Matematikailag ugyan még 4 versenyző is esélyes a bajnoki címre, de nem akarjuk bevonzani a bajt, így a két legnagyobb esélyessel beszélgettünk pár szót a csütörtöki futam előtt.
Kesjár András (1515 pont)
Az őszi WTCC bajnokságban lényegében megállíthatatlan voltál. Most úgy néz ki, hogy Márknak sikerült megszorongatni. Mi változott?
K.A. : Lényegében hoztam a formám egészen Angliáig, utána volt egy megingásom Norisringen és ezt kegyetlenűl kihasználta Márk. Nem hiszem, hogy változott volna valami Őszhöz képest, egyszerűen most jobban elkapta a fonalat és már a Wtcc alatt tudtam, hogy nagyon gyors csapattárs. Így, hogy ketté váltak az útjaink erre a szezonra, 100%-ig biztos voltam, nem fogunk kegyelmezni egymásnak.
Miben másabb az Audi, az akkori TC1-es Hondánál?
K.A. : Lassabb :D. Komolyra fordítva a szót. Kevesebb setupolási lehetőség van, ennek ellenére nehéz megtalálni azt az utat vele, amivel jó időket lehet menni. A Hondánál hamarabb ráéreztem. Na meg a P2P nagyon kiszámíthatattlanná teszi a futamot Wtcc-ben ilyenre nem volt lehetőség. Itt sokkal közelebbről tudjuk a másikat követni.
Változott a mezőny a nyeremények hatására? Gondolok itt a pályán mutatott keménységre, vagy arra, hogy mennyire erősek az újonnan jött pilóták.
K.A. : Én úgy érzem, hogy az első három hétvége alatt eléggé összeszokott a banda és korrekt versenyzések folynak a versenypályán. Monzában nagyon lehetett érezni, hogy mindenki meg akarja mutatni ki az úr a háznál. Ezek a törekvések egyre jobban csillapodtak futamról futamra. Nekem külön öröm volt, hogy olyan versenyzővel is tudtam szoros csatát vívni, aki a való életben is terelgeti a vasat. Innen szeretnék gratulálni Tassi Attilának, hogy őt választották a M1RA ülésére. Valamint nekem egy üde színfolt volt Kisteleky.
Te nagy drámát jósolsz, esetleg egy harmadik fél beleszólását, vagy pedig egy sima végjátékot?
K.A. : Nehéz kérdés. Én úgy szeretnék nyerni, hogy Márk ellen csatázok nem csak pontok terén, hanem a pályán egyaránt. A nézőknek is így sokkal szórakoztatóbb és nagyobb értéke van, mint egy sima győzelemnek. Hajrá Márk!
Nándori Márk (1485 pont | 28 pont lemaradás)
Tavaly a tavaszi WTCC bjanokságban talán meglepetés is volt egy picit az a remek eredményed. Ősszel talán már elvárás volt az év végi dobogó, ami nem sikerült. Most újra elől vagy. Mi történt? Mi ez a hullám?
N.A. : Azt tudni kell hogy a Tavaszi bajnokságban egy Citroën C-elysée volánja mögött róttam a kilométereket. Őszre átülve a Hondában jelentős problémáim adódtak a gumikopással a versenyeken. Voltak versenyek ahol defekt is hátráltatott. Ebből a szempontból nézve a Citroen egy jóval gumikímélőbb autó volt számomra. Az őszi szezon végén kicsit csalódott is voltam az összetett 4. hely miatt. Azután jött egy újabb lehetőség a bizonyításra az Audi TT Cup. Itt mindenki tiszta lappal tudott indulni a nulláról. Az már csak a hab volt a tortán hogy ezúttal egy szponzorált bajnokságról volt szó a Team VRS jóvoltából. Ez mindenféleképpen motivációt adhatott a jelentkezőknek hogy 110%-os teljesítményt nyújtsanak hétről-hétre.
Szerettem volna egy erős eredménnyel bizonyítani magamnak is hogy kellő felkészüléssel és odafigyeléssel ott tudok lenni a mezőny leges-legelejében.
Kesjár Andrissal fél évig voltatok csapattársak ősszel. Nehezebb nélküle felkészülni? Miben másabb most ez a folyamat?
N.A. : A 2016 Őszi WTCC bajnokságon a Ricerocket név alatt versenyeztünk Kesjár Andrissal és Molnár Dániellel. Kétség sem férhet hozzá hogy akkoriban Andris tesztelte a legtöbbet szinte minden pályán hármunk közül. Rendszereresen osztottuk meg egymással a beállításokat. Ez jelentősen segítette a gyors előrelépést mindannyiunknak. De be kell vallanom voltak olyan hétvégék amikor az Andris által összeállított setup nem feküdt nekem. Ekkor rendszerint további állításokkal próbáltam számomra is kezelhetővé tenni a kocsit. (Talán a vezetési stílusban rejlik ez a fajta különbség.) Voltak hétvégék ahol sikerült remek Kvalifikációkat teljesíteni és Andris elé keveredni a versenyek első pár körében. A rosszabb gumikezelésemnek köszönhetően az esetek többségében sikerült végül hibára kényszerítenie és megelőznie. Az Audiban szinte mindig külön készülünk, nagy ritkán futunk össze a szerveren a felkészülési időszakban, de szektoridőket még most is rendszeresen küldözgetjük egymásnak, elősegítve mindannyiunk fejlődését.
Molnár Dániellel vezetitek a csapatbajnokságot is. Év elején gondoltad volna ezt?
N.A. : Amikor leadtuk a nevezést a bajnokságra, Danival mindketten elsősorban az egyéni bajnoki elésőséget tűztük ki a fő célnak. Személy szerint én bíztam benne hogy ott tudunk lenni a dobogón a végelszámolásban. Mélyebb esélylatolgatásokba ekkor még nem bocsátkozhattunk mert jó pár erős csapat nevezett a bajnokságban és meg kellett várnunk az első pár versenyt hogy meg is lássuk hol tartunk a többiekhez képest.
Miben másabb az Audi, a TC1-es autókhoz képest?
N.A. : Az Audi egy szériaautó. Mindenkinek 100%ban megegyezik az autója ellenben a WTCC-vel. Itt sokkal inkább a vezetési és taktikai képességekben rejlik a különbség. Jóval kevesebb a setupolási lehetőségünk, de egy-egy apróbb állítás még így is jelenthet minimális különbséget. Ki kellett ismerni az autóban rejlő lehetőségeket és azt az esetek lehető legnagyobb százalékában a saját javunkra fordítani. Megjelent a P2P a versenyeken ami extra teljesítményt nyújt az autónak néhány másodpercig.Versenyenként kb. 15 “turbó” lehetőségünk van, függően attól ki honnan kezdi meg a versenyt a rajtrácson. Az esetek többségében taktikázunk is kell evvel a lehetőséggel, hogy kitartson a versenyek végéig.A hotlap és az időmérős teljesítmény sem garancia egy jó eredményre, de kétségtelen, hogy jó alapnak bizonyulhat. Jól kell látni a pályán a versenyek alatt, így hatékonyan át lehet jutni a mezőnyön egy-egy gyengébben sikerült időmérő után is.A 3 versenyes formátum is elősegíti az izgalmakat mivel a 3. verseny rajtrácsát a 2. első tíz helyezettje adja fordítottan. Ekkor egy-egy jobb rajt és merészebb előzés jelentős pontkülönbséget alakíthat ki a riválisok között.
Mit gondolsz,valami nagy dráma lesz vagy izgalom szempontjából egy nyugisabb végjáték? Minden féle képpen szeretném kihozni a maximumot az utolsó “hétvégéből”.
N.A. : Ha ez bajnoki címmel is jár akkor külön örömöt fog jelenteni. Ha pedig csak egy második hely lesz a vége az elszámolásban akkor sem lesz az okom szomorkodni, mert tudom hogy akkor is kihoztam a körülmények adta lehetőségekből a maximumot. Mind a ketten tiszta versenyben szeretnénk megelőzni a másikat, szóval ilyen szempontból nem fogjuk hátráltatni egymást. A 28 pontos hátrány nem sok de figyelembe kell vennünk a 3. versenyt ahol egy-egy beragadás következtében ennek a többszörösét is le lehet dolgozni. Minden bizonnyal ezen a 3. futamon dől majd el véglegesen a bajnoki cím.De egy dolog biztos, aki bajnok lesz megérdemelten lesz az.