VSR Formula Masters – Így állunk féltávnál!

Féltávhoz érkezett a Formula Masters bajnokságunk, ideje szemügyre venni az eddigi eseményeket, történéseket. A bajnokság 3 nemzeti fordulóból épül fel: a spanyol-olasz-benelux pályákon és a legvégén a Hungaroringen kell megmérkőzniük a pilótáknak egymással. Az első három állomás az Ibériai félszigeten került megrendezésre a pályák pedig Barcelona, a kevésbé ismert ám annál gyorsabb Jarama és Valencia voltak. Kezdjük az összefoglalót a barcelonai nyitófordulóval.

Az időmérő edzésen Csuti Zoltán diadalmaskodott, több mint 3 tizedes előnnyel Csák Péter előtt. Csuti nem is teketóriázott, egyből rajt-cél győzelemmel nyitotta a szezont. Mögötte végzett Suborits Péter, a harmadik helyre pedig a már említett Csák hozta be autóját. A második futamra az első 8 pilóta megfordult beérkezési sorrendjük alapján. Gályár Balázs a negyedik helyről startolhatott és megnyerte a második futamot. Mögötte Suborits és Csuti kéz a kézben futottak ebben a sorrendben. Barcelonában B szervert is indítani kellett a nevezők létszáma miatt, a másik szerveren Roós András triplázott és a kvalifikáció mellett mindkét versenyt sikerült megnyernie.

A pilóták maguk mögött hagyták Barcelonát és a jaramai aszfaltcsíkra érkeztek meg két héttel ezek után. A jaramai versenypálya Madrid mellett található és valamivel tempósabb, mint a barcelonai. Csuti folytatta a remek időmérős formáját és megnyerte a kvalifikációt itt is több, mint fél másodperccel Roós előtt, aki természetesen felkerült az A szerverre első fordulóban mutatott szereplése után. Az első verseny hasonlóan sima volt Csutinak, mint két héttel ezelőtt, raj-cél győzelem. A második hely korántsem volt ennyire egyértelmű Suborits és Nagy Dávid között, de végül mindössze 73 ezredmásodperccel Suborits tudta megszerezni a dobogó második fokát. Fordult a rajtrács, Foczkó Ákos találta magát pole pozícióban a második versenyre. Ezúttal azonban nem volt ellenszer Csutival szemben, ezt a futamot is behúzta, igaz csupán 2 tizeddel maradt le mögötte Suborits. Nagy Dávid itt is harmadik helyen futott be így a PRM-Formula.hu csapat legifjabb tagja két dobogót is szerzett. A “B” szerver küzdelmeiben Báldi Gergő bizonyult leggyorsabbnak. Az első futamot öldöklő csatában megnyerte Varga Dáviddal és Bajka Mátyással szemben, azonban a másodikon kiesett. Bajka élt a lehetőséggel és megszerezte első győzelmét az idei szezonban.

A spanyol kör, utolsó fordulója következett, a kedvelt valenciai versenypályán. A spanyol pályák királya plussz pontokat szerezhetett, tehát aki ezt a címet elhódította, az növelte esélyeit a bajnoki címre. Csuti 11 ponttal vezetett ekkor Suborits előtt Gályár pedig pontegyenlőséggel állt a 3.helyen Nagy Dáviddal 45 pont lemaradással. Itt már nem volt szükség a B szervere, 23 fő vágott neki a spanyolországi utolsó fordulónak. Báldi elérhetetlennek bizonyult az időmérő edzésen, s csak Csuti, Suborits, Nagy és Varga Péter maradtak másodpercen belül, a többiek már kívül estek az 1 másodperces különbségen. Báldi nem tudta maga mögött tartani Csuti Zoltánt így Csuti zsinórban 3. alkalommal suhant át a kockás zászló alatt elsőként, mögötte Báldi futott be Suborits Péterrel maga mögött. A nemzeti forduló tehát kérdés nélkül Csutié lett, aki bizonyította, hogy számolni kell vele a bajnokság hátralevő részében, hiszen 6 futamból 5-öt nyert meg. Suborits végzett a második helyen ezzel biztosítva helyét az üldözők között. Gályár és Nagy pedig helyet cseréltek és Nagy jött fel a dobogóra.

A spanyol után az olasz pályákon volt a sor. Név szerint a MotoGP szerelmeseinek ismerős Mugello, a híres Misano és a legendás Monza. Mugelloba érkezve a pilótáknak figyelniük kellett az égre, hiszen nem volt túl rózsás a helyzet. Sötét fellegek gyülekeztek, eső készült. Az időmérő még rendben lezajlott, Suborits kevesebb, mint egy tizeddel előzte meg Báldit. A futamon azonban trükkös körülmények várták a versenyzőket, nedves aszfalt, borús ég. Legtöbben a slick gumi mellett döntöttek és ok tették jól. Varga Dávid a 4.helyről viszont esőgumin rajtolt ami óriási baklövésnek bizonyult, ezáltal hátul fejezte be a futamot. A többiek viszont keményen küzdöttek a lehető legjobb helyért. Suborits Péter megnyerte szezonbeli első versenyét Báldi Gergő előtt. Csuti harmadik lett. A többiek fél perces lemaradással követték őket, óriási differencia volt tapasztalható az első három és a mezőny többi tagja között. A második versenyre megint csak alaposan átrendeződött a rajtrács.  Gályár Balázs és Rózsa Tamás indulhattak az első két helyről. Nem tartott sokáig a csoda, Suboritsék hátulról buldózer módjára jöttek előre és végül simán húzta be a a második versenyt a Leader Racing Team pilótája. Csuti követte Suboritsot a második helyen, míg a dobogóért vívott hatalmas küzdelem végén Varga Dávid örülhetett, Báldi pedig szomorkodhatott. Misano következett a versenynaptárban.

Misanoban már teljesen világosan látszott, hogy ez a bajnokság Csuti Zoltán és Suborits Péter között fog eldőlni, ha csak valami fatális hiba nem lép közbe náluk. Az időmérő ennek megfelelően alakult. Csuti Zoltán fölényes győzelmet aratott a kvalifikáción. Csuti nem teketóriázott sokat és minden tekintetben uralta z első futamot. Leggyorsabb kör, pole pozíció és a győzelem is az ő nevéhez fűződött. Suborits végzett a második helyen Varga Dávidot megelőzve. Gályár és Komlósi csatázott a 6.helyért amikor is Gályár Balázs az utolsó kanyarban falhoz vágta autóját és úgy nézett ki, hogy elveszítheti a 3.rajthelyet a második futamra. Végül behozta az autót Spiczmüller előtt és Gályár várhatta a lámpák kialvását a mezőny élén. Esős pálya fogadta a pilótákat és esős előrejelzés is volt olvasható a monitorokon, ennek ellenére kérdéses volt, hogy ki milyen gumin rajtol a második versenyen. Szűcs Máté taktikázott legjobban, aki az 5.helyről egészen a dobogó legfelső fokára száguldott és megszerezte első győzelmét a szezonban. Csuti 2. lett, míg Lányi Tamás parádés versenyzéssel behozta autóját a dobogóra. Suborits mindössze a 7.helyen végzett így a szezon második felére nagyon össze kell szednie magát a Leaderes versenyzőnek, ha bajnoki álmokat kerget még.

cikk: Dani Bálint
képek: Csorosz László