1 – NEVEZÉS

1.1 – Első lépésben a nevező versenyzőnek létre kell hoznia egy fiókot az XtremeScoring weboldalán [TUTORIAL]

1.2 – Második lépésben a versenyzőnek ki kell töltenie a nevezési űrlapot, majd utána a VSR Discord szerverén a
#tcr-jelentkezés szobába beírni, hogy „!tcr – iRacingID” (foglalt számokat az #tcr-jelentkezés szobában lehet majd
megtekinteni)

[FONTOS: 1.1-es és 1.2-es pontban ugyanazt az email címet adjátok meg regisztrációkor!]

1.3 – A bajnokságra való nevezés ingyenes

1.4 – Nevező versenyzőnek a kötelező minimum road license a D vagy ennél magasabb, hogy indulni tudjon a
bajnokságban

1.5 – Nem megfelelő nevezés esetén automatikusan elutasításra kerül az adott versenyző nevezése

 

2 – BAJNOKSÁG- ÉS VERSENYSZERVER INFORMÁCIÓK

2.1 – Szabadedzés

2.1.1 – 135 perc

2.1.2 – 60% track usage

2.2 – Időmérő

2.2.1 – 20 perc

2.2.2 – Open qualifying

2.3 – 1. futam

2.3.1 – 60-65 km

2.3.2 – Rajtsorrend az időmérőn elért eredmények szerint

2.3.3 – Állórajt

2.3.4 – GRID idő: 5 perc

2.4 – Warm-Up

2.4.1 – 10 perc

2.5 – 2. futam

2.5.1 – 50-55 km

2.5.2 – Rajtsorrend az 1. futamon elért első 14 hely fordított sorrendben

2.5.3 – Állórajt

2.5.4 – GRID idő: 3 perc

2.6 – Verseny szerver beállítások

2.6.1 – Fixed Setup

2.6.2 – 1 fast repair / verseny

2.6.3 – 17 incidens(x) után áthajtásos büntetés, majd 25x után diszkvalifikálás

2.6.4 – Dinamikus időjárás

2.7 – Bajnokság tudnivalók

2.7.1 – 6 forduló

2.7.2 – 12 futam

2.7.3 – Hyundai Elantra N TC

 

3 – FORDULÓK IDŐBEOSZTÁSA

3.1 – 17:00 – 19:15 – Szabadedzés

3.2 – 19:15 – 19:35 – Időmérő

3.3 – 19:35 – 20:10 – 1. verseny

3.4 – 20:10 – 20:20 – Warm-Up

3.5 – 20:20 – 20:50 – 2. verseny

 

4 – NYEREMÉNYEK

4.1 – Nyereményekre vonatkozó szabályzat

4.1.1 – Nyereményt nem nyerhet: profi-, amatőr-, hobbi-, illetve volt autóversenyző.

4.1.2 – Egy versenyző nem nyerheti meg többször ugyan azt a nyereményt! Ha már nyereményt nyerő versenyző
nyerné meg újra, akkor abban az esetben újrasorsolást jelent

4.1.3 – Versenyző csak akkor jogosult a nyereményre, ha a bajnokság fordulóinak 80%-án elindult. Ha nem teljesül a feltétel, akkor
újrasorsolással kerül kiosztásra a nyeremény

4.2 – Apex Racing Academy előfizetések

4.2.1 – 1 hónapos Apex Racing Academy Silver a fordulók 80%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

4.2.2 – 1 hónapos Apex Racing Academy Silver a fordulók 80%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

4.3 – iRacing credit code

4.3.1 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a fordulók 80%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

4.3.2 – 1 darab 10$-os iRacing credit kuponkód a fordulók 80%-án elindult versenyző valamelyikének (sorsolás)

4.4 – Samsung Odyssey Monitor (Típusváltoztatás jogát fenntartjuk!!)

4.4.1 – Samsung Odyssey G3 S27AG300NU Monitor a bajnokság fordulóinak 80%-án elindult versenyző
valamelyikének (sorsolás)

4.5 – Trófeák

4.5.1 – Trófea a bajnokság 1., 2., 3. helyezettjének

4.5.2 – 3000 forinton belüli postaköltséget a VSR állja, viszont az ezen felüli többletköltséget a versenyzőnek kell
kifizetnie

4.6 – Nyeremények kiosztása

4.6.1 – A bajnokság nyereményei az éves díjátadó találkozón kerülnek kiosztásra

 

5 – PONTOK

5.1 – Pontokra való jogosultság

5.1.1 – A futam távjának 75%-át teljesítenie kell a versenyzőnek, hogy a pontszerzésre jogosult legyen a futamon

5.2 – Büntetőpontok

5.2.1 – Büntetőpontok a szerzett bajnoki pontokból kerülnek levonásra

5.3 – Bajnokság fordulóinak pontozása

5.3.1 – Időmérő pontozása

P1 5 pont
P2 4 pont
P3 3 pont
P4 2 pont
P5 1 pont

5.3.2 – Futamok pontozása

P1 48 pont P16 15 pont
P2 41 pont P17 14 pont
P3 38 pont P18 13 pont
P4 35 pont P19 12 pont
P5 32 pont P20 11 pont
P6 30 pont P21 10 pont
P7 28 pont P22 9 pont
P8 26 pont P23 8 pont
P9 24 pont P24 7 pont
P10 22 pont P25 6 pont
P11 20 pont P26 5 pont
P12 19 pont P27 4 pont
P13 18 pont P28 3 pont
P14 17 pont P29 2 pont
P15 16 pont P30 1 pont

5.4 – Eredmények kihirdetése

5.4.1 – Az eredmények legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra

5.5 – “Eldobható” forduló

5.5.1 – Versenyzőknek a bajnokság 6 fordulójából csak a legjobb 5 fordulójának az eredményei fognak számítani a bajnokság pontozásában, azaz a versenyzők a leggyengébb fordulóikat eldobhatják a bajnokság végén

 

6 – BÜNTETÉSEK

6.1 – Óvások

6.1.1 – Versenybíróság az adott fordulón történt baleseteket a forduló után vizsgálja, amelyek a versenyzők által
kerülnek beküldésre az óvási form-on keresztül

6.1.2 – Bejelentést bármely a futamon részt vett versenyző tehet a futamot követő nap 23:59-ig, az ezután küldött
óvások nem kerülnek kivizsgálásra

6.1.3 – Csak az adott balesetben érintett versenyzők óvhatnak, külső fél nem

6.1.4 – Az óvás(ok) eredménye(i) legkésőbb a következő futamot megelőző hétvégén kerülnek kiírásra

6.1.5 – A versenybíróság által hozott döntések nem fellebbezhetőek

6.2 – Büntetési rendszer

6.2.1 – A baleseteket 1-es, 2-es, 3-as szinten vagy bizonyos esetekben a versenybíróság által megítélt időbüntetés
alapján kerülnek elbírálásra

6.2.2 – Kisebb kontakt, kisebb szabálytalanság (például: versenyző feltartása időmérőn) 1-es szintű elbírálásba
tartozik

6.2.3 – Véletlen okozott nagyobb kontakt, vagy másokra veszélyes vezetés 2-es szintű elbírálásba tartozik

6.2.4 – Nagyobb baleset okozása közveszélyes vezetés miatt (például: tömegbaleset okozása vagy veszélyes
visszatérés pályára) 3-as szintű elbírálásba tartozik

6.2.5 – 1-es szintű büntetés esetében a 1 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.6 – 2-es szintű büntetés esetében a 2 licensz pont és 5 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.7 – 3-as szintű büntetés esetében a 3 licensz pont és 10 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.8 – Szezon végén meglévő minden 4. licensz pont után 20 büntetőpont kerül jóváírásra

6.2.9 – Büntetőpontok a versenyző szerzett pontszámaiból kerülnek levonásra

6.2.10 – Ha egy versenyző 0 incidenssel zárja az adott futamot (és van licensz pontja), akkor levonásra kerül 2 licensz
pont a meglévő licensz pontszámából

6.3 – Boxutcából való rajtolás

6.3.1 – Ha a versenyzőnek 3 vagy annál több licensz pontja van, akkor kötelezően a boxutcából kell rajtolnia a
következő futamon

6.3.2 – Boxutcából való rajtolás 3 ponttal csökkenti a meglévő licensz pontszámát a versenyzőnek

6.3.3 – Box-ból való rajtolást kötelező a soron következő futamon megcsinálni! Ha egy versenyzőnek 6 licensz
pontja van, akkor kötelező mind az 1. és a 2. futamon a box-ból rajtolnia

6.3.4 – Ha a versenyző nem tölti le a box-ból való rajtolásos büntetését a soron következő futamon, akkor 3-as
szintű büntetésben lesz részesítve. (például: Ha egy versenyzőnek 3 licensz pontja van, de csak a 2. futamon rajtol
a box-ból az 1. futam helyett. Ezzel akadályozva a büntetéssel való taktikázást)

6.3.5 – Ha egy versenyzőnek az adott fordulón kötelező minimum egyszer a box-ból rajtolnia, de ezt egyik futamon
se tette meg, akkor a következő fordulóról kizárásban részesül. Ebben az esetben nem kerül levonásra 3 licensz
pont a meglévő licensz pontszámból. Ha egy versenyzőnek mind a 2 futamon a box-ból kell rajtolnia, de csak az
egyik futamon tette ezt meg, akkor a következő fordulóról nem kerül eltiltásra, viszont büntetésben részesül a 6.3.4-
es pont szerint

6.3.6 – Ha egy versenyzőnek az utolsó fordulón a box-ból kellene rajtolnia, de ezt az egyik futamon sem teszi meg,
akkor az utolsó fordulóról kizárásban részesül. Továbbá nem kerül levonásra a 3 licensz pont a meglévő licensz
pontszámából

6.3.7 – A boxutcából való rajtolásos büntetését letöltő versenyző NEM vehet részt az időmérő edzésen. Ha a
versenyző mégis részt vesz az időmérő edzésen, miközben a futamon letölti a büntetését, akkor levonásra kerül a
3 licensz pont, viszont ezen felül 2-es szintű büntetésben fog részesülni

6.4 – Szándékos baleset okozása

6.4.1 – Szándékos baleset okozása a futamon(/okon) végleges kitiltást vonhat maga után a bajnokságból

6.4.2 – Szándékos baleset okozása a futam végén (kockás zászló utáni levezető körön) a következő futamról való
eltiltást vonhat maga után, ezen felül 2-es szintű büntetésben lesz részesítve a versenyző. Csapattárssal való ütközés
is beletartozik

6.5 – Versenybíróság

6.5.1 – A versenybíróság szúrópróba-szerűen ellenőrizheti a fordulókon történt eseményeket az óvások
beérkezésének ellenére is, ezáltal további büntetéseket oszthat ki a versenyzőknek

6.6 – Versenyzőkre vonatkozó további szabályok

6.6.1 – iRacing Voice Chat

6.6.1.1 – A voice chat nem megfelelő használata büntetést, illetve bajnokságból való kizárást is eredményezhet

6.6.2 – Versenyen való részvétel

6.6.2.1 – Az adott fordulót megelőző héten szombat éjfélig kötelező jeleznie a versenyzőnek a VSR Discord
szerverén a #verseny-részvétel szobában, ha nem tud részt venni a soron következő fordulón! Ennek elmulasztása
büntetést, többszöri elmulasztása bajnokságból való kizárást von maga után

6.6.3 – Sporting code

6.6.3.1 – Az iRacing sporting code dokumentumában leírtak elfogadottak azokra a dolgokra, amelyekre ez a
dokumentum nem tért ki. A dokumentumban kék-sárga zászló van, viszont, az a bajnokság fordulóin kék zászlónak
minősül és az arra vonatkozó szabályokat kötelező betartania a nevezett versenyzőknek

6.6.3.2 – Balesetek esetén a netcode-ot csak extrém esetben vesszük figyelembe. Normál esetben, ha két autó
ugyan nem ért össze, de a szerver mégis regisztrálta az ütközést, azt a versenybíróság normál ütközésnek tekinti

6.6.4 – Versenypályán való viselkedés

6.6.4.1 – A fordulók alatt TILOS visszaugrani a PIT-be. Minden esetben a versenyzőnek KÖTELEZŐ visszamenni a
boxutcába, versenyek leintése után is

6.6.4.2 – Nem szándékosan történt baleset után, ha a versenyző NEM TUD visszamenni a boxutcába mások
veszélyeztetése nélkül, akkor használható az időmérőn a visszaugrás, versenyen pedig a vontatás

6.6.4.3 – A 6.6.4-es szabálypontok elmulasztásának vagy megszegésének esetében a versenyzőnek 1-es szintű
büntetés kerül jóváírásra

 

7 – SZERVEREK ELÉRÉSE

7.1 – Gyakorló szerverek

7.1.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – TCR Series -> Sessions

7.1.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions

7.2 – Versenyszerver

7.2.1 – iRacing UI -> My Leagues -> VSR – TCR Series -> Sessions

7.2.2 – Membersite -> Leagues -> League Sessions

 

8 – NAPTÁR

  • március 20. 🇮🇹 MONZA (Grand Prix)
  • április 3. 🇩🇪 HOCKENHEIMRING (Grand Prix)
  • április 17. – 🇧🇪 SPA (Grand Prix Pits)
  • április 24. – 🇺🇸 SEBRING (International)
  • május 8. – 🇺🇸 ROAD AMERICA (Full Course)
  • május 22. 🇬🇧 SILVERSTONE (Grand Prix)

 

9 – FESTÉSEK

9.1 – Minden festés, amely beküldésre kerül a VSR számára, hogy megjelenjen a közvetítésben, annak meg kell
felelnie a VSR által kiszabott szabályoknak

9.2 – Festésre vonatkozó szabályok: ”Versenyzők nem használhatnak szponzori logókat az autójuk festésén, kivéve,
ha; 1. Azok elérhetőek az iRacing Paint Shop-jában vagy 2. Írásos engedélyt kaptak az adott cégtől. A festéseken
TILOS megjeleníteni politikai, rasszista, szexista és többi más ilyen tartalmat

9.3 – Minden festés, amely nem felel meg a 9.2-es pontnak el kell távolítani a VSR-ből. Az adott versenyző ebben
az esetben kérhet felülvizsgálást

9.4 – Abban az esetben, ha a versenyző nem küld be festést/a szabályoknak nem megfelelő festést küld be, akkor
a közvetítésben az iRacing alapfestése fog megjelenni

9.5 – Festéseket az XtremeScoring weboldalán kell beküldeni [TUTORIAL]

9.6 – A beküldött festéseken kötelező helyet hagyni/ráhelyezni a bajnokság kötelezően megjelenítendő szponzori
logóit, amelyeket a VSR Discord szerverén a #festések szobában lehet megtalálni

9.7 – Azon festések, amelyek a forduló kezdete előtti 96 órában kerültek beküldésre, lehet nem fognak bekerülni a
soron következő forduló közvetítésébe

 

10 – STREAMELÉS

10.1 – Azoknak a versenyzőknek, akik streamlik a bajnokság fordulóit, kötelező lefrissíteniük a bajnokságban használt festéseket. Ennek elmulasztása büntetést vonhat maga után [TUTORIAL]