Félidőben készült interjú a R3E WTCC jelenlegi dobogósaival

A tíz fordulóból már öt lement a Raceroom-os WTCC bajnokságban, HTCC-ben. Félidőben készítettünk egy kis interjút a jelenlegi dobogósokkal.  

 

rydell_pr
A jelenlegi vezető : Kesjár András

Elégedett vagy az eddigi teljesítményeddel?
Összességében elégedet vagyok, hiszen vezetem a tabellát. Volt néhány forduló, ahol jobban kihasználhattam volna a lehetőségeimet, de nem vagyok telhetetlen.

Eltér valamiben a Honda? Miért épp azt választottad?
Igazából kezdőnek számítok a RaceRoom világában, nem nagyon próbálgattam más autót. Nem tudom, hogy miben különbözhetnek egymástól. Majd a következő szezonban, ha lehetséges, akkor váltani fogok márkát. Ezzel is próbálom majd fejleszteni a vezetési stílusomat. A választásom azért esett a Hondára, mert a kedvenc autóm az “elérhető” kategóriában a Civic.

A márka- és a csapatversenyt is Ti vezetitek, viszont az üldözők közel vannak. Mik az esélyek szerinted?
A szezon második fele még hátra van. Fordulhat a kocka, elkaphat a balszerencse minket, de úgy érzem, hogy jól össze tudunk dolgozni. Elég jó kis csapatot raktunk így össze a nulláról, mert előtte nem ismertük egymást és nem is versenyeztünk együtt még soha. A rivális csapatok erősek és talán nincs akkora teher rajtuk. Üldözőnek szerintem jobb lenni. Úgy vettem észre rajtuk, hogy nagyon motiváltak. Nagy Laci kiegyensúlyozottan hozza a jó eredményeket. Pinczés Ádám meg egyre közelebb van hozzánk, így egyre szorosabbá válhat a csapatverseny.

Milyen végjátékot vársz?
Próbálom tartani a formám, ha nem is tudok ellépni a pontversenyben, azért ezt a biztos előnyömet megtartanám a szezon végéig. Nagyon sok múlik a rajtokon. Ha ott nem tudom szabályos keretek mellett kiharcolni a jó pozíciót, akkor nehéz dolgom is lehet. Eddig Istennek hála, nem volt nagyobb problémám pár koccnál. Remélem ezek után sem lesz. Nem látok bele a riválisok fejébe, de azt elmondhatom, hogy én 120%-ot ki fogok adni magamból, hogy meglegyen a bajnoki cím. Szeretnék jó csatákat átélni, részesük lenni. Sokkal édesebb a győzelem, ha azért küzdeni kell. Még 5 pálya hátra van. Minden megtörténhet, de a legvalószínűbb, hogy Nagy Laci és köztem fog eldőlni a bajnoki cím.

 

A második : Nagy László
A második : Nagy László

Elégedett vagy az eddigi teljesítményeddel?
Részben igen. A kvalifikációkon rendre nem tudom a saját tempómat autózni, így a mezőnyből kell rajtolnom. Ez megnehezíti a dolgomat abban, hogy a futam elején nyomást helyezzek Kesjár Andrásra, aki nagyon ráérzett az autóra, és folyamat a maximumot hozza ki belőle. Ha már az elején meg tudnám nehezíteni a dolgát, és nem a többi pilóta megelőzésén dolgoznék, akkor több esélyem lenne a szoros küzdelemre. Ezen dolgozom, hogy a kvalifikációkból kihozzam a maximumot.

Eltér valamiben a Chevrolet? Miért választottad azt?
Az bajnokság előtt nem igazán fektettünk energiát az autók tesztelésébe. Így a már megszokott autót választottuk. Csapatunkba leszerződtettük Pinczés Ádámot, akiről tudtuk, hogy nagy segítség lesz a csapatunknak.

A márka- és a csapatverseny is nyitott, az első két helyen szoros a verseny. Mik az esélyek szerinted?
A márka bajnoki címét nehéz megszerezni, mert a Hondával sok gyors és stabil pilóta van, igaz a Chevinél is, de ahhoz győzelmek kellenek, hogy elérjük a Hondát.Csapat bajnokságra nagyon koncentrálunk Ádámmal, és igyekszünk mindig a lehetőségeink szerint a legtöbbet kihozni a futamokból. Szerencsénkre Ádám nagyon gyors és stabil pilóta, így apró léptekkel ugyan, de közeledünk a Ricerocket csapathoz.

Milyen végjátékot vársz?
Egyéniben a bajnoki cím eléréséhez az első kérdésnél is említett kvalifikáción megszerzett top eredményeim kellenek. Úgy gondolom futamon a tempónk azonos Andrással, így ha a bajnokság második felében folyamatosan az első sorba kvalifikálom magam, akkor van esélyem. Csapatban az első két hely a Ricerocket és köztünk fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. Mi mindent megteszünk a címért!

 

 

11 DEMOUSTIER Gregoire (fra) Chevrolet Cruze RML team Craft Bamboo action during the 2015 FIA WTCC World Touring Car Race of Argentina at Termas de Rio Hondo, Argentina on March 6th to 8th 2015. Photo Francois Flamand / DPPI.
A harmadik : Pinczés Ádám

Elégedett vagy az eddigi teljesítményeddel?
Igen is meg nem is. Sajnos a szezon első felébe még nem sikerült dobogós helyezéseket hozni különböző hibák miatt. Szerencsére az utolsó 6 futamból 4-en sikerült dobogót szerezni így pozitívan állok hozzá a következő 10 futamhoz. Remélem ez a tendencia megmarad.

Eltér valamiben a Chevrolet? Miért választottad azt?
Attól függ melyik márkához viszonyítjuk. Például én a tavaszi bajnokságba Ladával mentem. Ahhoz képest a Chevi sokkal jobban feküdt nekem így nem volt kérdés, hogy mivel induljak az őszi szezon elötti Summer Cupon. Azt a kupát sikerült is megnyerni így maradtam a Chevinél. Laci (Nagy László) is megkeresett, hogy nem-e lenne kedvem a WEBaffACTIVE színeiben indulni és mivel ők is Chevrolettel indultak így igent mondtam.

A márka- és a csapatverseny is nyitott, az első két helyen szoros a verseny. Mik az esélyek szerinted?
A Hondák sajnos eddig jobban teljesítenek, de én úgy érzem egyre jobban közeledünk hozzájuk így lehet a utolsó futamokra tudunk meglepetést okozni. Csapatnál ugyanez a helyzet. Én is jobban kezdem érezni az autót így be tudok segíteni elől Lacinak és ha Kesjárt még nem is tudtuk annyira megfogni, de szerintem közeledünk. Meglátjuk mi lesz az utolsó 5 pályán.

Milyen végjátékot vársz?
Egyénibe mindenképp a 3. hely amit elvárnék magamtól. Bajnoki cím lehetősége már elúszni látszik így inkább Lacinak segítek ahogy tudok, hogy ő behúzza végül a bajnoki címet. Csapat-és márkaversenybe jó lenne az 1. hely, de én speciel a 2. hellyel is már elégedett lennék. Kemény és izgalmas 5 pálya vár ránk kíváncsian várom, hogy fog alakulni.

 

Íme a bajnokság állása. A következő forduló Nürbugring lesz. Ha szeretnél csatlakozni a bajnokságra,akkor nincs más dolgot,mint >itt< jelentkezni.