A Leon Eurocup népes mezőnye után egy kicsit kevesebb létszámú, ám annál lelkesebb mezőnnyel kezdődött el a nyitott kasztnis bajnokság. A pálya a párhuzamos versenynaptárnak köszönhetően ismét Barcelona volt.
A zárt márkakupa mellett itt is lett volna egy neves induló a magazin színeiben, ám Kancsár Ferencet, a többszörös Go Kart-bajnokot számítógép problémái hátráltatták, így a csapattársára, Varga Dávidra hárult a teher, hogy szép teljesítményt nyújtson.
A felállások itt is igen erősnek látszottak a csapatoknál.
A prekvalifikációk alapján kirajzolódott a várható sorrend, így meglepetés nem ért senkit az időmérőre felálló pilóták névsorában az A szerveren. A B-n is voltak meglepetés nevek, mint például Roós András és Szabó Gábor, de ők az utólagos nevezésnek köszönhették mindezt. A prekval és ezzel együtt a felkészülési időszakban érdekes módon, a Seattal ellentétben a gumikopás ezen autóknál igen csekély volt. Futamon így egy jó beállítás mellett maximális mértékkel lehetett terhelni az abroncsokat.
A rajthelyekért zajló 15 perces küzdelmet Csuti Zoltán nyerte meg, egyedüliként 1:33 alatti idővel. Mögötte szorosan a Csák Péter, Gályár Balázs, Varga Dávid hármas sorakozott fel.
Molnár Dániel PRM S&B nevű csapatának a Seat bajnokság után itt se úgy sikerült az időmérő, ahogy várták, hisz ő a 11. míg csapattársa, Foczkó Ákos csak a 13. helyet szerezte meg.
Az 5 perces Warm Up után következett a rajt. Szépen eljött mindenki, bár a helyezkedés igen csak jellemző volt, ám az első három pilóta így is meg tudta tartani pozícióját. Mondhatjuk azt nyugodtan, hogy az első kör nagy vesztese Mihály Tamás volt, aki miután elmérte a féktávot, egészen a 19. helyig csúszott vissza a 10.-ről, ami az időmérő után bizakodást adhatott volna neki.
Úgy látszott Vargát is utolérte egy hasonló szerencsétlenség, ami Kancsárt, hisz látszott, nem állt össze még alatta az új kormány, így igen csak szenvedett, bár a kezdés, egész szép volt tőle. A második szektorban elkövetett hibáját Suborits Péter és Szűcs Máté is kihasználta, így már csak a 6. helyen autózott. Foczkó Ákos megpróbálta orvosolni csapata lemaradását, s előzésével, mellyel három embert is maga mögött hagyott feljött a 10. helyre, követve Molnárt. Kicsit előrébb, Nagy László is átvette a 8. helyet Illés Györgytől. A mezőnyt Csuti vezette, őt követve jött Csák, Gályár, és Suborits.
Nem kellett sokat várni az újabb balszerencsére a Formula K&V csapatánál, mivel Varga hibázott így még jobban visszacsúszott, nem sokkal később pedig felrobbant a motorja, amivel feladni kényszerült az első futamot. A célegyenes végi féktávon a fekete füsttől nem sokat lehetett látni, de szerencsére mindenki megúszta, csak Illésnek akadtak kisebb-nagyobb gondjai, ám végül ő is egészben keveredett ki a „korom felhő” mögül, viszont három pozíciót így is veszített. A mezőny második felében Müller Péter, korábbi BTCC TC bajnok hibázott, ami után a sor végéről folytathatta a felzárkózást. Mihály a rajt utáni hibáját követően szépen zárkózott fel a többiekre, amivel már a 17. helyen autózott, de nem tartott sokáig az öröm, hiszen egy végzetesnek számító hibával feladni kényszerült a versenyt. Suborits eközben Gályárt előzte a 3. helyért, amit sikeresen is abszolvált, így mehetett az élen autózó két pilóta után. Szűcs az 5. körben elrontotta a célegyenes ráfordítót, s helyét ezzel átadta Nagy Dávidnak, sőt, Nagy Lászlónak is, aki ezzel közeledett élete egyik legjobb eredménye felé.
Hátulról Müller próbált zárkózni, s ezzel együtt korábbi hibáját is kijavítani. Két előzését követően, mellyel Spiczmüller Richárdot és Komlósi Pétert tudta mögött már a 14. helyen volt látható a neve. A mezőny elején szépen vonatoztak a pilóták, hátrébb viszont kezdett összeállni igencsak a Berényi Szabolcs, Müller, Komlósi, Kajdy Károly, Spiczmüller ötös, amiből ismét Müller hibázott. Autója hátulja megindult, amit már nem tudott kontrollálni, ezek után pedig a 16. helyről folytathatta a körözést. Nem csak hátul, elől is hibáztak, Gályár személyében. A privát versenyző a 6. helyen autózhatott tovább. Az elrontott szituációk után kialakult vonatokban a versenyzők addig küzdöttek egymással, amíg szét nem szakadtak, vagy be nem álltak egy tempóra, amit már senki nem akart emelni, hisz a biztos pontok fontosabbak voltak. Molnár és Szűcs ellenben azért próbált zárkózni. Foczkó a remek kezdést követően ismét visszaszorult. Megforgását követően csak a 16. helyen folytathatta. Nagy László remek futamot tudhatott volna maga mögött, ám lehet az izgalom miatt is, de hibázott, így a 8. helyen autózhatott a továbbiakban, ami a második futamra viszont egy Pole-t jelentett. Elől végül Csák és Suborits egymásra talált, amiből az utóbbi jött ki győztesen. Nagy Lászlónak még a végén adódott egy lehetősége, amit ki is használt. Molnár hibázott, így végül is helyet cseréltek.
A futamot Csuti remek teljesítményt nyújtva megnyerte. Mögötte Suborits és Csák végzett.
Az „újoncok” közül Lányi Tamás nyújtotta a legjobbat, aki a 10. helyen zárta az első felvonást.
A második futamot az élről, egy rövidke pihenő után Molnár kezdhette meg.
Szépen eljött ismét a mezőny, a helyezkedés természetesen folytatódott. Hátulról Varga megpróbált nagyot rajtolni, ami majdnem tökéletesen sikerült is. Nagy Lászlót rögtön meg is előzte a Gályár-Szűcs duó. Ha ez nem lett volna elég még neki, meg is forgatták. Nagy Dávid ugyan is túl gyorsan esett rá, amiből zavar lett. Goldstein Erik és Illés György is összeakadt, amiből aztán végül hatalmas balesetet hoztak össze. Müller és Varga óriási nyugalommal, türelmesen és precízen kerülte ki a visszacsapódó, beforgó autókat. Ennek következménye végül is az lett, hogy a mezőny szétszakadt két részre, idővel pedig több csoportra, akik egymást szorosan követték. A sorrend végül is az első futamhoz hasonlóan a szokásos neveket hozta, csak más felosztásban. Molnár hibázott, így a nagy nyerési lehetőségét átadta a mögötte érkezőknek. A kevés esemény ellenére, amit azért néha fényesített egy-egy szép előzés, vagy párharc, nem volt okunk panaszkodni. Gályár a futamgyőzelmet magáénak tudhatta, míg Suborits egy újabb második helyet hozott. A harmadik ezúttal Csuti lett, aki összességében jól zárta a futamokat pontilag, de Suborits Péter is, aki összesítésben csak 1 ponttal szerzett kevesebbet nála. Az első futamon szépen teljesítő Csák feladta a versenyt ezúttal, mellette Varga ezt a futamot se fejezhette be, ugyan is váltó problémai jöttek elő, pedig a mezőny végéről a 8. helyen járt már. Molnár picit javított eredményén, mivel a PRM S&B versenyzője a 6. helyen lett leintve.
Összességében remek futamokat láthattunk, sajnos, közvetítés nélkül, mely a TV szerver számítógépének volt köszönhető. Voltak nagyon peches versenyzők, és voltak szerencsések. Reméljük, hogy a folytatásban mindenkinek sikerül megtalálni az egyensúlyt és továbbra is szoros, fair küzdelmeket láthatunk. Ha netán kedvetek támadna jelentkezni, a VSR.hu oldalon vagy a Virtual SimRacing Facebook oldalán megtalálhattok információkat. Nevezésre alkalmas hely még akad bőven!
A folytatás jövő héten Jarama-ból, remélhetőleg élőben, az AARTV-n!
Tartsatok velünk!
Írta : Varga Dávid