Roós rajt-cél győzelmet aratott a drámai eseményekkel teletűzdelt versenyen a Texas Motor Speedwayen.
A wannaBEE SRT versenyzője az utolsó pillanatra hagyta leggyorsabb körét az időmérőn, és végül ezredre azonos időt autózott Buchert Csabával, a pole viszont így is Roósé lett.
A 80 körös verseny első 8 köre nyugodtan zajlott, ami meglepő volt, hiszen a texasi pálya átépítés előtti verzióján nem csak a szimulátorban, de a valóságban is sok baleset szokott lenni.
A 8. körben aztán jött az első sárga zászló, méghozzá nem is akármilyen baleset miatt: Kovács Dávid autója a fizika minden törvényét meghazudtolva repült fel az égbe egy nagy balesetet követően.
Az élen mindeközben elkezdődött a mozgolódás, és a keveredés legnagyobb áldozata a Phoenix-i győztes Buchert Csaba lett, aki folyamatosan esett hátra.
Aki viszont nagyszerűen támadt az a repülő Kovács RSM Racinges csapattársa, Rudas István volt. Rudas többször is közel került ahhoz, hogy átvegye az első helyet, azonban Roós jól védekezett a belső íven. Rudas abroncsai nem bírták ezeket az agresszív atakkokat, így a támadó fél szerepét Leitner Norbert és Szilvási Patrick vette át.
Bajban a bajnokesélyesek
Két, a bajnokság végkimenetelét is befolyásoló baleset is történt a 80 körös texasi verseny folyamán. Az első a 22. körben esett meg, amikor Buchert Csaba és Lőrinczy Máté ütközött a mezőny középső traktusában, amivel mindkét versenyzőnek tönkrement a napja.
Talán mégis kijelenthető, hogy nap legnagyobb drámája a 37. körben jött el. A meglepetésre csak 12. helyről rajtoló, de nagyszerűen felzárkózó Eke Dávid már a 3. helyen járt, amikor a sérült autóval közlekedő lekörözött, Jegyes-Molnár Kálmán a falba ütközött, és pont Eke autójára csapódott vissza. A 24-es autó azonnal kiállni kényszerült a versenyből. Mindez ráadásul a nap leghosszabb zöld zászlós etapja után történt.
A mezőny nagy része az egy kiállásos taktikát választotta, így ez a sárga zászló tökéletes pillanat volt arra, hogy mindenki kijöjjön a pitbe. Két ember azonban kint maradt: Lehoczky Máté és Németh Mihály ezzel egy alternatív stratégiát próbáltak meg foganatosítani.
Az újrarajtnál azonban nem tudtak mit tenni a friss gumival érkező riválisokkal szemben, így Roós András, Leitner Norbert és Szilvási Patrick triója gyorsan áthámozta magát rajtuk, és őket sebtiben követte a fantasztikusan versenyző Méry Ambrus is.
A verseny végéig sajnos elég sok sárga zászlót kellett belengetni, és az újraindításoknál Leitner mindig sok pozíciót veszített. Ellenpólusa volt ennek Csikász Csaba, aki remekül pozícionálta autóját a restartoknál, és folyamatosan kúszott fel a mezőnyben.
Alternatív stratégiák ide, támadások oda, Roós győzelméhez kétség sem férhetett
A hajrára is maradt alternatív stratégia, méghozzá Viski Gábor és Bauer Krisztián jóvoltából, akik 20 körrel a vége előtt feltették a második szett friss gumijukat is, azonban a sok sárga miatt nem tudták kiautózni az ebben rejlő lehetőségeket. Viski végül a 10. lett, Bauer pedig a 12.
„Próbáltam egy kicsit más taktikát futni mint a többség, így az első sárgánál már voltam kint a PITben így a 36. helyről kezdhettem a felzárkózást. Az üzemanyag és a gumi sporolás mellett probáltam úgy közeledekni és előzgetni, hogy semmilyen felesleges kockázatott nem vállaljak” – mondta Viski Gábor. „Sajnos a vártnál több sárgával zajlott a futam, kellet volna az utolsó 15-20 körös zöld etap. A 60. körben kint voltam friss gumiért így nagyon agresszíven tudtam a végén jönni és végül a 10. helyen végeztem.”
Az élen végül nem történt változás, és Roós András úgy nyerte meg a futamot, hogy csak a boxkiállások alatti alternatív stratégia miatt veszítette el időlegesen az első helyét. Második helyre Csikász Csaba ért be, 3. pedig Szilvási Patrick lett. A top10-be még Méry Ambrus, Leitner Norbert, Rudas István, Mihalidesz Máté, Buchert Csaba, Barasits Márkó és Viski Gábor fért be.
„A versenyen sok kihívóm volt, de megpróbáltam kontrollálni végig a dolgokat. Nagyon fontos volt, hogy végig az első helyen tudjak maradni, és mindig pont annyit spóroljak csak, hogy végül senki ne előzzön meg” – nyilatkozta a boldog győztes. „Valós veszélyben csak egyszer éreztem magam, amikor Rudas István majdnem letisztázott még a verseny elején. Leitner Norbi és Szilvási Patrick is sokat próbálkoztak, de tudtam, hogy a külső ívről lehetetlen lesz megcsinálni az előzést, ha a belső íven én nem hibázok. Végül az utolsó néhány körben már csak az volt a lényeg, hogy az újraindítást tökéletesen megcsináljam, ami sikerült is, és így megszereztem a győzelmet.”
Szoros a verseny
A tabellán a Daytonában betliző (14. helyen végző) Roós a Phoenix-i második, és a texasi 1. helyének köszönhetően 12 pontra megközelítette Daytona győztesét, Leitner Norbertet, de nem szabad leírni az őket követő Csikász Csabát, Szilvási Patrickot, Mihalidesz Mátét, Buchert Csabát, Méry Ambrust és Viski Gábort sem, hiszen ebből a névsorból már mindenki villantott kiemelkedően jó teljesítményt idén.
A menjetekkorbe.hu NASCAR bajnokságának egyik célja az volt, hogy rendkívül változatos legyen a versenynaptár, így nem meglepő, hogy ismét egy teljesen más típusú pályára, Michiganbe érkezik majd a mezőny. Ezt a versenyt a PAZA Production YOUTUBE, valamint TWITCH csatornáján lehet majd megtekinteni június 26-án, hétfőn, 8 órától.