Elindult a VSR Touring Car Series bajnoksága!

focikk_r1Az első versenyhelyszín a szűkös Sao Pauloi utcai pálya volt amin elsősorban IndyCar versenyeket szoktak rendezni, de túraautóval is ugyan olyan, ha nem jobb versenyeket lehet lenyomni. 

Az utcai pályán elég nehéz volt egy jó kört összerakni a magas és eldobós kerékvetők miatt, így egy kis előnyt élvezhettek a fronthajtásos autók a BMW-kkel szemben.

Az időmérőn a TOP 10 egy másodpercen belül időmérőzött. Az első helyen Leitner Norbert végzett a BMW-vel, mögötte Huszár Norbert követte másfél tized lemaradással a Volkswagen Sciroccoval.
Mögöttük nagyon szorosan alakultak az idők. Bacsa, Nyárasdy és Molnár (3. 4. 5. helyezett) között 3 század különbség volt csak, így elég izgalmas versenyeknek nézhettünk elébe.

Az első versenyen Leitner a BMW-nek hála megtartotta első helyét a rajtnál, de nem csak ő szerzett előnyt a hátsókerék meghajtásból. Bacsa Gábor, Mihajlovics Máté és Nyárasdy István is megelőzte a gyengébben rajtoló fronthajtásos autókat. Az első sikán szűkössége miatt elkerülhetetlen volt a rajtbaleset is, ami miatt több versenyző is megtörte az autóját, viszont senki sem esett ki. Huszár Norbert a 6. helyig esett vissza, innen kellett felkapaszkodnia a BMW-k és Nagy László elé. Eközben Huszár csapattársa, Nagy Dávid is felért, sőt egy nem túl fair előzéssel tudatta, hogy ő bizony nem fog kímélni senkit a bajnokság alatt. Ezzel egyhuzamba a mezőny közepe, vége fele is zajlottak a csaták. A 8. körben a hosszú egyenesben egy elég szép hatos boj alakult ki. Komlósi Péter, Kun Ákos, Mándity István, Széchy Szabolcs, Szabó-Kónyi Bence és Lányi Tamás esett egymásra a célegyenesre vezető féktávra. A versenyt magabiztosan végig vezetve Leitner Norbert nyerte. Az egész versenyen 2. helyen álló Bacsa Gábor végül technikai hiba miatt kiesett az utolsó előtti körben, így Nyárasdy István szerezte meg a 2. helyet. A dobogó legalsó fokán végül Huszár Norbert végzett.

Az első futam teljes végeredménye : A szerver ; B szerver

Második versenyen az első verseny első nyolc helyezettje fordult. Az első sorból Varga Dávid indulhatott a Sciroccóval, illetve Leitner csapattársa Toldi Balázs. Sajnos itt is volt rajtbaleset, de már sokkal kisebb mint az előző futamon. Az első helyre Toldi rajtolt be,a mögötte lévők amíg csatáztak szépen kiautózott egy kényelmes 2 másodperce előnyt az első kör végére. Mögötte a két csapattárs Suborits Péter és Varga Dávid voltak egymással nagyon elfoglalva, míg mögöttük a Huszár, Nagy tandem volt újra. A 4. körben a tandemet sikerült megszakítania Leitnernek aki kihasználta Nagy Dávid hibáját, így üldözőbe vehette Huszárt. Eközben Varga elmérte a féktávot a hosszú egyenes után és a 3. helyről visszaesett a 7. helyre Nyárasdy mögé. Egy körrel később Leitner már Huszárt előzte aki így feljött a 3. helyre. 8. körben Suborits Pétert előzte Leitner Norbert. Eközben az élen Toldi Balázs tovább növelte előnyét immár 4 másodpercre, de ezt meg tudta tartani így Toldi Balázs nyerte a futamot, csapattársa Leitner Norbert előtt. Az első két hely sorsa tehát eldőlt, de a többi hely még nem!  A 10. körben összejött a 3. 4. és 5. helyezett Suborits, Huszár, Nagy Dávid trió akik nagy meccset folytattak a dobogóért. Egy körrel a vége előtt Suborits kiesett a bojból így Huszár és Nagy csatájából az előbbi került ki győztesen.
Mögötte az utolsó kanyar még izgalmakat hozott, mivel Nyárasdy utólérte a leszakadó Suboritsot de végül az 5. helyet Suborits Péter szerezte meg.

Az második futam teljes végeredménye : A szerver ; B szerver

A következő verseny egy Dán pályán lesz, a neve: Jyllandsringen (ejtsd: Jülendszring) március 1-jén. Amennyiben szeretnél csatlakozni még nem késő,hiszen csak egy futam telt el! Gyere és olvass magadról a futam után! Az alábbi linken tudsz jelentkezni.

A héten tartunk egy kis tesztet amivel készülünk első Assetto Corsa bajnokságunkra, a VSR Truck Series-re! Gyere,próbáld ki!