A tíz fordulóból már öt lement a Raceroom-os WTCC bajnokságban, HTCC-ben. Félidőben készítettünk egy kis interjút a jelenlegi dobogósokkal.
Elégedett vagy az eddigi teljesítményeddel?
Összességében elégedet vagyok, hiszen vezetem a tabellát. Volt néhány forduló, ahol jobban kihasználhattam volna a lehetőségeimet, de nem vagyok telhetetlen.
Eltér valamiben a Honda? Miért épp azt választottad?
Igazából kezdőnek számítok a RaceRoom világában, nem nagyon próbálgattam más autót. Nem tudom, hogy miben különbözhetnek egymástól. Majd a következő szezonban, ha lehetséges, akkor váltani fogok márkát. Ezzel is próbálom majd fejleszteni a vezetési stílusomat. A választásom azért esett a Hondára, mert a kedvenc autóm az “elérhető” kategóriában a Civic.
A márka- és a csapatversenyt is Ti vezetitek, viszont az üldözők közel vannak. Mik az esélyek szerinted?
A szezon második fele még hátra van. Fordulhat a kocka, elkaphat a balszerencse minket, de úgy érzem, hogy jól össze tudunk dolgozni. Elég jó kis csapatot raktunk így össze a nulláról, mert előtte nem ismertük egymást és nem is versenyeztünk együtt még soha. A rivális csapatok erősek és talán nincs akkora teher rajtuk. Üldözőnek szerintem jobb lenni. Úgy vettem észre rajtuk, hogy nagyon motiváltak. Nagy Laci kiegyensúlyozottan hozza a jó eredményeket. Pinczés Ádám meg egyre közelebb van hozzánk, így egyre szorosabbá válhat a csapatverseny.
Milyen végjátékot vársz?
Próbálom tartani a formám, ha nem is tudok ellépni a pontversenyben, azért ezt a biztos előnyömet megtartanám a szezon végéig. Nagyon sok múlik a rajtokon. Ha ott nem tudom szabályos keretek mellett kiharcolni a jó pozíciót, akkor nehéz dolgom is lehet. Eddig Istennek hála, nem volt nagyobb problémám pár koccnál. Remélem ezek után sem lesz. Nem látok bele a riválisok fejébe, de azt elmondhatom, hogy én 120%-ot ki fogok adni magamból, hogy meglegyen a bajnoki cím. Szeretnék jó csatákat átélni, részesük lenni. Sokkal édesebb a győzelem, ha azért küzdeni kell. Még 5 pálya hátra van. Minden megtörténhet, de a legvalószínűbb, hogy Nagy Laci és köztem fog eldőlni a bajnoki cím.
Elégedett vagy az eddigi teljesítményeddel?
Részben igen. A kvalifikációkon rendre nem tudom a saját tempómat autózni, így a mezőnyből kell rajtolnom. Ez megnehezíti a dolgomat abban, hogy a futam elején nyomást helyezzek Kesjár Andrásra, aki nagyon ráérzett az autóra, és folyamat a maximumot hozza ki belőle. Ha már az elején meg tudnám nehezíteni a dolgát, és nem a többi pilóta megelőzésén dolgoznék, akkor több esélyem lenne a szoros küzdelemre. Ezen dolgozom, hogy a kvalifikációkból kihozzam a maximumot.
Eltér valamiben a Chevrolet? Miért választottad azt?
Az bajnokság előtt nem igazán fektettünk energiát az autók tesztelésébe. Így a már megszokott autót választottuk. Csapatunkba leszerződtettük Pinczés Ádámot, akiről tudtuk, hogy nagy segítség lesz a csapatunknak.
A márka- és a csapatverseny is nyitott, az első két helyen szoros a verseny. Mik az esélyek szerinted?
A márka bajnoki címét nehéz megszerezni, mert a Hondával sok gyors és stabil pilóta van, igaz a Chevinél is, de ahhoz győzelmek kellenek, hogy elérjük a Hondát.Csapat bajnokságra nagyon koncentrálunk Ádámmal, és igyekszünk mindig a lehetőségeink szerint a legtöbbet kihozni a futamokból. Szerencsénkre Ádám nagyon gyors és stabil pilóta, így apró léptekkel ugyan, de közeledünk a Ricerocket csapathoz.
Milyen végjátékot vársz?
Egyéniben a bajnoki cím eléréséhez az első kérdésnél is említett kvalifikáción megszerzett top eredményeim kellenek. Úgy gondolom futamon a tempónk azonos Andrással, így ha a bajnokság második felében folyamatosan az első sorba kvalifikálom magam, akkor van esélyem. Csapatban az első két hely a Ricerocket és köztünk fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. Mi mindent megteszünk a címért!
Elégedett vagy az eddigi teljesítményeddel?
Igen is meg nem is. Sajnos a szezon első felébe még nem sikerült dobogós helyezéseket hozni különböző hibák miatt. Szerencsére az utolsó 6 futamból 4-en sikerült dobogót szerezni így pozitívan állok hozzá a következő 10 futamhoz. Remélem ez a tendencia megmarad.
Eltér valamiben a Chevrolet? Miért választottad azt?
Attól függ melyik márkához viszonyítjuk. Például én a tavaszi bajnokságba Ladával mentem. Ahhoz képest a Chevi sokkal jobban feküdt nekem így nem volt kérdés, hogy mivel induljak az őszi szezon elötti Summer Cupon. Azt a kupát sikerült is megnyerni így maradtam a Chevinél. Laci (Nagy László) is megkeresett, hogy nem-e lenne kedvem a WEBaffACTIVE színeiben indulni és mivel ők is Chevrolettel indultak így igent mondtam.
A márka- és a csapatverseny is nyitott, az első két helyen szoros a verseny. Mik az esélyek szerinted?
A Hondák sajnos eddig jobban teljesítenek, de én úgy érzem egyre jobban közeledünk hozzájuk így lehet a utolsó futamokra tudunk meglepetést okozni. Csapatnál ugyanez a helyzet. Én is jobban kezdem érezni az autót így be tudok segíteni elől Lacinak és ha Kesjárt még nem is tudtuk annyira megfogni, de szerintem közeledünk. Meglátjuk mi lesz az utolsó 5 pályán.
Milyen végjátékot vársz?
Egyénibe mindenképp a 3. hely amit elvárnék magamtól. Bajnoki cím lehetősége már elúszni látszik így inkább Lacinak segítek ahogy tudok, hogy ő behúzza végül a bajnoki címet. Csapat-és márkaversenybe jó lenne az 1. hely, de én speciel a 2. hellyel is már elégedett lennék. Kemény és izgalmas 5 pálya vár ránk kíváncsian várom, hogy fog alakulni.
Íme a bajnokság állása. A következő forduló Nürbugring lesz. Ha szeretnél csatlakozni a bajnokságra,akkor nincs más dolgot,mint >itt< jelentkezni.