj befizetésének részletes leírását a nevezési form kitöltésére kapott megerősítői emailben kapja meg a nevezett versenyző
1.6 – Nevező versenyzőnek a kötelező minimum road license a D vagy ennél magasabb, hogy indulni tudjon a bajnokságban
1.7 – Nem megfelelő nevezés esetén automatikusan elutasításra kerül az adott versenyző nevezése
2 – BAJNOKSÁG- ÉS VERSENYSZERVER INFORMÁCIÓK
2.1 – Szabadedzés
2.1.1 – 120 perc
2.1.2 – 40% track usage
2.2 – Időmérő
2.2.1 – 20 perc
2.2.2 – Open qualifying
2.3 – 1. verseny
2.3.1 – 30 perc
2.3.2 – Rajtsorrend az időmérőn elért eredmények szerint
2.3.3 – Gördülő rajt
2.3.4 – GRID idő: 5 perc
2.4 – Warm-Up
2.4.1 – 10 perc
2.5 – 2. verseny
2.5.1 – 25 perc
2.5.2 – Rajtsorrend az 1. futamon elért első 14 hely fordított sorrendben
2.5.3 – Gördülő rajt
2.5.4 – GRID idő: 3 perc
2.6 – Verseny szerver beállítások
2.6.1 – Fixed Setup
2.6.2 – 1 fast repair / verseny
2.6.3 – 17 incidens(x) után áthajtásos büntetés, majd 25x után diszkvalifikálás
2.6.4 – Dinamikus időjárás
2.7 – Bajnokság tudnivalók
2.7.1 – 5 forduló
2.7.2 – 10 futam
2.7.3 – Kategória: GT4
2.7.2 – BOP: iRacing által biztosított
3 – FORDULÓK IDŐBEOSZTÁSA
3.1 – 17:30 – 19:30 – Szabadedzés
3.2 – 19:30 – 19:50 – Időmérő
3.3 – 19:50 – 20:20 – 1. verseny
3.4 – 20:20 – 20:30 – Warm-Up
3.5 – 20:30 – 20:55 – 2. verseny
4 – NYEREMÉNYEK
4.1 – Nyereményekre vonatkozó szabályzat
4.1.1 – Egy versenyző nem nyerheti meg többször ugyanazt a nyereményt! Ha már az adott nyereményt nyerő versenyző nyerné meg ugyanazt a nyereményt, akkor abban az esetben az utána következő versenyző jogosult a nyereményre, ha minden feltétel teljesül, ami elő van írva
4.1.2 – Versenyző csak akkor jogosult a nyereményre, ha a bajnokság fordulóinak 80%-án elindult. Ha nem teljesül a feltétel, akkor abban az esetben az utána következő versenyző jogosult a nyereményre, ha minden feltétel teljesül, ami elő van írva
4.2 – Samsung Odyssey Monitor (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)
4.2.1 – Samsung Odyssey S25BG400EUXEN Monitor a bajnokság győztesének
4.3 – Samsung SSD (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)
4.3.1 – Samsung 990 PRO 1TB M.2 NVMe SSD a bajnokság második helyezettjének
4.3.2 – Samsung T7 1TB USB 3.2 SSD a bajnokság harmadik helyezettjének
4.4 – iRacing credit code
4.4.1 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a bajnokság 4. helyezettjének
4.4.2 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a a bajnokság 5. helyezettjének
4.5 – Trófeák
4.5.1 – Trófea a bajnokság 1., 2., 3. helyezettjének
4.5.2 – 3000 forinton belüli postaköltséget a VSR állja, viszont az ezen felüli többletköltséget a versenyzőnek kell
kifizetnie
4.6 – Nyeremények kiosztása
4.6.1 – A bajnokság nyereményei az éves díjátadó találkozón kerülnek kiosztásra
5 – PONTOK
5.1 – Pontokra való jogosultság
5.1.1 – A futam távjának 75%-át teljesítenie kell a versenyzőnek, hogy a pontszerzésre jogosult legyen a futamon
5.2 – Büntetőpontok
5.2.1 – Büntetőpontok a szerzett bajnoki pontokból kerülnek levonásra
5.3 – Bajnokság fordulóinak pontozása
5.3.1 – Időmérő pontozása
P1 | 5 pont |
P2 | 4 pont |
P3 | 3 pont |
P4 | 2 pont |
P5 | 1 pont |
5.3.2 – Futamok pontozása
P1 | 48 pont | P16 | 15 pont |
P2 | 41 pont | P17 | 14 pont |
P3 | 38 pont | P18 | 13 pont |
P4 | 35 pont | P19 | 12 pont |
P5 | 32 pont | P20 | 11 pont |
P6 | 30 pont | P21 | 10 pont |
P7 | 28 pont | P22 | 9 pont |
P8 | 26 pont | P23 | 8 pont |
P9 | 24 pont | P24 | 7 pont |
P10 | 22 pont | P25 | 6 pont |
P11 | 20 pont | P26 | 5 pont |
P12 | 19 pont | P27 | 4 pont |
P13 | 18 pont | P28 | 3 pont |
P14 | 17 pont | P29 | 2 pont |
P15 | 16 pont | P30 | 1 pont |
5.4 – Eredmények kihirdetése
5.4.1 – Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra
6 – BÜNTETÉSEK
6.1 – Óvások
6.1.2 – Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő nap 23:59-ig, az ezután küldött óvások nem kerülnek kivizsgálásra
6.1.3 – Csak az adott balesetben érintett versenyzők óvhatnak. Kivételt jelent ezalól a boxutcába való visszajövetel elmulasztása, melynek elmaradását bármely versenyző bejelentheti a versenybíróság felé
6.1.4 – Az óvás(ok) eredménye(i) legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra
6.1.5 – A versenybíróság által hozott döntések az ítélet kihirdetése utáni 24 órán belül fellebbezhetőek. Ebben az esetben egy külső ítélőbíró fogja megvizsgálni az esetet, aki az eredeti ítélete meghozatalában nem vett részt. Ebben az esetben szükség van a vétkes fél saját replay fájljára amelyben láthatóak az ő inputjai [FORM]
6.2 – Büntetési rendszer
6.2.1 – A versenyzőket 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, 5-ös szinten vagy bizonyos esetekben a versenybíróság által megítélt figyelmeztetéssel, vagy időbüntetéssel sújthatja a versenybíróság
6.2.2 – Sportszerűtlen viselkedésért a versenybíróság oszthat figyelmeztetést, amely ismétlődő esetben hatványos büntetést eredményezhet (tehát a következő büntetésnél 1-es szintű büntetés helyett 2-es szintű büntetést kaphat az illető, és így tovább). Figyelmeztetést oszthat a versenybíróság a következő kihágásokért: füvön előzés, egyenesben rálegyezés, négy kerékkel a fehér vonalon kívül, cikázás az egyenesben, versenyző kisebb fokú megzavarása az időmérőn
6.2.3 – Kisebb kontakt, kisebb szabálytalanság (például: versenyző feltartása időmérőn, kevés pozícióvesztéssel járó ütközés, pályáról való leterelés, baleset nélküli veszélyes pályára visszatérés) 1-es szintű elbírálásba tartozik
6.2.4 – Nagyobb pozícióvesztéssel járó kontakt, vagy nagy mértékű sérülést elszenvedett, vezethetetlen autóval való közlekedés a pályán 2-es szintű elbírálásba tartozik
6.2.5 – Másokra veszélyes vezetés, nagyobb ütközés, nagy mennyiségű pozícióvesztéssel járó, esetlegesen a vétlen versenyző kiesését eredményező (vagy vontatást/towingálást igénylő) ütközés 3-as szintű elbírálásba tartozik
6.2.6 – Nagyobb baleset okozása közveszélyes vezetés miatt (például: tömegbaleset okozása, rajtbaleset okozása, balesetet okozó veszélyes visszatérés pályára, nagy mértékű sérülést elszenvedett, vezethetetlen autóval való baleset okozása) 4-es szintű elbírálásba tartozik
6.2.7 – Szándékos baleset okozása 5-ös szintű büntetést, és felfüggesztett eltiltást von maga után. Súlyos esetben a versenybíróság dönthet úgy, hogy eltiltja a versenyzőt
6.2.8 – 1-es szintű büntetés esetében 1 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.9 – 2-es szintű büntetés esetében 2 licensz pont és 10 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.10 – 3-as szintű büntetés esetében 3 licensz pont és 15 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.11 – 4-es szintű büntetés esetében 3 licensz pont és 25 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.12 – 5-ös szintű büntetés esetében 4 licensz pont és 35 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.13 – Szezon végén meglévő minden 4. licensz pont után 20 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.14 – Büntetőpontok a versenyző szerzett pontszámaiból kerülnek levonásra
6.2.15 – Ha egy versenyző 0 incidenssel (0x) zárja az adott futamot (és van licensz pontja), akkor levonásra kerül 2 licensz pont a meglévő licensz pontszámából
6.3 – Gördülő rajt (ha a bajnokság gördülő rajtos)
6.3.1 – A rajtnál a formációt tartani kell a rajtvonalig, ami azt jelenti, hogy a versenyzőnek a sorban előtte lévőt kell követnie a vonalig, addig nem kezdhet előzésbe. Amennyiben valaki a vonal előtt sort vált, például a külső sorból rögtön besorol belülre, vagy fordítva, az szabálytalan manővert hajt végre és ez 2-es szintű büntetést von maga után. Kivételt jelent a szabály alól ha az adott versenyző balesetet akar elkerülni.
6.3.2 – A felvezető kör végéig a mezőnynek fel kell zarkózni a pace car mögé. Miután ez megtörtént a versenyzőknek tartaniuk kell a formációt amilyen szorosan csak tudják (maximum 1 autó távolság) az esetleges rágyorsítások elkerülése végett. A mezőny hátsó részében csak azok az esetek lesznek szankcionálva, ha valaki indokolatlanul nagy helyet hagy az előtte haladóhoz képest (több mint 2 autó), illetve a ráfutásos balesetek (nagy lassítások/fékezések, és gyorsulások/gázadások). Cikázás a sávok között tilos! Ezeknek a megszegése 2-es szintű büntetéssel jár.
6.3.3 – A pole pozícióban lévő pilóta felelőssége a tempó diktálása miután a pace car elhagyja a pályát. Ez a sebesség 60 km/h (+/- 5 km/h) , amit az utolsó kanyar kijáratától a zöld zászló pillanatáig tartania kell. Ennek a megszegése 2-es szintű büntetéssel jár.
6.3.4 – Amennyiben az első sorból valaki a pace car kimenetele után, de még bőven a zöld zászló érkezése előtt padlógázzal elrajtol, az diszkvalifikációt kap a versenyről.
6.4 – Boxutcából való rajtolás
6.4.1 – Ha a versenyzőnek 3 vagy annál több licensz pontja van, akkor kötelezően a boxutcából kell rajtolnia a következő futamon
6.4.2 – Boxutcából való rajtolás 3 ponttal csökkenti a meglévő licensz pontszámát a versenyzőnek
6.4.3 – Boxból való rajtolást kötelező a soron következő futamon megcsinálni! Ha egy versenyzőnek 6 licensz pontja van, akkor kötelező mind az 1. és a 2. futamon a box-ból rajtolnia
6.4.4 – Ha a versenyző nem tölti le a boxból való rajtolásos büntetését a soron következő futamon, akkor 3-as szintű büntetésben lesz részesítve. (például: Ha egy versenyzőnek 3 licensz pontja van, de csak a 2. futamon rajtol a box-ból az 1. futam helyett. Ezzel akadályozva a büntetéssel való taktikázást)
6.4.5 – Ha egy versenyzőnek az adott fordulón kötelező minimum egyszer a box-ból rajtolnia, de ezt egyik futamon se tette meg, akkor a következő fordulóról kizárásban részesül. Ebben az esetben nem kerül levonásra 3 licensz pont a meglévő licensz pontszámból. Ha egy versenyzőnek mind a 2 futamon a boxból kell rajtolnia, de csak az egyik futamon tette ezt meg, akkor a következő fordulóról nem kerül eltiltásra, viszont büntetésben részesül a 6.3.4-es pont szerint
6.4.6 – Ha egy versenyzőnek az utolsó fordulón a boxból kellene rajtolnia, de ezt az egyik futamon sem teszi meg, akkor az utolsó fordulóról kizárásban részesül. Továbbá nem kerül levonásra a 3 licensz pont a meglévő licensz pontszámából
6.4.7 – A boxutcából való rajtolásos büntetését letöltő versenyző NEM vehet részt az időmérő edzésen. Ha a versenyző mégis részt vesz az időmérő edzésen, miközben a futamon letölti a büntetését, akkor levonásra kerül a 3 licensz pont, viszont ezen felül 2-es szintű büntetésben fog részesülni
6.5 – Szándékos baleset okozása
6.5.1 – Szándékos baleset okozása a futamon(/okon) végleges kitiltást vonhat maga után a bajnokságból
6.5.2 – Szándékos baleset okozása a futam végén (kockás zászló utáni levezető körön) a következő futamról való eltiltást vonhat maga után, ezen felül 2-es szintű büntetésben lesz részesítve a versenyző. Csapattárssal való ütközés is beletartozik
6.6 – Versenybíróság
6.6.1 – A versenybíróság ellenőrizni fogja minden fordulón az első körben történt eseteket és a verseny bármely szakaszában történt tömegbaleseteket az óvások beérkezésének ellenére is, ezáltal további büntetéseket oszthat ki a versenyzőknek. A versenybíróság az első körben történt baleseteket szigorúan fogja büntetni
6.6.2 – A versenybíróság kötelezettsége leírni a büntetések indoklását
6.7 – Versenyzőkre vonatkozó további szabályok
6.7.1 – iRacing Voice Chat
6.7.1.1 – A voice chat nem megfelelő használata büntetést, illetve bajnokságból való kizárást is eredményezhet
6.7.2 – Versenyen való részvétel
6.7.2.1 – Az adott fordulót megelőző héten vasárnap éjfélig kötelező jeleznie a versenyzőnek a VSR Discord szerverén a #gt4-verseny-részvétel szobában, ha nem tud részt venni a soron következő fordulón! Ennek elmulasztása büntetést, többszöri elmulasztása bajnokságból való kizárást von maga után
6.7.3 – Sporting code
6.7.3.1 – Az iRacing sporting code dokumentumában leírtak elfogadottak azokra a dolgokra, amelyekre ez a
dokumentum nem tért ki. A dokumentumban kék-sárga zászló van, viszont, az a bajnokság fordulóin kék zászlónak
minősül és az arra vonatkozó szabályokat kötelező betartania a nevezett versenyzőknek
6.7.3.2 – Balesetek esetén a netcode-ot csak extrém esetben vesszük figyelembe. Normál esetben, ha két autó
ugyan nem ért össze, de a szerver mégis regisztrálta az ütközést, azt a versenybíróság normál ütközésnek tekinti
6.7.3.3 – Sárga zászlónál, vagy balesetnél a hátulról jövő autónak lassítani kell. Amennyiben nem lassít, és emiatt újabb baleset keletkezik, 3-as szintű büntetésben részesül a lassítást elmulasztó versenyző, amennyiben újabb tömegbaleset keletkezik 4-es szintű büntetésben részesül.
6.7.4 – Versenypályán való viselkedés
6.7.4.1 – A fordulók alatt TILOS visszaugrani a PIT-be. Minden esetben a versenyzőnek KÖTELEZŐ visszamenni a boxutcába, versenyek leintése után is
6.7.4.2 – Nem szándékosan történt baleset után, ha a versenyző NEM TUD visszamenni a boxutcába mások veszélyeztetése nélkül, akkor használható az időmérőn a visszaugrás, versenyen pedig a vontatás (amennyiben a versenyző az utolsó körben sérült autóval ér célba, engedélyezett a boxba való visszaugrás a célvonal után).
6.7.4.3 – A 6.6.4-es szabálypontok elmulasztásának vagy megszegésének esetében a versenyzőnek 1-es szintű büntetés kerül jóváírásra
7 – SZERVEREK ELÉRÉSE
7.1 – Gyakorló szerverek
7.1.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – GT4 -> Sessions
7.1.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions
7.2 – Versenyszerver
7.2.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – GT4 -> Sessions
7.2.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions
8 – NAPTÁR
- november 6. – 🇮🇹 IMOLA (Grand Prix)
- november 13. – 🇺🇸 ROAD ATLANTA (Full Course)
- november 20. – 🇬🇧 DONINGTON (Grand Prix)
- november 27. – 🇺🇸 COTA (International)
- december 4. – 🇩🇪 NÜRBURGRING (Grand Prix)
9 – AUTÓ VÁLASZTÁSI SZABÁLYOK
9.1 – A jelentkezés része a bajnokságban használt autó típus kiválasztása
9.2 – Bajnokság közben autó váltásra nincs lehetőség! Ez alól csak vis major esetben teszünk kivételt, ennek pontos szabályait ott, és akkor határozza meg a szervezőség
9.3 – GT4 géposztályban lehet autókat választani a következő lehetőségekből:
9.3.1 – Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
9.3.2 – BMW M4 GT4
9.3.3 – McLaren 570S GT4
9.3.4 – Aston Martin Vantage GT4
9.3.5 – Mercedes-AMG GT4
10 – FESTÉSEK
10.1 – Minden festés, amely beküldésre kerül a VSR számára, hogy megjelenjen a közvetítésben, annak meg kell
felelnie a VSR által kiszabott szabályoknak
10.2 – Festésre vonatkozó szabályok: ”Versenyzők nem használhatnak szponzori logókat az autójuk festésén, kivéve,
ha; 1. Azok elérhetőek az iRacing Paint Shop-jában vagy 2. Írásos engedélyt kaptak az adott cégtől. A festéseken
TILOS megjeleníteni politikai, rasszista, szexista és többi más ilyen tartalmat
10.3 – Minden festés, amely nem felel meg a 10.2-es pontnak el kell távolítani a VSR-ből. Az adott versenyző ebben
az esetben kérhet felülvizsgálást
10.4 – Abban az esetben, ha a versenyző nem küld be festést/a szabályoknak nem megfelelő festést küld be, akkor
a közvetítésben az iRacing alapfestése fog megjelenni
10.5 – Festéseket az XtremeScoring weboldalán kell beküldeni [TUTORIAL]
10.6 – A beküldött festéseken kötelező helyet hagyni/ráhelyezni a bajnokság kötelezően megjelenítendő szponzori logóit, amelyeket a VSR Discord szerverén az #gt4-hasznos-linkek szobában lehet megtalálni
10.7 – Azon festések, amelyek a forduló kezdete előtti 96 órában kerültek beküldésre, lehet nem fognak bekerülni a
soron következő forduló közvetítésébe
11 – STREAMELÉS
11.1 – Azoknak a versenyzőknek, akik streamlik a bajnokság fordulóit, kötelező lefrissíteniük a bajnokságban használt festéseket. Ennek elmulasztása büntetést vonhat maga után [TUTORIAL]
Kiadva: 2023. 10. 27.