1 – NEVEZÉS
1.1 – Első lépésben a nevező versenyzőnek létre kell hoznia egy fiókot az XtremeScoring weboldalán [TUTORIAL]
1.2 – Második lépésben a versenyzőnek ki kell töltenie a nevezési űrlapot, majd utána a VSR Discord szerverén a #gt4-jelentkezés szobába beírni, hogy „!gt4 – iRacingID” (foglalt számokat az #gt4-jelentkezés szobában lehet majd megtekinteni)
[FONTOS: 1.1-es és 1.2-es pontban ugyanazt az email címet adjátok meg regisztrációkor!]
1.3 – Bajnokság nevezési díja 2990 forint, amelynek befizetése után a VSR-nek nem áll módjában visszatéríteni
1.4 – Megerősítő email megérkezésének másnapján legkésőbb be kell fizetni a bajnokság nevezési díját
1.5 – Nevezési díj befizetésének részletes leírását a nevezési form kitöltésére kapott megerősítői emailben kapja meg a nevezett versenyző
1.6 – Nevező versenyzőnek a kötelező minimum ovál license a D vagy ennél magasabb, hogy indulni tudjon a bajnokságban
1.7 – Nem megfelelő nevezés esetén automatikusan elutasításra kerül az adott versenyző nevezése
2 – BAJNOKSÁG- ÉS VERSENYSZERVER INFORMÁCIÓK
2.1 – Szabadedzés
2.1.1 – 120 perc
2.1.2 – 40% track usage
2.2 – Időmérő
2.2.1 – 20 perc
2.2.2 – Open qualifying
2.3 – 1. verseny
2.3.1 – 30 perc
2.3.2 – Rajtsorrend az időmérőn elért eredmények szerint
2.3.3 – Állórajt
2.3.4 – GRID idő: 5 perc
2.4 – Warm-Up
2.4.1 – 10 perc
2.5 – 2. verseny
2.5.1 – 25 perc
2.5.2 – Rajtsorrend az 1. futamon elért első 14 hely fordított sorrendben
2.5.3 – Állórajt
2.5.4 – GRID idő: 3 perc
2.6 – Verseny szerver beállítások
2.6.1 – Fixed Setup
2.6.2 – 1 fast repair / verseny
2.6.3 – 17 incidens(x) után áthajtásos büntetés, majd 25x után diszkvalifikálás
2.6.4 – Dinamikus időjárás
2.7 – Bajnokság tudnivalók
2.7.1 – 6 forduló
2.7.2 – 12 futam
2.7.3 – Kategória: GT4
2.7.2 – BOP: iRacing által biztosított
3 – FORDULÓK IDŐBEOSZTÁSA
3.1 – 17:30 – 19:30 – Szabadedzés
3.2 – 19:30 – 19:50 – Időmérő
3.3 – 19:50 – 20:20 – 1. verseny
3.4 – 20:20 – 20:30 – Warm-Up
3.5 – 20:30 – 20:55 – 2. verseny
4 – NYEREMÉNYEK
4.1 – Nyereményekre vonatkozó szabályzat
4.1.1 – Egy versenyző nem nyerheti meg többször ugyanazt a nyereményt! Ha már az adott nyereményt nyerő versenyző nyerné meg ugyanazt a nyereményt, akkor abban az esetben az utána következő versenyző jogosult a nyereményre, ha minden feltétel teljesül, ami elő van írva
4.1.2 – Versenyző csak akkor jogosult a nyereményre, ha a bajnokság fordulóinak 80%-án elindult. Ha nem teljesül a feltétel, akkor abban az esetben az utána következő versenyző jogosult a nyereményre, ha minden feltétel teljesül, ami elő van írva
4.2 – Samsung Odyssey Monitor (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)
4.2.1 – Samsung Odyssey S25BG400EUXEN Monitor a bajnokság győztesének
4.3 – Samsung SSD (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)
4.3.1 – Samsung 990 PRO 1TB M.2 NVMe SSD a bajnokság második helyezettjének
4.3.2 – Samsung T7 1TB USB 3.2 SSD a bajnokság harmadik helyezettjének
4.4 – iRacing credit code
4.4.1 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a bajnokság 4. helyezettjének
4.4.2 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a a bajnokság 5. helyezettjének
4.5 – Trófeák
4.5.1 – Trófea a bajnokság 1., 2., 3. helyezettjének
4.5.2 – 3000 forinton belüli postaköltséget a VSR állja, viszont az ezen felüli többletköltséget a versenyzőnek kell
kifizetnie
4.6 – Nyeremények kiosztása
4.6.1 – A bajnokság nyereményei az éves díjátadó találkozón kerülnek kiosztásra
5 – PONTOK
5.1 – Pontokra való jogosultság
5.1.1 – A futam távjának 75%-át teljesítenie kell a versenyzőnek, hogy a pontszerzésre jogosult legyen a futamon
5.2 – Büntetőpontok
5.2.1 – Büntetőpontok a szerzett bajnoki pontokból kerülnek levonásra
5.3 – Bajnokság fordulóinak pontozása
5.3.1 – Időmérő pontozása
P1 | 5 pont |
P2 | 4 pont |
P3 | 3 pont |
P4 | 2 pont |
P5 | 1 pont |
5.3.2 – Futamok pontozása
P1 | 48 pont | P16 | 15 pont |
P2 | 41 pont | P17 | 14 pont |
P3 | 38 pont | P18 | 13 pont |
P4 | 35 pont | P19 | 12 pont |
P5 | 32 pont | P20 | 11 pont |
P6 | 30 pont | P21 | 10 pont |
P7 | 28 pont | P22 | 9 pont |
P8 | 26 pont | P23 | 8 pont |
P9 | 24 pont | P24 | 7 pont |
P10 | 22 pont | P25 | 6 pont |
P11 | 20 pont | P26 | 5 pont |
P12 | 19 pont | P27 | 4 pont |
P13 | 18 pont | P28 | 3 pont |
P14 | 17 pont | P29 | 2 pont |
P15 | 16 pont | P30 | 1 pont |
5.4 – Eredmények kihirdetése
5.4.1 – Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra
6 – BÜNTETÉSEK
6.1 – Óvások
6.1.2 – Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő nap 23:59-ig, az ezután küldött óvások nem kerülnek kivizsgálásra
6.1.3 – Csak az adott balesetben érintett versenyzők óvhatnak, külső fél nem
6.1.4 – Az óvás(ok) eredménye(i) legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra
6.1.5 – A versenybíróság által hozott döntések nem fellebbezhetőek
6.2 – Büntetési rendszer
6.2.1 – A baleseteket 1-es, 2-es, 3-as szinten vagy bizonyos esetekben a versenybíróság által megítélt időbüntetés alapján kerülnek elbírálásra.
6.2.2 – Sportszerűtlen viselkedésért a versenybíróság oszthat figyelmeztetést, amely ismétlődő esetben hatványos büntetést eredményezhet (pl. füvön előzés, négy kerékkel a fehér vonalon kívül, cikázás az egyenesben).
6.2.3 – Kisebb kontakt, kisebb szabálytalanság (például: versenyző feltartása időmérőn, kevés pozícióvesztéssel járó ütközés) 1-es szintű elbírálásba tartozik
6.2.4 – Nagyobb – de nem szándékos – kontakt, vagy másokra veszélyes vezetés, nagy mennyiségű pozícióvesztéssel járó, esetlegesen a vétlen versenyző kiesését eredményező ütközés 2-es szintű elbírálásba tartozik
6.2.5 – Nagyobb baleset okozása közveszélyes vezetés miatt (például: tömegbaleset okozása vagy veszélyes visszatérés pályára) 3-as szintű elbírálásba tartozik
6.2.6 – Szándékos baleset okozása 3-as szintű büntetést, és felfüggesztett eltiltást von maga után. Súlyos esetben a versenybíróság dönthet úgy, hogy eltiltja a versenyzőt.
6.2.7 – 1-es szintű büntetés esetében a 1 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.8 – 2-es szintű büntetés esetében a 2 licensz pont és 10 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.9 – 3-as szintű büntetés esetében a 3 licensz pont és 15 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.10 – Szezon végén meglévő minden 4. licensz pont után 20 büntetőpont kerül jóváírásra
6.2.11 – Büntetőpontok a versenyző szerzett pontszámaiból kerülnek levonásra
6.2.12 – Ha egy versenyző 0 incidenssel (0x) zárja az adott futamot (és van licensz pontja), akkor levonásra kerül 2 licensz pont a meglévő licensz pontszámából
6.3 – Boxutcából való rajtolás
6.3.1 – Ha a versenyzőnek 3 vagy annál több licensz pontja van, akkor kötelezően a boxutcából kell rajtolnia a következő futamon
6.3.2 – Boxutcából való rajtolás 3 ponttal csökkenti a meglévő licensz pontszámát a versenyzőnek
6.3.3 – Boxból való rajtolást kötelező a soron következő futamon megcsinálni! Ha egy versenyzőnek 6 licensz pontja van, akkor kötelező mind az 1. és a 2. futamon a box-ból rajtolnia
6.3.4 – Ha a versenyző nem tölti le a boxból való rajtolásos büntetését a soron következő futamon, akkor 3-as szintű büntetésben lesz részesítve. (például: Ha egy versenyzőnek 3 licensz pontja van, de csak a 2. futamon rajtol a box-ból az 1. futam helyett. Ezzel akadályozva a büntetéssel való taktikázást)
6.3.5 – Ha egy versenyzőnek az adott fordulón kötelező minimum egyszer a box-ból rajtolnia, de ezt egyik futamon se tette meg, akkor a következő fordulóról kizárásban részesül. Ebben az esetben nem kerül levonásra 3 licensz pont a meglévő licensz pontszámból. Ha egy versenyzőnek mind a 2 futamon a boxból kell rajtolnia, de csak az egyik futamon tette ezt meg, akkor a következő fordulóról nem kerül eltiltásra, viszont büntetésben részesül a 6.3.4-es pont szerint
6.3.6 – Ha egy versenyzőnek az utolsó fordulón a boxból kellene rajtolnia, de ezt az egyik futamon sem teszi meg, akkor az utolsó fordulóról kizárásban részesül. Továbbá nem kerül levonásra a 3 licensz pont a meglévő licensz pontszámából
6.3.7 – A boxutcából való rajtolásos büntetését letöltő versenyző NEM vehet részt az időmérő edzésen. Ha a versenyző mégis részt vesz az időmérő edzésen, miközben a futamon letölti a büntetését, akkor levonásra kerül a 3 licensz pont, viszont ezen felül 2-es szintű büntetésben fog részesülni
6.4 – Szándékos baleset okozása
6.4.1 – Szándékos baleset okozása a futamon(/okon) végleges kitiltást vonhat maga után a bajnokságból
6.4.2 – Szándékos baleset okozása a futam végén (kockás zászló utáni levezető körön) a következő futamról való eltiltást vonhat maga után, ezen felül 2-es szintű büntetésben lesz részesítve a versenyző. Csapattárssal való ütközés is beletartozik
6.5 – Versenybíróság
6.5.1 – A versenybíróság szúrópróba-szerűen ellenőrizheti a fordulókon történt eseményeket az óvások beérkezésének ellenére is, ezáltal további büntetéseket oszthat ki a versenyzőknek
6.6 – Versenyzőkre vonatkozó további szabályok
6.6.1 – iRacing Voice Chat
6.6.1.1 – A voice chat nem megfelelő használata büntetést, illetve bajnokságból való kizárást is eredményezhet
6.6.2 – Versenyen való részvétel
6.6.2.1 – Az adott fordulót megelőző héten vasárnap éjfélig kötelező jeleznie a versenyzőnek a VSR Discord szerverén a #gt4-verseny-részvétel szobában, ha nem tud részt venni a soron következő fordulón! Ennek elmulasztása büntetést, többszöri elmulasztása bajnokságból való kizárást von maga után
6.6.3 – Sporting code
6.6.3.1 – Az iRacing sporting code dokumentumában leírtak elfogadottak azokra a dolgokra, amelyekre ez a
dokumentum nem tért ki. A dokumentumban kék-sárga zászló van, viszont, az a bajnokság fordulóin kék zászlónak
minősül és az arra vonatkozó szabályokat kötelező betartania a nevezett versenyzőknek
6.6.3.2 – Balesetek esetén a netcode-ot csak extrém esetben vesszük figyelembe. Normál esetben, ha két autó
ugyan nem ért össze, de a szerver mégis regisztrálta az ütközést, azt a versenybíróság normál ütközésnek tekinti
6.6.4 – Versenypályán való viselkedés
6.6.4.1 – A fordulók alatt TILOS visszaugrani a PIT-be. Minden esetben a versenyzőnek KÖTELEZŐ visszamenni a boxutcába, versenyek leintése után is
6.6.4.2 – Nem szándékosan történt baleset után, ha a versenyző NEM TUD visszamenni a boxutcába mások veszélyeztetése nélkül, akkor használható az időmérőn a visszaugrás, versenyen pedig a vontatás (amennyiben a versenyző az utolsó körben sérült autóval ér célba, engedélyezett a boxba való visszaugrás a célvonal után).
6.6.4.3 – A 6.6.4-es szabálypontok elmulasztásának vagy megszegésének esetében a versenyzőnek 2-es szintű büntetés kerül jóváírásra
7 – SZERVEREK ELÉRÉSE
7.1 – Gyakorló szerverek
7.1.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – GT4 -> Sessions
7.1.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions
7.2 – Versenyszerver
7.2.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – GT4 -> Sessions
7.2.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions
8 – NAPTÁR
- november 6. – 🇮🇹 IMOLA (Grand Prix)
- november 13. – 🇺🇸 ROAD ATLANTA (Full Course)
- november 20. – 🇬🇧 DONINGTON (Grand Prix)
- november 27. – 🇺🇸 COTA (International)
- december 4. – 🇩🇪 NÜRBURGRING (Grand Prix)
9 – AUTÓ VÁLASZTÁSI SZABÁLYOK
9.1 – A jelentkezés része a bajnokságban használt autó típus kiválasztása
9.2 – Bajnokság közben autó váltásra nincs lehetőség! Ez alól csak vis major esetben teszünk kivételt, ennek pontos szabályait ott, és akkor határozza meg a szervezőség
9.3 – GT4 géposztályban lehet autókat választani a következő lehetőségekből:
9.3.1 – Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
9.3.2 – BMW M4 GT4
9.3.3 – McLaren 570S GT4
9.3.4 – Aston Martin Vantage GT4
9.3.5 – Mercedes-AMG GT4
10 – FESTÉSEK
10.1 – Minden festés, amely beküldésre kerül a VSR számára, hogy megjelenjen a közvetítésben, annak meg kell
felelnie a VSR által kiszabott szabályoknak
10.2 – Festésre vonatkozó szabályok: ”Versenyzők nem használhatnak szponzori logókat az autójuk festésén, kivéve,
ha; 1. Azok elérhetőek az iRacing Paint Shop-jában vagy 2. Írásos engedélyt kaptak az adott cégtől. A festéseken
TILOS megjeleníteni politikai, rasszista, szexista és többi más ilyen tartalmat
10.3 – Minden festés, amely nem felel meg a 10.2-es pontnak el kell távolítani a VSR-ből. Az adott versenyző ebben
az esetben kérhet felülvizsgálást
10.4 – Abban az esetben, ha a versenyző nem küld be festést/a szabályoknak nem megfelelő festést küld be, akkor
a közvetítésben az iRacing alapfestése fog megjelenni
10.5 – Festéseket az XtremeScoring weboldalán kell beküldeni [TUTORIAL]
10.6 – A beküldött festéseken kötelező helyet hagyni/ráhelyezni a bajnokság kötelezően megjelenítendő szponzori logóit, amelyeket a VSR Discord szerverén az #gt4-hasznos-linkek szobában lehet megtalálni
10.7 – Azon festések, amelyek a forduló kezdete előtti 96 órában kerültek beküldésre, lehet nem fognak bekerülni a
soron következő forduló közvetítésébe
11 – STREAMELÉS
11.1 – Azoknak a versenyzőknek, akik streamlik a bajnokság fordulóit, kötelező lefrissíteniük a bajnokságban használt festéseket. Ennek elmulasztása büntetést vonhat maga után [TUTORIAL]