1 – NEVEZÉS

1.1 – Első lépésben a nevező versenyzőnek létre kell hoznia egy fiókot az XtremeScoring weboldalán [TUTORIAL]

1.2 – Második lépésben a versenyzőnek ki kell töltenie a nevezési űrlapot, majd utána a VSR Discord szerverén a #nc-jelentkezés szobába beírni, hogy „!nc – iRacingID” (foglalt számokat az #nc-jelentkezés szobában lehet majd megtekinteni)

[FONTOS: 1.1-es és 1.2-es pontban ugyanazt az email címet adjátok meg regisztrációkor!]

1.3 – Bajnokság nevezési díja 3500 forint, amelynek befizetése után a VSR-nek nem áll módjában visszatéríteni

1.4 – A megerősítő email megérkezésének másnapján legkésőbb be kell fizetni a bajnokság nevezési díját

1.5 – Nevezési díj befizetésének részletes leírását a nevezési form kitöltésére kapott megerősítői emailben kapja meg a nevezett versenyző

1.6 – Nevező versenyzőnek a kötelező minimum ovál license a D vagy ennél magasabb, hogy indulni tudjon a bajnokságban

1.7 – Nem megfelelő nevezés esetén automatikusan elutasításra kerül az adott versenyző nevezése

 

2 – BAJNOKSÁG- ÉS VERSENYSZERVER INFORMÁCIÓK

2.1 – Szabadedzés

2.1.1 – 120 perc

2.1.2 – 40% track usage

 

2.2 – Időmérő

2.2.1 – 5 perc

2.2.2 – Closed Qualifying

 

2.3 – Verseny

2.3.1 – Előre meghatározott helyszínfüggő körszám

2.3.2 – Rajtsorrend az időmérőn elért eredmények szerint

2.3.3 – Gördülő rajt

 

2.4 – Verseny szerver beállítások

2.4.1 – Fixed Setup

2.4.2 – 1 fast repair / verseny

2.4.3 – 17 incidens(x) után áthajtásos büntetés, majd 25x után diszkvalifikálás

2.4.4 – Dinamikus időjárás

 

2.5 – Bajnokság tudnivalók

2.5.1 – 6 forduló

2.5.2 – 6 futam

2.5.3 – Autó: NASCAR Truck Chevrolet Silverado – 2008

 

3 – FORDULÓK IDŐBEOSZTÁSA

3.1 – 18:00 – 20:00 Szabadedzés

3.2 – 20:00 – 20:05 Időmérő

3.3 – 20:05 ~ 21:00 Verseny

 

4 – NYEREMÉNYEK 

4.1 – Nyereményekre vonatkozó szabályzat

4.1.1 – Nyereményt nem nyerhet: licenszel rendelkező, illetve volt autóversenyző

4.1.2 – Egy versenyző nem nyerhet egyszerre több nyereményt! Ha már nyereményt nyerő versenyző nyerne meg egy másik nyereményt, akkor abban az esetben az utána következő versenyző jogosult a nyereményre, ha minden feltétel teljesül, ami elő van írva

4.1.3 – Versenyző csak akkor jogosult a nyereményre, ha a bajnokság fordulóinak 80%-án elindult. Ha nem teljesül a feltétel, akkor abban az esetben az utána következő versenyző jogosult a nyereményre, ha minden feltétel teljesül, ami elő van írva

4.2 – Samsung Odyssey Monitor (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)

4.2.1 – Samsung Odyssey S25BG400EUXEN Monitor a bajnokság győztesének

4.3 – Samsung SSD (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)

4.3.1 – Samsung 990 PRO 1TB M.2 NVMe SSD a bajnokság második helyezettjének

4.3.2 – Samsung T7 1TB USB 3.2 SSD a bajnokság harmadik helyezettjének

4.4 – Network4+ előfizetés

4.4.1 – 3 hónapos Network4+ előfizetés a bajnokság 1.forduló győztesének

4.4.2 – 3 hónapos Network4+ előfizetés a bajnokság 2.forduló győztesének

4.4.3 – 3 hónapos Network4+ előfizetés a bajnokság 3.forduló győztesének

4.4.4 – 3 hónapos Network4+ előfizetés a bajnokság 4.forduló győztesének

4.4.5 – 3 hónapos Network4+ előfizetés a bajnokság 5.forduló győztesének

4.4.6 – 3 hónapos Network4+ előfizetés a bajnokság 6.forduló győztesének

4.5 – iRacing credit code

4.5.1 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a bajnokság 7. helyezettjének

4.5.2 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a bajnokság 13. helyezettjének

4.6 – Apex Racing Academy előfizetések

4.6.1 – 1 hónapos Apex Racing Academy Silver előfizetés a a bajnokság 10. helyezettjének

 4.7 – Trófeák

4.7.1 – Trófea a bajnokság 1., 2., 3. helyezettjének

4.7.2 – 3000 forinton belüli postaköltséget a VSR állja, viszont az ezen felüli többletköltséget a versenyzőnek kell kifizetnie

4.8 – Nyeremények kiosztása

4.8.1 – A bajnokság nyereményei az éves díjátadó találkozón kerülnek kiosztásra

 

5 – PONTOK

5.1 – Pontokra való jogosultság

5.1.1 – A futam elrajtoló pilóta jogosult a pontszerzésre függetlenül attól, hogy befejezi-e a versenyt.

 

5.2 – Büntetőpontok

5.2.1 – Büntetőpontok a szerzett bajnoki pontokból kerülnek levonásra

 

5.3 – Bajnokság fordulóinak pontozása

5.3.1 – A kvalifikáción nem lehet pontot szerezni.

5.3.2 –  Futamok pontozása

P1 48 pont P16 15 pont
P2 41 pont P17 14 pont
P3 38 pont P18 13 pont
P4 35 pont P19 12 pont
P5 32 pont P20 11 pont
P6 30 pont P21 10 pont
P7 28 pont P22 9 pont
P8 26 pont P23 8 pont
P9 24 pont P24 7 pont
P10 22 pont P25 6 pont
P11 20 pont P26 5 pont
P12 19 pont P27 4 pont
P13 18 pont P28 3 pont
P14 17 pont P29 2 pont
P15 16 pont P30 1 pont

5.4 – Eredmények kihirdetése

5.4.1 – Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra

 

6 – BÜNTETÉSEK

 

6.1 – Óvások

 

6.1.1 – Versenybíróság az adott fordulón történt baleseteket a forduló után vizsgálja, amelyek a versenyzők által kerülnek beküldésre az óvási form-on keresztül

6.1.2 – Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő nap 23:59-ig, az ezután küldött óvások nem kerülnek kivizsgálásra

6.1.3 – Csak az adott balesetben érintett versenyzők óvhatnak, külső fél nem

6.1.4 – Az óvás(ok) eredménye(i) legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra

6.1.5 – A versenybíróság által hozott döntések nem fellebbezhetőek

 

6.2 – Büntetési rendszer

 6.2.1 – A NASCAR kontakt sport, éppen ezért a versenybíróság csak többszöri baleset okozása, súlyos baleset, tömegbaleset okozása, vagy szándékos kilökés miatt bünteti a versenyzőket. Sportszerűtlen viselkedésért a versenybíróság oszthat figyelmeztetést, amely ismétlődő esetben hatványos büntetést eredményezhet (pl. blokkolás, szabálytalan rajtolás (6.4.5), dupla sárga (6.4.2) vonal alatti előzés, voice chat abúzálás).

6.2.2 – A versenybíróság többszöri baleset okozása, tömegbaleset okozása, vagy kék-sárga zászlónál történő blokkolás esetén 1-es szintű büntetésben részesítheti a versenyzőt

6.2.3 – Szándékos baleset okozása 2-es szintű büntetést és felfüggesztett eltiltást von maga után. Súlyos esetben a versenybíróság dönthet úgy, hogy eltiltja a vétkes versenyzőt

6.2.4 – 1-es szintű büntetés esetében 1 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.5 – 2-es szintű büntetés esetében 2 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.6 – Büntetőpontok a versenyző szerzett pontszámaiból kerülnek levonásra

6.2.7 – Ha egy versenyző 0 incidenssel zárja az adott futamot (és van licensz pontja), akkor levonásra kerül 2 licensz pont a meglévő licensz pontszámából

 

6.3 – Boxutcából való rajtolás

6.3.1 – Ha a versenyzőnek 2 vagy annál több licensz pontja van, akkor kötelezően a boxutcából kell rajtolnia a következő futamon

6.3.2 – Boxutcából való rajtolás 2 ponttal csökkenti a meglévő licensz pontszámát a versenyzőnek

6.3.3 – Boxból való rajtolást kötelező a soron következő futamon megcsinálni! 

6.3.4 – Ha a versenyző nem tölti le a Boxból való rajtolásos büntetését a soron következő futamon, akkor 2-as szintű büntetésben lesz részesítve

6.3.5 – Ha egy versenyzőnek az utolsó fordulón a Boxból kellene rajtolnia, de ezt nem teszi meg, akkor kizárásban részesül arról a fordulóról

6.3.6 – A boxutcából való rajtolásos büntetését letöltő versenyző NEM vehet részt az időmérő edzésen. Ha a versenyző mégis részt vesz az időmérő edzésen, miközben a futamon a Boxból rajtol, akkor nem kerül levonásra a 2 licensz pont

 

6.4 – NASCAR specifikus szabályok

6.4.1 – A NASCAR-ban jelen van a payback szabály, ami azt jelenti, hogy a versenybíróság nem nyúl bele a versenyzők közötti viszályba, azaz önbíráskodás van érvényben. A VSR versenybírósága is ezt az elvet vallja, azonban súlyos szándékos kilökés (melyben az egyik szereplő kiesik, sárga zászlót okoz), vagy olyan baleset okozása, mely tömegbalesetet okoz (egy harmadik, vétlen versenyző is belekeveredik a balesetbe) büntetést von maga után 

6.4.2 – Dupla sárga, vagy az apront a pályától elválasztó vonal alá zöld zászló alatt csak vészhelyzetben, illetve a pitbe kimenetelkor, vagy onnan való visszatéréskor lehet menni. Sérült autóval lekörözés esetén szintén le lehet az apronre húzódni, ha az biztonságosan kivitelezhető.

6.4.3 – A Pace Car-ba szigorúan tilos belehajtani! Ugyan a játékban nincs ütközési modellje, ez a manőver tilos és akár kizárással is súlytható az a versenyző, aki ezt a szabályt megszegi!

6.4.4 – Szándékosan sárgát előidézni szigorúan tilos! Ha valaki úgy akar jobb pozícióba kerülni, vagy a csapattársának segíteni, hogy szándékosan sárgát okoz (megáll a pálya szélén, direkt megpördül) az a versenyről való kizárással, ezen felül eltiltással is járhat.

6.4.5 – Az újrarajtnál a formációt tartani kell a rajt/cél vonalig, ami azt jelenti, hogy a versenyzőnek a sorban előtte lévőt kell követnie a vonalig, addig nem kezdhet előzésbe. Amennyiben valaki a vonal előtt sort vált, például a felső sorból rögtön besorol alulra, vagy fordítva, az szabálytalan manővert hajt végre és büntetést vonhat maga után. Kivételt jelent a szabály alól ha az adott versenyző balesetet akar elkerülni.

6.4.6 – Az újrarajtoknál be kell állni a formációban a helyünkre úgy, hogy az előttünk lévő versenyzőtől nem tarthatunk nagyobb távolságot, mint egy fél autó, elkerülendő ezzel a rárajtolással való trükközéseket. Nem lehet jogtalan előnyt szerezni azzal, hogy valaki nagyobb távolságot tart, így pedig jobban fel tud gyorsítani, mint a mezőny.

6.4.7 – Fekete zászló, vagy egyéb büntetés törlésére nincs lehetőség, a versenyeken nincs admin felügyelet.

 

6.5 – Versenybíróság

 6.5.1 – A versenybíróság csak az óvások alapján ítélkezik

 

6.6 – Versenyzőkre vonatkozó további szabályok

6.6.1 – iRacing Voice Chat

6.6.1.1   A voice chat nem megfelelő használata büntetést, illetve bajnokságból való kizárást is eredményezhet

 

6.6.2 – Versenyen való részvétel

6.6.2.1   Az adott fordulót megelőző héten szombat éjfélig kötelező jeleznie a versenyzőnek a VSR Discord szerverén a #verseny-részvétel szobában, ha nem tud részt venni a soron következő fordulón! Ennek elmulasztása büntetést, többszöri elmulasztása bajnokságból való kizárást von maga után

 

6.6.3 – Sporting code

6.6.3.1   Az iRacing sporting code dokumentumában leírtak elfogadottak azokra a dolgokra, amelyekre ez a dokumentum nem tért ki. A dokumentumban kék-sárga zászló van, ez azt jelenti, hogy nem kötelező elengedni a hátulról érkező gyorsabb autót. A lassabb, lekörözendő autó NEM blokkolhatja a mögötte jövő gyorsabb, leköröző autót

 6.6.3.2   Balesetek esetén a netcode-ot csak extrém esetben vesszük figyelembe. Normál esetben, ha két autó ugyan nem ért össze, de a szerver mégis regisztrálta az ütközést, azt a versenybíróság normál ütközésnek tekinti

 

6.6.4 – Versenypályán való viselkedés

6.6.4.1   – A fordulók alatt TILOS visszaugrani a PIT-be. Minden esetben a versenyzőnek KÖTELEZŐ visszamenni a boxutcába, versenyek leintése után is

6.6.4.2   – Nem szándékosan történt baleset után, ha a versenyző NEM TUD visszamenni a boxutcába mások veszélyeztetése nélkül, akkor használható az időmérőn a visszaugrás, versenyen pedig a vontatás

6.6.4.2  – A 6.6.4-es szabálypontok elmulasztásának vagy megszegésének esetében a versenyzőnek 2-es szintű büntetés kerül jóváírásra

 

7 – SZERVEREK ELÉRÉSE

7.1 – Gyakorló szerverek

7.1.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – Virtual SimRacing -> Sessions

7.1.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions

 

7.2 – Versenyszerver

7.2.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – Virtual SimRacing -> Sessions

7.2.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions

 

8 – NAPTÁR

  • május 29. – 🇺🇸 Daytona International Speedway ($14.95) | TESZTFUTAM – 50 kör (+2 szett gumi)
  • június 5. – 🇺🇸 Daytona International Speedway ($14.95) – 50 kör (+2 szett gumi)
  • június 12. – 🇺🇸 (Legacy) Phoenix Raceway – 2008 (Included) – 90 kör (+2 szett gumi)
  • június 19. – 🇺🇸 (Legacy) Texas Motor Speedway – 2009 ($4.95) – 80 kör (+2 szett gumi)
  • június 26. – 🇺🇸 (Legacy) Michigan International Speedway 2009 ($4.95) – 60 kör (+2 szett gumi)
  • július 3. – 🇺🇸 (Legacy) Pocono Raceway – 2009 ($4.95) – 50 kör (+2 szett gumi)
  • július 10. – 🇺🇸 (Legacy) Charlotte Motor Speedway 2008 (Included) – 80 kör (+2 szett gumi)

 

9 – FESTÉSEK

9.1 – Minden festés, amely beküldésre kerül a VSR számára, hogy megjelenjen a közvetítésben, annak meg kell felelnie a VSR által kiszabott szabályoknak

9.2 – Festésre vonatkozó szabályok: ”Versenyzők nem használhatnak szponzori logókat az autójuk festésén, kivéve, ha; 1. Azok elérhetőek az iRacing Paint Shop-jában vagy 2. Írásos engedélyt kaptak az adott cégtől. A festéseken TILOS megjeleníteni politikai, rasszista, szexista és többi más ilyen tartalmat

9.3 – Minden festés, amely nem felel meg a 9.2-es pontnak el kell távolítani a VSR-ből. Az adott versenyző ebben az esetben kérhet felülvizsgálást

9.4 – Abban az esetben, ha a versenyző nem küld be festést/a szabályoknak nem megfelelő festést küld be, akkor a közvetítésben a bajnokság festése fog megjelenni

9.5 – Festéseket az XtremeScoring weboldalán kell beküldeni [TUTORIAL]

9.6 – A beküldött festéseken kötelező helyet hagyni/ráhelyezni a bajnokság kötelezően megjelenítendő szponzori logóit, amelyet a VSR Discord szerverén az #nc-hasznos-linkek szobában lehet megtalálni

9.7 – Azon festések, amelyek a forduló kezdete előtti 96 órában kerültek beküldésre, lehet nem fognak bekerülni a soron következő forduló közvetítésébe

 

10 – STREAMELÉS

10.1 – Azoknak a versenyzőknek, akik streamlik a bajnokság fordulóit, kötelező lefrissíteniük a bajnokságban használt festéseket. Ennek elmulasztása büntetést vonhat maga után [TUTORIAL]