Egy forduló erejéig Ayrton Senna hazájába költözött az Odyssey F3 Series | Powered by VSR mezőnye, méghozzá azon belül is Interlagos aszfaltcsíkjára.
Szerencsére ismét népes mezőny gyűlt össze, és az időmérő edzés már-már a szokásos módon ismét szorosra sikeredett, hiszen ezúttal az első 13 helyezett került egy másodpercen belülre.
A pole pozíciót idén először Simon Tamás szerezte meg Nagy Ádám és Pálla Balázs előtt. A bajnoki éllovas Tóth Dávid mindössze a 8. helyről rajtolhatott el.
A jelszó: Dominancia
Senki nem sejtette még ekkor, hogy Simon Tamástól a rajt pillanatában el is búcsúzhat a mezőny. Na persze nem egy gyors kiesés, hanem a fantasztikus tempója miatt, amelynek köszönhetően egy percig nem forgott veszélyben az első helye. A kedves olvasó ne ijedjen meg, ha Simon Tamást csak a cikk végi eredményfelsorolásban találja már meg, ez szimplán azt jelzi, hogy senkitől nem zavartatva teljesítette az élen a versenyét.
Mögötte viszont epikus csörte zajlott Pálla Balázs, Mihalidesz Máté és a versenyre magát összekapó Tóth Dávid között. Utóbbi egy alávágással próbálkozott meg már a 13. körben, miközben két riválisa a pályán oda-vissza előzgette egymást. Mihalidesz két körrel később jött ki boxba, azonban a kivezető körén, hideg gumin nem tudta visszatartani a gyorsan érkező Tóthot, aki így megelőzte őt.
Sőt, Tóth annyira gyors volt a kiállása utáni néhány körben, hogy még 28. körben pitelő Pálla mellett is el tudott menni.
Az ötödik helyért Csikós Dominik, Roós András és Nagy Ádám – ebben a sorrendben – vívott éles küzdelmet, melyet koccanások és pozícióváltások tömkelege jellemzett. Hármójuk közül Csikós volt az, aki először állt ki a boxba, majd Nagy és legvégül Roós, azonban mindenki ugyanarra a helyre jött vissza, ahonnan meglátogatták a boxutcát.
Interlagos sem nyugtatta le a versenyzőket
A nap két főszereplője azonban ismételten Henrich Dávid és Nagy Levente voltak, akik ott folytatták ütközetüket – szó szerint – ahol azt a Red Bull Ringen abbahagyták. A két versenyző háromszor, négyszer is egymásnak ment a verseny során, és végül az utolsó helyeken fejezték be az interlagosi futamot.
Simon tehát meggyőző, 11 másodperces fölénnyel vette be Interlagos-t, amellyel ismételten sokat jött fel a bajnoki összetettben. A második helyért zajló csata egészen az utolsó körig eltartott, és bár Pálla Balázs eszeveszett tempóval érkezett meg a jól taktikázó Tóth Dávid mögé, végül nem tudta megkaparintani a második helyet, és meg kellett elégednie a dobogó legalsó fokával.
Mihalidesz versenyének második fele nyugodtan alakult, és elég magányosan jött be a negyedik helyre, míg az ötödik helyet a Roós András elől menekülő Csikós Dominik szerezte meg. Nem tudta második rajtpozícióját jó eredményre váltani Nagy Ádám, és így csak a hetedik lett, míg a top10-be még Varga Péter, Péczeli Zoltán és Eke Dávid fért be.
Változások a pontversenyben
A forduló végeztével azonban több büntetést is kiosztott a versenybíróság, így ilyen-olyan szabálysértésekért Tóth Dávid és Csikós Dominik is 5-5 pont levonást kapott, miközben a Henrich Dávid – Nagy Levente balesetekből Henrich Dávidot hozták ki hibásként, aki 4 licenszpontot, és 10 pont levonást kapott a bajnokságban.
Interlagos után így továbbra is szoros az állás, hiszen Tóth Dávid előnye mindössze két pont Pálla Balázzsal szemben, őket pedig matematikailag már csak a harmadik-negyedik helyen álló Nagy Ádám és Mihalidesz Máté érheti utol a bajnoki összetettben.
Következik a szezon utolsó előtti fordulója, melyet az Egyesült Államokban található Circuit of the Americas (COTA) versenypályán rendeznek majd meg, ezt pedig a szokásoknak megfelelően a PAZA Production YOUTUBE és TWITCH csatornáján lehet majd követni február 20-án, hétfőn.