Szeptember 18-án rajtol a K&H SIM Liga iRangsor powered by HUMDA iRacing szakágának 4. szezonja. A 24 indulóból 23-nak az a cél lebeg a szeme előtt, ami eddig olyan tehetségeknek sem sikerült, mint Nagy Dániel, vagy éppen Kiss Norbert: Megverni a háromszoros bajnok Tóth Dávidot.
Ez a szezon azonban minden eddiginél szorosabb lehet, hiszen a VSR-el kötött együttműködés értelmében ezúttal az év 24 legjobb iRacere lehet itt a SIM Liga bajnokságán.
A VSR két iRangsor kvalifikáló bajnokságot tartott 2023-ban – ezek a Formula 3-as, és TCR autókkal kerültek megrendezésre – és bizony, mindkét esetben sikerült felülmúlni Tóthot. A Formula 3-ban a 2022-es SIM Liga bajnokságba berobbanó, és egy év alatt nagyon sokat fejlődő Pálla Balázs, míg a TCR-ben Leitner Norbert lett a bajnok.
A “fogadóirodáknál” Tóth kapta a legkisebb oddsokat
Ennek ellenére is Tóth Dávid a toronymagas esélyese a 6 fordulós eseménysorozatnak, hiszen a több szimulátoros világbajnokságot is megjárt versenyző általában akkor szívja fel magát a legjobban, amikor a legnagyobb a tét.
„Örülök, hogy ismét indulhatok a bajnokságban, ami szerintem az elmúlt évekhez képest erősebb lesz, köszönhetően az iRangsor bevezetésének” – ismerte el a háromszoros SIM Liga bajnok.
„Elvárás minimum a dobogók megszerzése lesz, de nyilván nyerni szeretnék. Az autóval régebbről van már egy kis tapasztalatom, vezetési élményre nagyszerű, viszont megtalálni rá az optimális beállítást nem lesz könnyű feladat. A pályákat egytől egyig szeretem, úgyhogy a naptárnak nagyon örülök, kifejezetten Bathurstnek. Úgy gondolom a versenyeken nehéz lesz taktikailag előnybe kerülni a többfős csapatokkal szemben, de csapattársammal, Pinczés Ádámmal megtesszük a lehető legtöbbet, hogy dobogókért, győzelmekért küzdhessünk.”
Ha már Dávid említette az autót, és a versenynaptárat, nézzük is meg, hogy pontosan miről beszélt.
A Chevrolet Corvette C8.R GTE a 2023-as év végén leköszönő Grand Touring Endurance kategória egyik legsikeresebb autója. Az 550 lóerős gépet nem könnyű megszelídíteni, hiszen kevesebb elektronikus segédlettel rendelkezik, mint egy GT3-as autó, mégis, aerodinamikailag sokkal hatékonyabb, így agilisabb a kanyarokban.
Pálla tavaly berobbant, idén bajnok lenne
Bár a Chevy sokaknak a kedvence, mégis a 2023-as VSR F3 bajnokság győztese, Pálla Balázs visszafogottan nyilatkozott, amikor arról kérdeztük, milyen elvárasai vannak a K&H SIM Liga iRangsor powered by HUMDA 2023-as szezonjával kapcsolatban.
„Vegyes érzéseim vannak az idei SIM Liga miatt. Amit leginkább az autó vált ki belőlem, mert ezzel a kategóriával még nem volt dolgom korábban és az első tesztek után nem is lesz a kedvenc autóm” – nyilatkozott óvatosan az Impulse Racingbe igazoló fiatal tehetség.
„Ami az ellenfeleket illeti, biztos hogy szoros versenyek lesznek. Az előző bajnokságokban is nagyon kiélezett futamokat mentünk, szóval izgalomban nem hiszem hogy lesz hiány. Erősorrendet nehezen tudnék mondani, mert ahogy hallottam mindenkinek új ez az autó vagy nagyon rég mentek vele, de akik az előző VSR bajnokságokban elől voltak, ők biztos most is komoly tényezők lesznek.”
Leitner minden tapasztalatát beveti majd
Ezzel egyetértett Pálla csapattársa, a VSR TCR kategóriájának 2023-as bajnoka, Leitner Norbert is.
„Már várom ezt a bajnokságot, mert elég sok hasonló kaliberű pilóta jutott be, adta le a nevezését. Kihívás lesz ebben a mezőnyben jól teljesíteni” – mondta Leitner.
„Annak mindenképp örülni fogok, ha sikerül mindenféle nagyobb incidens nélkül teljesítenem a bajnokságot, úgy érzem ha ez sikerül egész jó eredményt lehet elérni. Az autóval nem vagyok nagy barátságban, keveset használtam, annak ellenére, hogy már jó ideje megvan. A pályákat ismerem, a kihívás a megfelelő beállítások megtalálása lesz számomra és szerintem sokunk lesz így ezzel, hiszen az előző VSR bajnokságokkal ellentétben itt nem lesz fix setup.”
Izgalmas helyszínek, de vajon meglepi-e bárki a Tóth, Leitner, Pálla hármast?
Sajnos egy nagy hiányzó lesz, aki nem más mint a TCR bajnokság második helyezettje, Bucsi Attila, aki bár kvalifikálta magát a K&H SIM Liga iRangsor powered by HUMDA döntőjére, valós versenyzői kötelezettségei miatt nem tud majd elindulni. Így is erős a névsor.
Ha ránézünk a versenynaptárra, akkor tényleg nem kell csalódnunk: olyan legendás helyszínek kerültek be, mint Monza, Road Atlanta, Red Bull Ring, Fuji, Bathurst és természetesen a Hungaroring.
Nyereményekben ezúttal sem lesz hiány köszönhetően a K&H, a HUMDA, a TRP Hungary és a Samsung kiemelkedő támogatásának. Az összdíjazás értéke közel 900 000 forint lesz.
A bajnokság tehát szeptember 18-án kezdődik Monzában, a futamokat pedig a PAZA Production YouTube csatornáján lehet majd ÉLŐben követni.