A vége fele közeledik a VSR HTCC 2015-ös bajnoksága. Tavaly a dízel Seat és a hat sebességes BMW dominancia után az idei évre a Chevrolet Cruze uralja a bajnokságot. Jelenleg az egyéni és a csapatbajnokságok dobogós helyein is az amerikai márka képviselői uralják.
Az év elején nem feltétlenül ez a hármas tűnt a legesélyesebbnek. Huszár Norbert akkor is elől volt, de akkor még Szabó Gábor és Nagy Dániel volt a legnagyobb riválisa. Szabó Gábor a bajnoki élről hagyta abba a bajnokságot (2014 után ismét) és szünetelteti most a dolgokat. Nagy Dani azonban az RCM bajnoki címért járó nyereménye miatt kénytelen szüneteltetni a bajnokságot. Bizonyára szomorkodik az 1 hónapos máltai kiruccanása alatt, legalábbis mi így tennénk a helyében. Azonban az Ő kiesésével nem lett kevesebb a George Racing Team pilótáinak száma a dobogós helyeken, sőt. Molnár Dániel és Nagy Dávid lépett előre Huszi kihívójaként. Főleg Nagy Dávid, aki teljesen utol is érte már Norbit a bajnokságban. Dávid és Norbert pontkülönbsége egy futam végi első és második hely különbségével egyenlő. Mögöttük Molnár közeledik, azonban az év eleji hibákat nehéz behozni és korántsem biztos, hogy ez a hétvégenként 30-40 pontos közeledés tartható lesz a következő 4 fordulóban is. Jelen állás szerint hármuk közül fog kikerülni az év végi győztes. Lentebbi pár kérdéses interjút olvashattok velük.
A csapatbajnokságban a George Racing Team bekeményített. Korábbi bajnokságok után idén 7 pilótával és 2 csapattal álltak rajthoz. A „nagy” csapatban található a góré, azaz György Gábor valamint Viski Gábor (aki Nagy Danit váltotta Málta miatt) és Molnár Dániel. Bajnoki helyezésük jelenleg a második, de közel van WEBaffACTIVE Chevrolet Team. Az élen a George Racing Team Junior, ami koránt sem junior csapat. Inkább csak nem volt jobb szó a GRT utánra csapat. Huszár Norbert és Nagy Dávid (bajnoki 1-2) mellé Toldi Balázs került be a csapatba, aki az utóbbi futamokon egyre jobban érez rá a Cruze-ra a többi évnyi bömbizés után. Előnyük megnyugtató.
A jelenlegi bajnoki éllovas nyilatkozata:
Vezeted a bajnokságot a hatodik forduló után. Erre számítottál év elején?
Számítottam rá, hogy az élmezőnyben harcolhatok, de itt olyan gyorsan változhat a helyzet, hogy jelenleg nincs nagy jelentősége, hogy éppen ki áll élen , mert sok pontot osztogatnak még a végéig.
Hogy tetszik a Cruze? Úgy teljesítesz vele, ahogy elvártad magadtól augusztus végén?
Az autóval összességében elégedett vagyok, főleg az egy körös tempója nagyon versenyképes. Futamon, megtankolva és 30 kg plusszal megpakolva nem ideális az egyensúlya gyors kanyarokban, de hozzá lehet szokni.
Csapattársad a legnagyobb riválisod. Nagy Dávid úgy tűnik felszívta magát és nem ereszt. Nehezebb így a harc, hogy egy csapattárs ellen kell megküzdeni?
Remek szezont fut Dávid, gyors és nagyon kiegyensúlyozott a teljesítménye. Kétségkivül nehezebb egy csapattárs ellen küzdeni a pályán, mert előtte egymást segítjük a felkészülésben, és közben a csapatra is gondolnunk kell, mert ott is a bajnokságért harcolunk.
Az előző két fordulón a mögötted lévők rengeteg pontot hoztak rajtad. Mi az oka ennek?
Őszintén szólva, Nagy Dani kiválásával kicsit elkényelmesedtem és nem szántam elég időt a felkészülésre, de bízom benne, hogy a bajnoki hajrára újra jó formába kerülök.
Mit vársz a maradék négy futamtól?
Hasonlóan kiélezett, kemény csatákra számítok mint eddig, de szeretném növelni az előnyöm a pontversenyben.
A jelenlegi összetett második, Nagy Dávid nyilatkozata:
Elég szoros ott elől a küzdelem. Közeledsz Huszár Norbira, miközben aprókat, de közeledik Molnár Dani is rátok. Huszi csapattársad, Dani pedig George Racing Team társ. Jó a hangulat?
Így, hogy még elég messze van a bajnokság vége, szerintem feszültségről nem lehet beszélni. Mint említetted, a George Racing Teamhez tartozunk mindhárman, így még ha úgy adódik, próbáljuk is segíteni a másikat, ahogy tudjuk. Az hogy ez meddig lesz így, azt nem tudom megmondani pontosan.
Tavaly a HTCC ’14-ben az utolsó futamon ment el a dobogó év végén. Tavasszal az ETCC-ben meglett a második hely. Irány a győzelem? Megértél rá?
Most már jó pár éve versenyzek a VSR-nél és az utóbbi egy két évben szerintem már mutattam, hogy lehet velem is számolni. Már csak a végső győzelem hiányzik, és most itt a lehetőség. Szóval miért ne?
Mennyire vagy elégedett az eddigi teljesítményeddel. Augusztusban aláírod a mostani pozíciód?
Hogy őszinte legyek a mezőny erősségét tekintve maximum 1-2 győzelmet vártam magamtól a szezon előtt. Még a Cruze is ismeretlen volt számomra, hiszen korábban még nem mentem vele. Valószínűleg kérdés nélkül aláírtam volna ezt a 2. helyet.
Huszira esel rá. Mit találtál?
Nem mondanám, hogy találtam bármit is. Ezeket a pályákat szeretem, jól ismerem és szerintem mostanra az autóval is teljesen megbarátkoztam.
Szerinted mi fog történni a következő négy fordulón?
Ezt sose lehet pontosan megmondani. Nyilván lesz olyan pálya ami valamelyikünknek jobban fekszik majd, de remélhetőleg sikerül majd ledolgozni a ponthátrányomat Norberttel szemben, Danit pedig jó lenne magam mögött tartani, hiszen az év eleji balszerencsék után most nagyon nagy tempóval közeledik.
A bajnokságban jelenleg a harmadik helyen álló Molnár Dániel nyilatkozata :
Egy gyengébb évkezdet után megkezdted a felzárkózást. Mit gondolsz, lehet esélyed megnyerni a bajnokságot?
Matematikailag van esélyem. Az elmúlt 2 fordulóban sikerült elég pontot hoznom és ha ezt a következő 3 körben is sikerül teljesítenem, akkor a fináléban fej-fej mellett leszünk. De azért ezt pont behozatali tempót hosszan tartani nem hiszem, hogy lehetséges.
Talán most lehet reális esélyed először a bajnoki címre. Mit gondolsz erről? Te fejlődtél? Esetleg könnyebb a mezőny? Mi a véleményed erről?
Utoljára 2012-ben voltak esélyeim az autó erősségét tekintve. De akkor nem tudtam tartani a tempót Báldi Gergővel és a volkswagen duóval. Lehet fejlődtem,nem tudom. Azt érzem, hogy 2013-ban szenvedtem ezzel az autóval,most pedig nagyon tetszik. A mezőny pedig továbbra is erős. Mindig van 5-6 pilóta akiben benne van bármikor a győzelem.
Év közben voltak változások a csapaton belül, ráadásul a bajnokság talán egyik legnagyobb esélyese távozott. Milyen a hangulat a csapatnál?
Igazából a George Racing Team egy nagy csapat. Vagyunk benne heten. Ugyan úgy közösen készülünk ha tudunk és segítjük egymást beállításban, esetleg kanyarvételi tanácsokban. Annyi változott, hogy Dani helyett Viski Gabi van most a csapatban és nehezebb tartani a lépést a Junior Team-el a csapatbajnokiban. A hangulat ugyan úgy jó.
Hogy érzed, kedvezhetnek számodra a hátralévő helyszínek?
Watkins Glen, Interlagos és a Hungaroring is ismerős nekem korábbi HTCC bajnokságokból. De semmit nem jelent az, hogy jártam itt 3 éve egy dízellel. Macau pedig lutri. Lehet átveszem a vezetést ott, de az is lehet hogy úgy leszakadok hogy esélyem sincs. Mindig a következő futamra kell koncentrálni,aztán vagy sikerül vagy nem.
Jelenleg másodikok vagytok csapat bajnokságban és előttetek elég megnyugtató előnnyel a George Racing Team Junior található. Van még esély őket utolérni vagy inkább próbáljátok a 2. helyet védeni?
Igazából mind a kettőre a taktika ugyan azt jelenti szerintem. Nyomjuk mint az állat,hogy minél több pontot szerezzünk. Ugyan úgy örülök annak ha Toldi Balázs végez a futamon az 5. helyen,mintha a Viski Gábor lenne. Nem hiszem,hogy valós esélyünk lenne a bajnoki címre. Lásd az egyénibe két GRT Junior pilóta van elől. Mögöttünk lévők pedig nem nagyon közelednek,bár nem nagyon nézegettünk hátra mert inkább az egymás elleni harc ami éltet és örömmel tölt el. Az, hogy rajtunk kívül ki hol van…
A bajnokság hátralevő futamai! Minden pilótának sok sikert kívánunk!
2015. December 1. : Watkins Glen
2015. December 15. : Interlagos
2016. Január 5. : Macau
2016. Január 19. : Hungaroring